|

نتیجه انتخابات آمریکا؛ آرای حساس الکترال در میشیگان، نوادا و ویسکانسین

تنها نتایج انتخابات آمریکا در 7 ایالت جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، فلوریدا، پنسیلوانیا و ویسکانسین باقی مانده است و این ایلت…

لینک کوتاه کپی شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به حساس ترین لحظات خود رسیده است. از بعد از ظهر چهارشنبه هنوز هیچ نتیجه الکترال جدیدی اعلام نشده و بر طبق آخرین نتایج جو بایدن 238 رای الکترال و دونالد ترامپ 213 رای الکترال دارد.

نتیجه انتخابات آمریکا؛ آرای حساس الکترال در میشیگان، نوادا و ویسکانسین

از طرفی تنها نتایج انتخابات در 7 ایالت جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، فلوریدا، پنسیلوانیا و ویسکانسین باقی مانده است. در ادمه نتایج این ایالت ها را بررسی و احتمال پیروزی هر یک از کاندیدا را ارزیابی می کنیم.

ایالت جورجیا (16 رای الکترال)

در جورجیا حدود 95 درصد آرا شمارش شده ترامپ با 2 درصد اختلاف پیشتاز است. در این ایالت دونالد ترامپ 50.5 درصد و جو بایدن 48.3 درصد آرا را از آن خود کردند و به نظر می رسد 16 رای الکترال جورجیا از آن ترامپ خواهد شد.

ایالت میشیگان (16 رای الکترال)

میشیگان حساس ترین ایالت باقی مانده است و ترامپ و بایدن رقابت بسیار نزدیکی دارند و با شمارش 96 درصد آرا در ایالت کلیدی میشیگان، برتری بایدن بر ترامپ به 0.7 درصد افزایش یافته است. این درحالی است که تا ظهر امروز و زمانی که 73 درصد آرا شمارش شده بود ترامپ در این ایالت نزدیک به 8 درصد از بایدن جلو بود.

ایالت نوادا (6 رای الکترال)

در نوادا داستان تقریبا برعکس میشیگان است و از اولین شمارش ها جو بایدن با فاصله از ترامپ جلو بود اما رفته رفته این اختلاف کم شد و اکنون بایدن فقط 0.6 درصد از ترامپ جلوتر است. البته تاکنون فقط 67 درصد آرا نوادا شمارش شده و طبق گفته مقامات ممکن است اعلام رای نهایی ایالات نوادا و پنسیلوانیا تا روز پنجشنبه به وقت آمریکا (عصر پنجشنبه به وقت تهران) به طول بکشید.

ایالت کارولینای شمالی (15 رای الکترال)

در کارولینای شمالی هم ترامپ با اختلاف قابل قبولی از باید پیشی گرفته و بعید به نظر می رسد بایدن بتواند آرای الکترال این ایالت را کسب کند.

ایالت پنسیلوانیا (20 رای الکترال)

آرای الکترال پنسیلوانیا را هم باید به حساب ترامپ نوشت چراکه با شمارش حدود 64 درصد آرا ترامپ 55 درصد و بایدن حدود 44 درصد آرا را کسب کرده اند البته در پنسیلوانیا هم به مانند نوادا اعلام نتایج ممکن است تا ظهرفردا به طول بیانجامد.

ایالت ویسکانسین (10 رای الکترال)

آخرین ایالت باقی مانده که اتفاقا بسیار هم مهم است ایالت ویسکانسین است در این ایالت هم به مانند میشیگان رقابت تنگاتنگی در جریال است و بایدن با 0.7 درصد اختلاف از ترامپ جلوتر است. در ویسکانسین تاکنون 95 درصد آرا شمارش شده و بایدن و ترامپ به ترتیب 49.6 و 48.9 درصد از آرا را کسب کرده اند.

نتیجه انتخابات آمریکا؛ آرای حساس الکترال در میشیگان، نوادا و ویسکانسین

ترامپ یا بایدن شانس برنده شدن کدام بیشتر است؟

با توجه به نتایجی که در بالا اشاره شد می توان آرای الکترال جورجیا و پنسیلوانیا را به حساب ترامپ ریخت که در این صورت آرای الکترال ترامپ به 249 رای می رسد. در کارولینا هم احتمال برتری ترامپ بیشتر است و اگر این 15 رای را هم ترامپ کسب کند تعداد آرای الکترالش به 264 رای می رسد و فقط به 6 رای دیگر نیاز دارد. این در حالی است که در سه ایالت باقی مانده یعنی نوادا، میشیگان و ویسکانسین بایدن جلو تر است و اگر نتایج به همین شکل باشد بایدن را باید پیروز انتخابا ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 دانست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی