|

چگونه سفارش فروش سهام عدالت را حذف کنیم؟

آموزش حذف و لغو کردن سفارش فروش سهام عدالت در بانک ها و شرکت های کارگزاری. چگونه سفارش فروش سهام عدالت را حذف کنیم؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با مطرح شدن بحث آزاد سازی سهام عدالت این روز ها بیشتر از قبل با این واژه برخورد می کنیم. همچنین بد نیست بدانید که بیشتر از ۱۰ روز است که لغو سفارش فروش سهام عدالت امکان پذیر شده است. افرادی که از طریق کارگزاری ها و بانک ها سفارش فروش سهام عدالت خود را ثبت نمودند می توانند سفارش خود را حذف کنند. اما چگونه سفارش فروش سهام عدالت را حذف کنیم؟ در ادامه این مطلب برای دریافت پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

چگونه سفارش فروش سهام عدالت را حذف کنم؟

همانطور که گفته شد بیشتر از 10 روز است که این امکان برای مردم عزیز به وجود آمده است که بتوانند سفارش فروش سهام عدالت خود را که در بانک ها و شرکت های کارگزاری به ثبت رسانده اند را لغو کنند. اما با مطرح شدن این موضوع سوال اصلی اینجا است که چگونه سفارش فروش سهام عدالت را حذف کنیم؟

به گزارش بورس فردا پس از آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه، از مجموع ۴۹ میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت، حدود ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. بر این اساس ابتدا امکان فروش ۳۰ درصد و پس از چند ماه سپس امکان فروش ۳۰ درصد دیگر (یعنی مجموعا ۶۰ درصد) از سهام عدالت برای مشمولین این سهام فراهم شد. از آنجایی که این اتفاق در روز های صعودی بازار سرمایه اتفاق افتاد، برخی سهامداران اقدام به فروش سهام خود کردند.

اتفاقی که باعث شد یا سهام آن ها فروش نرود یا با ارزش کم به فروش برسد. به همین دلیل بنا به درخواست تعداد زیادی از مشمولان سهام عدالت مبنی بر ایجاد حذف سفارش فروش، زیر ساخت ‌های لازم در اختیار بانک ‌ها و شرکت ‌های کارگزاری قرار گرفته است؛ به گونه ‌ای که مشمولان از چهارشنبه ۱۴ آبان ماه می ‌توانستند درخواست حذف سفارش فروش خود را لحاظ کنند.

پیشنهاد ویژه: ارزش سهام عدالت امروز دوشنبه 26 آبان 99

آموزش حذف سفارش فروش سهام عدالت

در سامانه ‌های فروش سهام عدالت بانک ‌ها و شرکت‌ های کارگزاری بخش لغو سفارش فروش افزوده شده است تا سهامداران بتوانند از این گزینه نیز استفاده کنند. البته سهامداران باید به این نکته مهم توجه کنند که درخواست حذف سفارش فروش زمانی اجرا خواهد شد که سهام مشمولان در سامانه‌ های سهام عدالت به فروش نرفته باشد.

همچنین در صورت عدم مراجعه سهامداران به درگاه شرکت‌ های کارگزاری و عدم لغو سفارش، سهام آنها بر اساس قیمت ‌های روز بازار به تشخیص کارگزار و در چارچوب قوانین و مقررات به فروش رسیده و وجوه حاصل از آن به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

بر این اساس از لحظه درخواست لغو فروش توسط سهام ‌دار تا زمانی که فرد جواب نهایی که پذیرش یا لغو شد را دریافت می ‌کند، حداکثر سه روز کاری زمان می ‌برد. البته ابتدا سهام دار باید با مراجعه به پنل وضعیت سهام خود را ببینند و چنانچه در وضعیت سهام عدالت که برای فروش گذاشته بودند "در دست بررسی" یا "سفارش باز" بود می ‌توانند نسبت به لغو فروش اقدام کنند.

سهام عدالت چیست؟

در این مقاله به پاسخ سوال چگونه سفارش فروش سهام عدالت را حذف کنیم؟ پرداختیم. اما شاید بسیار از مردم هنوز ابهامات و سوالاتی در خصوص سهام عدالت داشته باشند. به همین دلیل لازم می دانیم تا در ادامه به توضیح و شرح چیستی سهام عدالت بپردازیم. در پاسخ به سوال سهام عدالت چیست باید اشاره کنیم که سهام عدالت در واقع سهامی است که توسط دولت به مردم ( مشمولین ) اعطا شده است.

به عبارت دیگر و در شرحی ساده تر باید اشاره کنیم که در میانه دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد. طبق تقسیم سهام دولت در ۴۹ شرکت میان مردم، ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. در سال ۱۳۸۴ و در پی تفسیر جدید رهبر جمهوری اسلامی ایران از اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌ های کلی اصل ۴۴ ابلاغ شد.

اصل ۴۴ خصوصی سازی برخی فعالیت‌ های اقتصادی را مجاز می ‌شمرد. یکی از این موارد گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی بود. با آن تفسیر و این ابلاغیه و مجوز رهبر ایران، دولت تصویب کرد که سهام ۴۹ شرکت دولتی مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی را در چارچوب سهام عدالت و با اهداف مشخصی به مشمولان این طرح واگذار کند. از این که تا پایان مقاله چگونه سفارش فروش سهام عدالت را حذف کنیم با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی