|

ماجرای سود ۳۷ درصدی شستا چه بود و چرا تائید نشد؟

در حالی که هنوز حرف و حدیث هایی در مورد عدم ابطال سود ۳۷ درصدی شستا شنیده می شد، مدیرعامل بورس تهران گفت: «عاملات شستا باطل شده ؛ حرفی هم…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سود ۳۷ درصدی شستا تائید نشد. کلیه معاملات نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در روز جاری به دلایل نظارتی تایید نشد.

به گزارش شاینیوز، گفته می شود که چون بازگشایی شستا با رشد بیش از 22 هزار واحدی شاخص مواجه شده، و همچنین گفته می شود از آنجا که در یکروز، شاخص بیش از 5%رشد داشته باشد منجر به ابطال کل معاملات آن روز می شود، به این دلیل معاملات شستا ابطال شد.

در حالی که هنوز حرف و حدیث هایی در مورد عدم ابطال سود 37 درصدی شستا شنیده می شد، مدیرعامل بورس تهران در گفت و گو با سایت بورس 24 گفت « عاملات شستا باطل شده ؛ حرفی هم در آن نیست...» گفتنی است عدم تایید معاملات نماد شستا در حالیست که در بازگشایی این نماد سود ۳۷ درصدی برای سهامداران لحاظ شده بود.

چرا سود ۳۷ درصدی شستا هنوز در پرتفوی ما هست؟

عدم محاسبه ابطال معاملات شستا به دلایل نظارتی در مقدار شاخص تا به این لحظه منجر به ایجاد این شائبه شد که بورس تهران بازگشایی سهم و معامله آن تا اندازه حجم مبنا را تائید کرده است ، چیزی که البته در صفحه معاملات شستا قابل رویت نیست.

ماجرای سود ۳۷ درصدی شستا چه بود و چرا تائید نشد؟

علت عدم تائید سود ۳۷ درصدی شستا

گر معاملات شستا پذیرفته می شد، رشد شاخص در آستانه ۵+ درصد قرار میگرفت. بر طبق دستورالعمل اجرایی شرایط اضطراری موضوع ماده (32) قانون بازار اوراق بهادار مصوب 1390,01,22 : ماده ۱- سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است در صورت وقوع شرایط اضطراری و در راستای حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران و حفظ بازار شفاف، منصفانه و کارا، دستور تعطیل و یا توقف تمام یا بخشی از معاملات هر یک از بورس ها یا بازارهای خارج از بورس را حداکثر به مدت سه روز کاری صادر نماید. ماده ۴- شرایط اضطراری موضوع ماده ۳ شامل موارد ذیل می باشد: ۳- در صورتی‌که ارزش بازار بورس یا بازار خارج از بورس طی مدت حداکثر یک روز کاری به میزان پنج درصد کاهش یا افزایش داشته باشد. با توجه به تمام این موارد احتمالا دلیل اصلی ابطال معاملات شستا و سود 37 درصدی آن همین موضوع باشد! (البته شاید دلایل دیگری نیز از سوی مسئولین اعلام شود).

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی