|

(ویدئو) سقوط ایالت سیاتل و برگ جدیدی در سیاست آمریکا

ایالت سیاتل واشینگتن در کشور آمریکا با درگیری هایی همراه شده است که برخی آن را به سقوط سیاتل تعبیر کرده اند. شهدار ایالت سیاتل موضعی در…

لینک کوتاه کپی شد

شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که بعضی رسانه‌های دست‌راستی مدعی شده‌اند شبه نظامیان وابسته به گروه «آنتیفا» بخش‌هایی از سیاتل را تصرف کرده و قصد دارند مناطق تحت تصرف خود را گسترش دهند.

[fvplayer id="98"

]این رسانه در عین حال تأیید کرد که معترضان «بخش کوچکی» از سیاتل را تصرف و آن را «منطقه خودمختار» اعلام کرده‌اند.

به گزارش سی ان ان، ساختمان اداره پلیس سیاتل بعد از چند روز درگیری میان معترضان و نیرو‌های پلیس تخلیه شده است.

این رسانه نوشت: علیرغم این، ادعا‌ها مبنی بر اینکه اعضای گروه «آنتیفا» در حال جولان در خیابان‌های سیاتل هستند در رسانه‌های دست‌راستی بزرگنمایی شده است.

(ویدئو) سقوط ایالت سیاتل و برگ جدیدی در سیاست آمریکا

ایالت سیاتل کجاست؟

سیاتل (به انگلیسی: Seattle ) شهری در ایالت واشینگتن در کشور آمریکا است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقهٔ شمال غربی اقیانوس آرام در آمریکا است. تلفظ درست نام شهر سیَتِل است.

سیاتل (به انگلیسی:Seattle) در شهرستان کینگ (به انگلیسی:King County)، ایالت واشینگتن قرار دارد و جمعیتش ۷۲۵٫۰۰۰ نفر است. سیاتل بین دریاچه واشینگتن و پوجیت ساوند (به انگلیسی:Puget Sound) است. سیاتل در یک صد و شصت کیلومتری جنوب مرز آمریکا و کانادا قرار دارد. آب و هوای سیاتل کاملا فصلی است و در فصل تابستان، خشک اما در فصل زمستان خیلی بارانی است.

سقوط ایالت سیاتل و تقابل شهردار و ترامپ

از سوی دیگر، دفتر شهردار سیاتل اعلام کرده است که مقامات شهر هیچ شواهدی مبنی بر حضور اعضای آنتیفا در منطقه، مشاهده نکرده‌اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ساعاتی پیش با حمله به معترضان آن‌ها را تروریست و هرج و مرج طلب زشت نامید. وی با اشاره به اینکه شهر سیاتل در ایالت واشنگتن تحت کنترل تروریست‌های محلی درآمده است از مقامات محلی خواست که کاری کنند.

واکنشها به سقوط ایالت سیاتل

ترامپ پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: «جی اینزلی» فرماندار چپ رادیکال ایالت واشنگتن و «جنی دورکان» شهردار سیاتل چنان مورد طعنه قرار گرفته و به بازی گرفته شده‌اند که کشور بزرگ ما هرگز شاهد چنین چیزی نبوده است. همین حالا شهرتان را پس بگیرید. اگر نمی‌توانید، من این کار را خواهم کرد. این یک بازی نیست. این آنارشیست‌های زشت باید فورا متوقف شوند. سریعاً عمل کنید.

معترضان در شهر سیاتل

دیوارنوشته ها و بنرهایی که معترضان پس از سقوط سیاتل در خیابان های اصلی نصب کرده اند

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا معترضان ضدنژادپرستی را آنارشیست‌های زشت خواند و از فرماندار ایالت واشنگتن و شهردار سیاتل خواست؛ علیه معترضان وارد عمل شوند. ترامپ پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: «جی اینزلی» فرماندار چپ رادیکال ایالت واشنگتن و «جنی دورکان» شهردار سیاتل چنان مورد طعنه قرار گرفته و به بازی گرفته شده‌اند که کشور بزرگ ما هرگز شاهد چنین چیزی نبوده است. همین حالا شهرتان را پس بگیرید. اگر نمی‌توانید، من این کار را خواهم کرد. این یک بازی نیست. این آنارشیست‌های زشت باید فورا متوقف شوند. سریعاً عمل کنید. ترامپ چهارشنبه شب در توئیتی معترضان در سیاتل را «تروریست‌های داخلی» نامیده بود. معترضان در سیاتل اخیرا خیابان‌های اطراف کنگره ایالتی واشنگتن را تحت کنترل خود در آورده و پلیس را وادار کردند تا آن منطقه را تخلیه کند. آنان مناطق بدون پلیس را «ناحیه خودمختار» نامیده‌اند. فرماندار واشنگتن و شهردار سیاتل به انتقادات ترامپ پاسخ داده و عملکرد وی در مقابل اعتراضات آمریکایی را به تمسخر گرفتند. شهردار سیاتل چهارشنبه با اشاره به اعتراضات اخیر در شهر واشنگتن و مقابل کاخ سفید خطاب به ترامپ گفت: به سنگرت برگرد. وی همچنین هشتگی در حمایت از جنبش «زندگی سیاهان مهم است» منتشر کرد. فرماندار واشنگتن نیز در توئیتی نوشت: مردی از حکومت کردن کاملاً ناتوان است باید از امور ایالت واشنگتن دور بماند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی