|

دستگیری عوامل ترور شهید محسن فخری زاده صحت دارد؟

محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است که عصر جمعه عصر در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز/ خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران به نقل از منابع محلی تایید کرد که یک نفر از تروریست های مسلح عامل شهادت محسن فخری زاده دستگیر کرده است جزئیات بیشتر را در ویدیو زیر ببینید.

محسن فخری زاده چگونه ترور شد؟

ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است. سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند. مشاهدات خبرنگار فارس دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند.

این دانشمند برجسته کشور به همراه محافظ خود در ورودی شهر آبسرد مورد تهاجم انتحاری قرار گرفته است. همچنین اصابت شلیک مستقیم گلوله باعث آسیب شدید وی شده و محافظ او نیز زخمی شده است.

شهید فخری‌زاده پیش از این یک‌بار از ترور جان سالم به‌در برده بود، اما این‌بار مهاجمان به هدف خود رسیدند.

دستگیری عوامل ترور شهید محسن فخری زاده صحت دارد؟

پیشنهاد می شود: ویدیو و عکس از لحظه ترور دکتر محسن فخری زاده

خبر ترور یکی از دانشمندان رده بالای کشور و واکنش کمالوندی

◾️ لحظاتی پیش رجا نیوز نوشت: محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.

رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

در واکنش به این خبر سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که برای هیچ یک از دانشمندان هسته‌ای کشورمان حادثه‌ای پیش نیامده است.

پیشنهاد می شود: جزئیات چگونگی ترور شهید محسن فخری زاده

دستگیری عوامل ترور شهید محسن فخری زاده صحت دارد؟

محسن فخری زاده که بود؟

محسن فخری ‌زاده مهابادی اهل مهاباد اصفهان و متولد ۱۳۳۶ در قم عضو ارشد سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود. قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت که در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷، علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران تصویب شده نام وی جزو افراد تحریم شده قرار داده بود.

به گزارش عصرایران، نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده‌است، دیده می‌شود.

دستگیری عوامل ترور شهید محسن فخری زاده صحت دارد؟

محسن فخری زاده صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای

آمریکایی‌ها، وی را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی مؤثر داشته‌است. بر طبق نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانیکه با فخری‌زاده گفتگوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهار نظر کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها