|

ارزش سهام عدالت سه شنبه 2 دی؛ سهام عدالت توان صعود دارد؟

ارزش سهام عدالت امروز سه شنبه 2 دی ماه چقدر است و آیا ارزش سبد سهام عدالت از 12 میلیون هم کمتر می شود؟ با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

در پایان معاملات آغازین روز زمستان 99، ارزش سهام عدالت به تبع روند نزولی شاخص کل به کانال ۱۲ میلیون تومان وارد کرد. این در حالی است که ارزش سهام عدالت با شروع معاملات هفته گذشته به قیمت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

چرا سهام عدالت کاهشی شده است؟

سهام عدالت مانند گذشته هنگام رشد شاخص کل رشد زیادی نمی‌کند و در حال حاضر روند شاخص هم‌وزن بهتر از شاخص کل است و به دلیل اینکه سهم‌های تاثیرگذار بر ارزش سهام عدالت نمادهای بنیادین هستند ارزش سهام عدالت با رشد شاخص هم‌وزن رشد چندانی نخواهد داشت.

بازار بورس سه شنبه 2 دی چه خواهد شد؟

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند بورس سه شنبه 2 دی گفت: با توجه به روند معاملات و فشار عرضه در دقایق پایانی بورس امروز احتمالا بورس فردا با روند نزولی همراه باشد و عرضه از امروز بیشتر باشد. اما با توجه به سیر حرکت شاخص هم‌وزن احتمالا پول در بازار سهام در حال حرکت به سمت سهم‌های کوچک بازار سهام است.

همچنین پیام الیاس‌کردی در رابطه با ادامه معاملات بورس این هفته گفت: احتمال می‌دهم ادامه روند معاملات بازار سهام متعادل باشد.

جاماندگان سهام عدالت به گوش باشند

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس نیز معتقد است روند ثبت‌نام از «جاماندگان سهام عدالت» بلافاصله پس از رأی نمایندگان و تأیید شورای نگهبان آغاز خواهد شد تا آن دسته از جاماندگان سهام عدالت که در زمره ۶دهک پایینی جامعه قرار دارند نیز از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.کمیسیون اقتصادی مجلس از ماه‌ها قبل طرحی را برای ثبت‌نام از جاماندگان سهام عدالت در دستور کار قرار داد.

براساس این طرح، افراد و خانواده‌های ۶دهک پایینی جامعه که شرایط دریافت این سهام را دارند اما در نوبت قبلی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، امکان ثبت‌نام و دریافت سهام عدالت را پیدا می‌کنند.

این مصوبه بعد از بررسی‌های فراوان در کمیسیون اقتصادی نهایی شد و برای تصمیم‌گیری راهی صحن شده و بزودی تعیین تکلیف خواهد شد.مرحبا با اشاره به دلایلی که در نهایت اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس را نسبت به طراحی و تدوین این طرح مجاب کرد، گفت: بر اساس آمارهای رسمی نهادهای نظارتی، بیش از ۲میلیون و ۳۰۰هزار نفر از مددجویان بهزیستی و افزون بر یک میلیون نفر از اعضای خانواده کمیته امداد، با وجود محرومیت‌های جدی در فهرست دریافت‌کنندگان سهام عدالت قرار ندارند. این در حالی است که فلسفه وجودی ایجاد و توزیع این سهام، حمایت از اقشار محروم جامعه است. بر این اساس نمایندگان در قالب طرح ثبت‌نام دوباره از جاماندگان تلاش می‌کنند تا جهت‌گیری کلی طرح را به سمت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بازگردانند.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی