|

لحظه به لحظه با شمارش آرای انتخابات آمریکا+ نتایج آرای الکترال

آرای انتخابات آمریکا در حال شمارش است و ما در این گزارش به صورت لحظه به لحظه نتایج انتخاببات را به شما تقدیم می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

لحظه به لحظه با شمارش آرای انتخابات آمریکا+ نتایج آرای الکترال

نتایج لحظه به لحظه انتخابات آمریکا

در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، تعداد آرای مردم به تنهایی تعیین‌کننده پیروز نهایی انتخابات نیست. بلکه آن چیزی که برنده را مشخص می‌‌کند تعداد آرای الکترال هر ایالت است. تعداد آرای الکترال‌ در سراسر امریکا ۵۳۸ رای است و کاندیدی که بتواند ۲۷۰ (۵۰ درصد آرا + یک رای) را به دست بیاورد به کاخ سفید می‌رود.

گزارش لحظه به لحظه شمارش آرای انتخابات آمریکا

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با افتتاح مراکز رأی‌گیری در ایالت ورمونت از ساعت ۵ صبح سه‌شنبه به وقت محلی (معادل با ۱۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد.

به گزارش فارس، این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.

صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و انتخابات در آن پایان می‌یابد.

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

در این گزارش اخبار مربوط به این انتخابات به صورت لحظه به لحظه آورده شده‌اند:

۱۰:۳۰ -آخرین وضعیت ایالات باقیمانده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی