|

پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه 18 آذر؛ ترمز صعود سهام کشیده شد؟

بازار بورس فردا سه شنبه 18 آذر مثبت و صعودی پیش بینی می شود و همراه سهامداران و فعالان بازار بورس را به آرامش و کنترل هیجانات و انجام…

لینک کوتاه کپی شد

ارزش معاملات خرد امروز بازار 24340 میلیارد تومان بود که بالاترین ارزش در معاملات خرد نیمه دوم سال محسوب می‌شود.

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: به نظر می‌رسد فردا بورس با روند نزولی شروع ‌شود اما در ادامه معاملات، تقاضا افزایش پیدا می‌کند و بورس مثبت می‌شود.

این کارشناس در ادامه بیان کرد: رفتار سهامداران منطقی‌تر شده و مقاومت شاخص کل در محدوده یک میلیون و 600 هزار واحد است که اگر از این محدوده عبور کنیم به راحتی شاخص کل تا یک میلیون و 800 هزار واحد رشد خواهد داشت.

شاخص قادر است وارد کانال یک میلیون 600 هزار شود؟

برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که شاخص قادر است که تا پایان هفته جاری وارد کانال 1 میلیون و 600 هزار واحدی شود که برای ثبات بازار در این ناحیه اصلاحی کوچک خواهیم داشت.بازار بورس فردا سه شنبه 18 آذر ماه 99 را متعادل رو به مثبت پیش بینی می شود.

شایان کرمی کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد عمده رشدی که پس از انتخابات آمریکا در بازار سرمایه شاهد بودیم به دلیل اصلاح اخیر بازار بود. چراکه قیمت‌ها به پایین‌تر ارزش واقعی رسیده بودند. اکنون بعد از رشد ۳۰ درصدی بازار یعنی حرکت شاخص از یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد به نظر می‌رسد قیمت عمده سهم‌ها به تعادل رسیده است.

در مجموع به نظر می‌رسد اکنون قیمت‌ها به تعادل رسیده و بورس بر یک تراز تعادلی در حال حرکت است. از این پس نیز معامله‌گران به گروه‌ها و شرکت‌هایی توجه خواهند کرد که پتانسیل رشد داشته باشند؛ به این معنا که تغییری در سودآوری یا دیگر شرایط آن‌ها به وجود آید.

احتمال اصلاح و سپس برگشت دوباره شاخص نیز وجود دارد و انتظار می‌رود شاخص کل نوساناتی بین بازه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد داشته باشد و در حفظ تراز یک میلیون و ۵۰۰ هزار موفق باشد.

پیشنهاد می شود: عرضه اولیه وکبهمن و بوعلی چقدر نقدینگی می خواهد؟

عرضه های اولیه ترمز رشد بورس را کشیدند؟

با وجود اینکه کارشناسان بازار سرمایه تاید کرده بودند که دولت به دلیل تثبیت بازار فعلا نباید عرضه اولیه منتشر کند اما در هفته گذشته شاهد عرضه "چخزر" بودیم و این هفته نیز شاهد دو عرضه اولیه جدید خواهیم بود. عرضه های اولیه که اگرچه خیلی بزرگ نیستند اما خبر عرضه آن ها در دو روز پایانی معاملاتی هفته باعث شد شاخص بورس دوشنبه 0.6 درصد افت کند.

منبع: تجارت نیوز، بورسان

پیش بنی بورس سه شنبه 18 آذر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی