|

شرایط پیش فروش یکساله سایپا؛ پراید نداریم؛ شاهین 80 میلیون

بر اساس فهرست اعلامی در پیش فروش جدید سه خودروی جدید از جمله شاهین، کوئیک s و ساینا s نیز در این پیش فروش به گزینه‌های انتخابی متقاضیان…

لینک کوتاه کپی شد

صبح امروز خودروسازی سایپا با اعلام جدولی نرخ اولیه برای پرداخت ودیعه اول خودروها در پیش فروش محصولاتش را اعلام کرد.

روز گذشته راس ساعت ۱۴ دور جدید پیش فروش محصولات سایپا آغاز شد و هم اکنون بر اساس فهرست اعلامی در پیش فروش جدید سه خودروی جدید از جمله شاهین، کوئیک s و ساینا s نیز در این پیش فروش به گزینه‌های انتخابی متقاضیان اضافه شده‌اند.

در ادامه می‌توانید جزئیات فروش خودروهای گروه خودروسازی سایپا را مشاهده کنید:

نام محصول مبلغ پیش پرداخت (ریال) قیمت خودرو زمان تحویل
شاهین 800.000.000 قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد دی لغایت اسفند 99
کوئیک s 408.000.000 قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد آبان لغایت دی 99
ساینا s 398.000.000 قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مهر لغایت آذر 99
کوئیک R ( دورنگ) 395.000.000 قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد فروردین لغایت خرداد 1400
کوئیک دنده ای 352.000.000 قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد فروردین لغایت خرداد 1400
وانت 151 آپشنال 346.000.000 قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد فروردین لغایت خرداد 1400
نیسان تک سوز آپشنال 475.000.000 قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد شهریور 99
نیسان دوگانه سوز آپشنال 535.000.000 قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد شهریور 99
نیسان دیزل 780.000.000 قیمت خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد شهریور لغایت آبان 99

تحویل خودرو بعد از یک سال انتظار

موعد تحویل خودرو در طرح‌های پیش‌فروش یکساله، لزوما یک سال آینده نیست و بین چهار تا ۱۲ ماه خواهد بود. به این صورت که زمان تحویل خودرو‌ها با قرعه‌کشی بین متقاضیان تعیین می‌شود. ممکن است خوش‌شانس باشید و ماشین مورد نظرتان را چهار ماهه تحویل بگیرید، یا آنقدری بدشانس باشید که برای ماشین‌دار شدن یک سال صبر کنید. هرچند، صرف برنده شدن در قرعه‌کشی نشان از شانس و اقبال خریداران دارد.

شرایط ثبت نام در طرح پیش فروش ایران خودرو و سایپا

نداشتن پلاک فعال اصلی‌ترین محدودیتی بود که در طرح فروش فوق‌العاده در نظر گرفته شده بود. خیلی‌ها امیدوار بودند حداقل در طرح پیش فروش یک ساله این محدودیت کنار گذاشته شود تا آن‌هایی که خودرو دارند هم بتوانند در طرح پیش‌فروش شرکت کنند، اما اینطور که از اطلاعیه‌های سایپا و ایران خودرو پیداست، فعلا چنین خبر‌هایی نیست و ثبت‌نام کننده‎‌ها نباید پلاک فعالی به نامشان باشد. باید توجه داشته باشید که منظور از پلاک فعال، پلاک خودرو‌های سواری است. اگر ماشین سنگین داشته باشید، از این قاعده مستثنی هستید و می‌توانید برای خرید خودرو روی طرح‌های فروش ایران خودرو و سایپا حساب باز کنید. همچنین متقاضیان نباید در ۳۶ ماه گذشته در طرح‌های فروش ایران خودرو و سایپا شرکت کرده و خودرو خریده باشند. البته متقاضیانی که اسمشان در قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده درنیامده و موفق به خرید خودرو نشدند، می‌توانند شانس خود را در طرح پیش‌فروش یکساله امتحان کنند. آنطور که در شرایط پیش‌فروش یکساله آمده، درست مثل طرح قبلی متقاضی باید دارای حداقل گواهینامه پایه سوم رانندگی باشد. با این حساب نمی‌توانید به نام فرزندانتان که کمتر از ۱۸ سال سن دارند، در طرح پیش‌فروش یکساله ثبت نام کنید. اگر این شرایط را در نظر نگیرید و با وجود داشتن پلاک فعال همچنان در طرح ثبت نام کنید، تا سه سال امکان شرکت در طرح‌های ایران خودرو و سایپا را نخواهید داشت.

حذف سود مشارکت از طرح پیش فروش ایران خودرو و سایپا

به گزارش فرارو، طرح پیش‌فروش یکساله محصولات ایران خودرو و سایپا با سود مشارکت و انصراف صفر درصد انجام می‌شود. با این حساب مبلغی که به عنوان پیش پرداخت به خودروساز پرداخت می‌کنید، دست نخورده باقی خواهد ماند و هیچ سودی به آن تعلق نخواهد گرفت. با توجه به تورم ۳۰ درصدی و نرخ سود بانکی در حدود ۱۵ درصد، تا حد زیادی صرفه اقتصادی شرکت در طرح پیش‌فروش یکساله زیر سوال می‌رود. به خصوص که در این مدت امکان افزایش قیمت مصوب کارخانه وجود دارد و طرح‌ها با قیمت غیرقطعی اجرا می‌شوند. البته همچنان می‌توان به خسارت تاخیر در نظر گرفته شده در این طرح امیدوار بود. ایران خودرو و سایپا متعهد شدند به ازای هر روزی که در تحویل دادن خودرو تاخیر داشته باشند، نرخ سود ۱۲ درصد سالانه به مبالغ پرداخت شده تعلق بگیرد. هرچند این رقم چندان به سود مشتریان نخواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها