|

مانوئل نویر بهترین دروازه بان جهان در سال 2020 + بیوگرافی

مانوئل نویر دروازه بان تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ به عنوان بهترین دروازه بان جهان در سال 2020 انتخاب شد نویر بالاتر از یان اوبلاک…

لینک کوتاه کپی شد

بعد از از رقابت های جام جهانی 2018 روسیه و حذف مفتضحانه تیم ملی آلمان از مسابقات، انتقادات زیادی نسبت به بازیکنان مانشافت مطرح شد؛ یکی از افرادی که با بیشترین نقدها دست و پنجه نرم کرد، دروازه بان تیم ملی آلمان و باشگاه بایرن مونیخ یعنی مانوئل نویر بود؛ تا جایی که حتی بسیاری معتقد بودند او باید از تیم ملی کنار برود. اما ورق برگشت و مانوئل نویر بهترین دروازه بان جهان در سال 2020 معرفی شد.

مانوئل نویر در طی این سال ها نشان داده که از چه قدرت روحی بالایی برخوردار است و خیلی زود توانست دوباره توانایی های شگفت انگیز خود را به همگان ثابت کند. البته روی کارآمدن هانسی فلیک به عنوان سرمربی بایرن مونیخ نیز نقش بسزایی در این موضوع ایفا کرد. مانوئل نویر در سال 2020 موفق شد به همراه بایرن مونیخ سه گانه معروف شامل بوندسلیگا، لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی آلمان را به دست آورد؛ همین موضوع نیز باعث شد که او به عنوان بهترین دروازه بان جهان در سال 2020 انتخاب شود. نویر بالاتر از یان اوبلاک و آلیسون بکر این جایزه را از آن خود کرد.

بیوگرافی مانوئل نویر

مانوئل نویر در تاریخ ۲۷ مارس ۱۹۸۶ در گلزنکیرشن کشور آلمان دیده یه جهان گشود.نویر دروازه‌بان تیم ملی فوتبال جمهوری فدرال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ است. نویر دروازه بانی را از دوران جوانی در باشگاه محل زادگاهش شالکه ۰۴ پیگرفت، پس از سه سال حضور مستمر در تیم جوانان باشگاه شالکه موفق شد در سال ۲۰۰۵ به تیم نخست شالکه راه یابد، زمانی که فرانک روست سنگربان پیشین شالکه به هامبورگ پیوست. در تاریخ ۵ مارس ۲۰۰۸ نویر در مرحله نخست حذفی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در دیدار برگشت مقابل پورتو با مهار دو ضربه پنالتی و صعود شالکه به دور بعدی بازیها یکی از بهترین نمایش‌های خود را ارائه داد.نویر یکی از سه بازیکنی در فصل ۰۸-۲۰۰۷ بوندس لیگا بود که در تمامی دقایق آن فصل برای تیمش به میدان رفته بود.

پیشنهاد می شود: ​فینال لیگ قهرمانان آسیا با گزارش عادل فردوسی‌پور را چگونه ببینیم؟

حضور در تیم ملی

نویر در ۱۹ مه ۲۰۰۹ به تیم ملی فوتبال آلمان را حضور در تور آسیایی این تیم دعوت شد. پیش از این نویر عضو تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان بوده و برای این تیم در رقابتهای قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا به میدان رفته و یکی از ارکان اصلی قهرمان تیم ملی آلمان در این رقابتها بوده. نویر در جام جهانی ۲۰۱۰ دروازه بان ثابت تیم ملی فوتبال آلمان بود و با این تیم به رتبه سوم جهان دست یافت نویر در سال ۲۰۱۱ به تیم فوتبال بایرن مونیخ پیوست و در لباس این تیم درخشش داشت نویردر دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ بین بایرن مونیخ و رئال مادرید ،با مهار پنالتی های کریستیانو رونالدو و کاکا نقش ارزنده ای در صعود بایرن مونیخ به فینال ِ آلیانز آرنا ایفا کرد.

برادر مانوئل داور حال حاضر بوندسلیگا است. او اولین بار وقتی دو ساله بود اولین فوتبال عمرش را بازی کرد. اولین مسابقه اش را در ۳ مارس ۱۹۹۱، ۲۴ روز قبل از تولد ۵ سالگیش انجام داد. اسطوره و الگوی کودکی نویر، دروازه بان آلمانی ینس لمان بود. نویر یک موسسه خیریه برای کودکان بنام "موسسه کودکان مانوئل نویر" تاسیس کرد. در نوامبر ۲۰۱۱ در مسابقه "WER WIRD MILLIONÄR?" (نسخه آلمانی "چه کسی می خواهد میلیونر شود؟" توانست ۵۰۰ هزار یورو برای موسسه اش برنده شود. نویر در دوبله آلمانی انیمیشن "دانشگاه هیولاها"، صداپیشگی "فرانک مک کی" را به عهده داشت.

منبع:

ورزش سه، اسپرت برند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی