|

اعضای کابینه دولت جو بایدن معرفی شدند

اعضای کابینه دولت جو بایدن معرفی شدند و بایدن رسما به کاخ سفید راه یافت . در کابینه جدید دولت بایدن زنان با تعداد 10 در برابر نمایندگان…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با پایان یافتن انتخابات آمریکا و پایان شمارش آرای الکترال در آمریکا نتایج با اختلاف خیلی زیادی به نفع جو بایدن بود. اما ترامپ نتایج انتخابات را نپذیرفته و دستور شمارش دوباره ی آرا را صادر کرده بود. آژانس انتقال قدرت آمریکا نیز تا دیروز انتقال قدرت به رئیس جمهور جدید آمریکا را تایید نکرده بود. اما امروز سه شنبه ۴ آذر ۹۹ ، از ساعاتی پیش روند انتقال قدرت آمریکا آغاز شده است. در این میان از روز های گذشته نیز بایدن اعضای کابینه خود برای چند سمت مهم را معرفی کرده است. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با اعضای کابینه دولت بادین با ما همراه باشید.

اعضای کابینه دولت جو بایدن معرفی شدند

جو بایدن، رئیس‌ جمهور منتخب آمریکا شش عضو کابینه خود را معرفی کرده که در میان آنها مقام ‌های ارشد وزارت خارجه دوره باراک اوباما دیده می ‌شوند. از جمله جان کری، وزیر خارجه اسبق که اکنون مسئول ویژه برنامه‌ های جو بایدن در مقابله با پدیده گرمایش زمین شده است.

آنتونی بلینکن ، به عنوان وزیر خارجه جدید و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن خواهد شد. هر دو نفر از مقام ‌های ارشد وزارت خارجه جان کری در دوره باراک اوباما هستند که در گفتگو های منجر به توافق هسته ‌ای با ایران هم نقش داشتند.

جو بایدن که با برآورد کسب ۳۰۶ رای الکترال در برابر ۲۳۲ رای کسب شده از سوی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در حال آماده کردن تیم خود است روز دوشنبه، ۲۳ نوامبر، در بیانیه ‌ای که همزمان با انتشار اعضای انتخاب شده برای کابینه منتشر کرد گفت: "من به تیمی نیاز دارم که از همان روز اول به من کمک کنند تا دوباره جایگاه آمریکا در صحنه جهانی را تثبیت کنم و بتوانند جهان را برای مقابله با بزرگترین چالش ‌های روبرو متحد کنند. تیمی که بتواند افزایش امنیت، بهروزی و پاسداشت ارزش‌ های ما را فراهم کند."

اعضای کابینه دولت بایدن چه کسانی هستند؟

روز های گذشته و در حالی که هنوز دولت ترامپ انتقال قدرت آمریکا و پیروزی بایدن را تایید نکرده بود، بایدن اعضای کابینه احتمالی خود را معرفی کرد. البته انتخاب شدن و پذیرفته شدن نهایی این اعضا منوط به پذیرش و تایید سنا می باشد. به هر ترتیب اعضای کابینه دولت بایدن عبارتند از:

  • ا لخاندرو مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی
  • لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آتی آمریکا در سازمان ملل متحد
  • آوریل هینس مدیریت سازمان اطلاعات ملی
  • جان کری مسئول ویژه برنامه‌ های مقابله با پدیده گرمایش زمین
  • آنتونی بلینکن وزیر خارجه
  • جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی

از میان شش عضو کابینه دولت جدید آمریکا تا کنون دو خانم به سمت‌ های کلیدی سفیر سازمان ملل متحد و مدیر سازمان اطلاعات ملی انتخاب شده ‌اند. یک آفریقایی تبار در میان آنها است و یک مهاجر لاتین‌ تبار هم به عنوان وزیر آتی وزارت امنیت داخلی معرفی شده است.

بایدن در جریان کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ ‌سفید متنوع ‌ترین کابینه تاریخ آمریکا را معرفی خواهد کرد. علاوه بر کابینه، از میان ۱۶ مقام ارشد نهاد ریاست‌ جمهوری که تا کنون رسما معرفی شده‌ اند هم زنان با ۱۰ عضو در برابر ۶ مرد، اکثریت دارند.

پیشنهاد می شود: انتقال قدرت آمریکاو ورود بایدن به کاخ سفید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها