|

روح الله زم اعدام شد + بیوگرافی

روح الله زم مؤسس و گرداننده رسانه آمدنیوز که به اتهام افساد فی‌الارض به اعدام محکوم شده بود سحرگاه امروز ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ به دار مجازات…

لینک کوتاه کپی شد

دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: «سحرگاه امروز ۲۲ آذرماه ۱۳۹۹ حکم اعدام «روح‌الله زم» مؤسس و گرداننده رسانه معاند آمدنیوز اجرا و به دار مجازات آویخته شد.» غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه سه شنبه ۱۸ آذر ماه در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه که آیا حکم اعدام روح الله زم در دیوان عالی کشور تأیید شده است؟ گفت: بله. در حدود بیش از یک ماه قبل، دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادره از دادگاه انقلاب در این باره به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است.

اتهامات روح الله زم

اتهامات روح الله زم شامل «افساد فی الارض»، ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، ارتکاب نشر اکاذیب به طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشور‌های منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری است.

همچنین اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، فعالیت در کانال معاند سحام نیوز با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله اتهامات روح‌الله زم بود.

کانال تلگرامی آمدنیوز

به گزارش مهر، روح الله زم که چند سالی است با راه اندازی کانال تلگرامی موسوم به آمد نیوز در خارج از مرزها به ابزاری در دست سرویس‌های جاسوسی و ضد انقلاب تبدیل شده بود و اقدام به نشر اخبار کذب علیه کشور می‌کرد توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد. کانال تلگرامی آمدنیوز با ایجاد یأس و ناامیدی و انتشار اخبار دروغ علیه مسئولان نظام درصدد سیاه نمایی و فریب افکار عمومی به منظور تقویت خواست دشمنان و سرویس‌های جاسوسی با اهداف براندازانه بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۲ مهر ۱۳۹۸ طی بیانیه‌ای با اعلام خبر عملیات دستگیری «روح الله زم » سرشبکه سایت ضد انقلاب موسوم به «آمد نیوز» طی عملیات پیچیده و حرفه‌ای سازمان اطلاعات سپاه، بر شکست و جا ماندن سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از قدرت اطلاعاتی سپاه تاکید کرد .

بیوگرامی روح الله زم

روح‌الله زم شهریور ماه سال ۱۳۵۲ در تهران و در در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد، پدر او محمدعلی زم یک روحانی، تهیه کننده و پژوهشگر و مادرش خانه دار است؛ زم یک برادر بنام محمدامین و دو خواهر دیگر نیز دارد. زم توانست مدرک دیپلم خود را اخذ کند و پس از آن با سواستفاده از جایگاه پدر فعالیت خود را به عنوان فیلمبردار خبری و مستندساز از سال ۸۱ در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران شروع کرد.

سپس به صورت همزمان در موسسه سینمایی و فیلمسازی پدرش نیز کار می‌کرد و مدتی در آتلیه محسن افشانی بازیگر بعنوان عکاس و فیلمبرداری حضور داشت. او که بخاطر جایگاه پدر توانسته بود به برخی چهره‌ها در کشور نزدیک شود پس از مدتی و در ۸۴ راه خود را از پدرش جدا کرد و برای شروع فعالیت‌های سیاسی عضو ستاد انتخابانی هاشمی رفسنجانی شد و به عنوان فعال خبری و رسانه‌ای این گروه تا مدت‌ها مشغول بود.

مدتی گذشت تا این که قائله‌های پس از انتخابات ۸۸ رخ داد؛ روح‌الله زم که حضور فعال و میدانی فراوانی در اغتشاشات داشت در هفته اول تیر ماه در یک قرار خیابانی دستگیر و به زندان اوین فرستاده شد؛ زم پس از مدتی حضور در زندان با نقشه فرار از کشور درخواست مرخصی می‌کند و پس از خروج از زندان نقشه خود را عملی می‌کند، او ابتدا به مالزی و سپس توانست اقامت کشور فرانسه رو بگیرید و در پاریس ساکن شود، زم در همین زمان وارد فعالیت تبلیغاتی علیه نظام حمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های اجتماعی شد.

منبع:

مهر، ایسنا، پارسینه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها