|

شرایط برگزاری امتحانات نوبت اول مدارس اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش کشور شرایط برگزاری امتحانات نوبت اول مدارس اعلام شد . امتحانات نوبت اول دی ماه مدارس در کدام پایه ها حضوری خواهد بود؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با گذشت مدت زمانی از انتشار ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، ادامه روند آموزشی در کشور به صورت اینترنتی و آنلاین می باشد. اما حالا با نزدیک شدن موعد امتحانات نوبت اول دی ماه مدارس ، شرایط جدید برگزاری امتحانات اعلام شد.

شرایط برگزاری امتحانات نوبت اول ( دی ) مدارس اعلام شد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش شرایط برگزاری امتحانات نوبت اول و خرداد ماه دانش ‌آموزان را اعلام کرد که امتحانات برخی پایه ‌ها حضوری است. خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات دانش‌ آموزان اظهار کرد: برگزاری امتحانات پایانی نوبت اول دانش ‌آموزان به صورت حضوری یا مجازی به شرایط زرد، نارنجی و قرمز منطقه ‌ای بستگی دارد که مدرسه در آنجا واقع شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه 977 شورای عالی آموزش و پرورش، شورای مدرسه می ‌تواند شرایط را در نظر بگیرد و اگر امکان آن وجود داشت، امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنند و اگر ممکن نبود امتحانات از طریق آزمون ‌های آنلاین شبکه شاد و سایر آزمون ‌‌یار هایی که در کشور رواج دارد به صورت مجازی برگزار شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌ و گو با صدا و سیما درباره امتحانات پایه نهم و دوازدهم گفت: امتحانات نوبت اول این دو پایه در اختیار مدرسه است اما امتحانات پایه نهم و دوازدهم در خرداد ماه به صورت نهایی و حضوری برگزار می ‌شود. ساکی بیان کرد: امتحانات پایه دوازدهم جاماندگان شهریور ماه برای حدود 76 هزار و 700 نفر از 15 دی ماه به صورت حضوری برگزار می ‌شود.

نحوه برگزاری امتحانات نوبت اول دی ماه

امتحانات نوبت اول تمامی مقاطع و پایه های تحصیلی در دی ماه برگزار می شود و سوالات یک دوم از دروس و مطالب کتاب های درسی هر پایه تحصیلی را شامل می شود. با توجه به تعداد و حجم دروس هر پایه تحصیلی میزان زمان بندی امتحانات دی ماه 1400 - 1401 متفاوت خواهد بود ، اما با این وجود امتحانات تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدای دی ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ آغاز شده و حداکثر تا پایان این ماه ادامه می یابد.

با توجه به گسترش بیماری کرونا و افزایش تعداد مناطق قرمز کشور و همچنین ادامه دار بودن تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی ، امتحانات نوبت اول دی ماه تمام پایه ها به جز پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهد شد .

با توجه به این که امتحانات پایه های تحصیلی نهم و دوازدهم نهایی بوده و این دو پایه به عنوان پایه های سرنوشت ساز و حیاتی مقاطع تحصیلی در نظر گرفته می شود و انتخاب رشته تحصیلی در اتمام پایه نهم و شزکت در آزمون کنکور پس از اعلام نتایج امتحانات پایه دوازدهم اتفاق می افتد لذا امتحانات نوبت اول ۹۹ - ۱۴۰۰ این دو پایه همچون امتحانات نهایی خرداد ماه به صورت حضوری و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار خواهد شد.

[ میانگین: 3.3 /5]

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی