|

ساخت بازی کامپیوتر بدون کدنویسی

لینک کوتاه کپی شد

در سال های اخیر ، صنعت های مختلفی دچار دگرگونی و تغییر و تحول شده اند . یکی از این صنعت ها که توانسته است در صرف مدت زمان نسبتا کوتاهی به یکی از پرسودترین صنعت های حال حاضر دنیا تبدیل شود ، صنعت بازی های ویدیویی می باشد . امروزه شرکت های مختلفی در حوزه ساخت بازی های ویدیویی فعالیت می کنند که تقریبا ارائه تنها یک بازی موفق به بازار می تواند تضمینی برای موفقیت در ادامه مسیر بازی سازی باشد !

برای برداشتن دوره آموزش ساخت بازی سه بعدی بدون نیاز به برنامه نویسی با یونیتی اینجا کلیک کنید .

ساخت بازی کامپیوتر بدون کدنویسی!

تقریبا اکثر گیمرها برای یک بار هم که شده این ایده به ذهنشان خطور می کند که چرا من بازی اختصاصی خودم را ایجاد نکنم ؟ اما معمولا بعد از تنها مدتی فکر کردن به این موضوع فرد مورد نظر از خواسته خود دلسرد می شود ! امروزه بر خلاف چندین سال پیش که برای ساخت بازی ها نیاز به دانش کدنویسی بود ، می توان بدون استفاده از کدنویسی ، به ساخت بازی های کامپیوتر پرداخت . با توجه به اینکه حوزه ساخت بازی مورد توجه بسیاری از افراد و گیمرها قرار دارد ، شرکت های مختلفی هم دست به کار شدند و ابزارها و نرم افزارهای مختلفی را برای ایجاد و ساخت بازی های کامپیوتری ، بدون استفاده از کدنویسی ایجاد کردند . در واقع امروزه بیشتر نرم افزارها و یا موتورهای بازی سازی ، به دنبال ساده سازی فرایند بازی سازی هستند تا توسعه دهندگان بتوانند تمرکز بیشتری بر روی ساخت جلوه های ویژه بصری و آبجکت های گرافیکی داشته باشند و همچنین قسمت های کدنویسی هم ساده تر باشد .

محیط گرافیکی موتورهای بازی سازی که به کدنویسی نیاز ندارند

معمولا موتورهای بازی سازی که به کدنویسی نیاز ندارند از محیط گرافیکی ساده ایی استفاده می کنند تا گسترش دهندگانی که تازه پا به عرصه بازی سازی گذاشته اند ، بتوانند با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن بازی های خود را به راحتی بسازند . البته ناگفته نماند که تعدادی از موتورهای بازی سازی که از قابلیت کشیدن و رها کردن استفاده می کنند ، در کنار این قابلیت ، قابلیت های کد نویسی را هم برای سطح های متفاوت قرار می دهند تا توسعه دهندگان سطح حرفه ایی و نیم حرفه ایی هم بتوانند از این موتورهای بازی سازی برای ساخت بازی های خود استفاده کنند .

موتورهای بازی سازی که برای ساخت بازی به کدنویسی نیاز نخواهید داشت

ساخت بازی کامپیوتر بدون کدنویسی

موتور بازی سازی Playmaker

معمولا موتور بازی سازی playmaker در اکثر لیست های ساخت بازی کامپیوتر بدون کدنویسی قرار دارد . کار با این نرم افزار و یا در واقع موتور بازی سازی می تواند به راحتی هرچه تمام تر باشد و تقریبا همه افراد می توانند با استفاده از این موتور بازی سازی ، بازی ها و در واقع ایده های خود را پیاده سازی کنند . علاوه بر اینکه برای ساخت بازی های خود با استفاده از playmaker به هیچگونه کدنویسی نیاز نخواهید داشت ، می توانید از آن برای ساخت عملکردهای مختلف و همچنین آبجکت ها و اشیاء مختلف هم استفاده کنید . یکی از مزایای استفاده از این موتور بازی سازی ، منطق بازی سازی پیاده شده توسط این نرم افزار می باشد . با استفاده از ابزارهایی که در منطق بازی سازی این موتور بازی سازی ایجاد شده است ، می توان به راحتی بین آبجکت ها و بلاک هایی از کد ، ارتباط برقرار کرد و به اشیا عملکرد تازه ایی را انتصاب داد . با این اوصاف نیازی به نگرانی در مورد سینتکس های زبان های برنامه نویسی نیست و می توان به راحتی بدون نیاز به هیچگونه دانش برنامه نویسی ، بازی های مختلف ایجاد کرد . از دیگر قابلیت های این موتور بازی سازی می توان به قابلیت دیباگ و عیب یابی بسیار کارآمد آن اشاره کرد که عیب یابی و دیباگ را برای بازی ساز آسان می کند . علاوه بر این ها با استفاده از موتور بازی سازی playmaker می توان برای انواع پلتفرم های مختلف خروجی های مجزا ایجاد کرد و بازی خود را بر روی چند پلتفرم تست کرد .

موتور بازی سازی GameMaker Studio

یکی دیگر از موتورهای بازی سازی که به کدنویسی خاصی برای ایجاد بازی نیاز ندارند ، GameMaker می باشد . این موتور بازی سازی با ایجاد رابط گرافیکی مناسب این امکان را برای گسترش دهندگان در سطح های مختلف فراهم می کند تا بتوانند بدون نیاز به حتی یک خط کدنویسی ، بازی های خود را تولید و تست کنند . رابط گرافیکی این موتور بازی سازی به صورت کشیدن و رها کردن می باشد که به بازی ساز انعطاف پذیری نسبتا قابل توجهی ارائه می کند . Cyberg Reporting: امروزه تعداد زیادی از توسعه دهندگان حرفه ایی در حوزه بازی سازی ، با Game Maker آشنایی دارند و یا حتی این انتظار می رود که در ابتدای آغاز بازی سازی خود از این موتور بازی سازی استفاده کرده باشند . از آنجایی که نیاز به کدنویسی برای بازی سازی می تواند برای برخی از بازی سازها چالش برانگیز باشد ، معمولا در ابتدای کار با استفاده از موتورهایی که رابط کاربری ساده ایی دارند ، کار بازی سازی شروع می شود که موتور بازی سازی Game Maker می تواند جزو اولین اولویت های هر بازی ساز تازه کاری محسوب شود . علاوه بر این ها می توان با استفاده از این موتور بازی سازی می توان ، خروجی های متفاوتی برای پلتفرم های مختلف ایجاد کرد و بازی خود را بر روی پلتفرم های مختلف تست کرد .

موتور بازی سازی CopperCube

ساخت بازی کامپیوتر بدون کدنویسی

موتورهای بازی سازی که امروزه روانه بازار شدند ، اکثرا رایگان نیستند و برای استفاده از آن ها باید نسخه پولی هر یک را خریداری کرد ، اما موتورهای بازی سازی هم وجود دارند که علاوه بر ارائه نسخه پولی ، نسخه رایگانی را هم برای بازی سازان ایجاد می کنند . موتور بازی سازی CopperCube یکی از این موتورهای بازی سازی می باشد که می توان با استفاده از آن بازی های دو و یا سه بعدی با کیفیتی ایجاد کرد . با استفاده از موتور بازی سازی CopperCube میتوان علاوه بر ساخت بازی های دو بعدی ، بازی های سه بعدی بزرگ را هم ایجاد کرد که البته شاید ساخت بازی های سه بعدی برای تازه کارها چالش برانگیز باشد اما بازی سازی های حرفه ایی می توانند از این موتور بازی سازی برای توسعه بازی های سه بعدی خود نیز استفاده کنند . یکی از مزیت های قابل توجه این موتور بازی سازی ، ارائه دو نوع از رابط های کاربری برای توسعه و گسترش بازی های مختلف می باشد . با این اوصاف بازی سازان تازه کار می توانند با استفاده از رابط کاربری بصری که در این موتور بازی سازی تعبیه شده است ، بدون نیاز به کدنویسی خاصی ، بازی های خود را ایجاد کنند . اما اگر شما از بازی سازان حرفه ایی هستید هم می توانید از قابلیت های مختلف این موتور بازی سازی استفاده کنید و برای مثال می توانید به جای استفاده از رابط کاربری بصری از رابط متنی پیشرفته استفاده کنید که می تواند ویژگی های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد . علاوه بر این ها با استفاده از موتور بازی سازی CopperCube می توانید برای پلتفرم های مختلف خروجی های متمایزی داشته باشید و بازی خود را بر روی پلتفرم ها تست کنید . اگر به ویژگی های بیشتری نیاز داشتید ، می توانید از نسخه پولی این موتور بازی سازی استفاده کنید .

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها