|

یارانه معیشتی آبان چه زمانی واریز می شود؟

اطلاع از جزئیات زمان پرداخت و واریز یارانه بنزین . یارانه معیشتی آبان 99 چه زمانی واریز می شود؟ چه کسانی مشمول دریافت یارانه معیشتی هستند؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بر اساس اعلام سازمان هدفمند سازی یارانه ‌ها یارانه معیشتی آبان‌ ماه امروز شنبه 10 آبان 99 به حساب سرپرستان خانوار مشمول این طرح واریز می ‌شود. در ادامه برای اطلاع از جزئیات زمان واریز یارانه معیشتی آبان ماه و پاسخ به این سوال که یارانه معیشتی آبان چه زمانی واریز می شود؟ با ما همراه باشید.

یارانه معیشتی آبان ماه چه زمانی واریز می شود؟

یارانه معیشتی آبان ماه امروز به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. پرداخت یارانه 120 هزار تومانی با همان یارانه کالایی نیز در مجلس نهایی شده و قرار است از ماه آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. یارانه جدید از مهر ماه پرداخت می شود. یارانه معیشتی جدید به ۶۰ میلیون ایرانی برای تامین کالا های اساسی خود تعلق می گیرید. سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است.

پیشنهاد می شود: اسامی برندگان قرعه کشی سایپا

واریز یارانه معیشتی شنبه 10 آبان 99

در اطلاعیه سازمان هدفمند سازی یارانه ها آمده است که دوازدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز شنبه همانند دوره ‌های قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌ شود. بر اساس این گزارش همچون دوره‌های گذشته خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می ‌کنند. با اصلاح قیمت بنزین و مابه‌التفاوتی که در نتیجه رشد قیمت ایجاد می ‌شود، دولت تصمیم گرفت که این مبلغ را به صورت نقدی به خانوارها برگرداند، بنابراین پرداخت یارانه معیشتی از ۲۴ آبان ماه سال گذشته شروع شد. دولت مکلف است به ۶۰ میلیون نفر بسته معیشتی پرداخت کند.

زمان واریز یارانه معیشتی آبان ماه

به نقل از ایرنا، دوازدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ امروز همانند دوره ‌های قبل به حساب سرپرستان خانوار واریز می ‌شود. بر اساس این گزارش با اصلاح قیمت بنزین و مابه‌التفاوتی که در نتیجه رشد قیمت ایجاد می ‌شود، دولت تصمیم گرفت که این مبلغ را به صورت نقدی به خانوار ها برگرداند، بنابراین پرداخت یارانه معیشتی از ۲۴ آبان ماه سال گذشته شروع شد.

بدینوسیله به اطلاع هموطنان عزیز می رساند دوازدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. همانند دوره های قبل، خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

مبلغ یارانه معیشتی آبان ماه چقدر است؟

  • خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان
  • خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان
  • خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان
  • خانواده های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان
  • خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان .

یارانه معیشتی آبان ماه ( یارانه بنزین )

این ماه نیز همچون دوره ‌های گذشته خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌ کنند.

چه کسانی مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند؟

هفت شاخص برای خانوار هایی که مشمول دریافت این یارانه نمی ‌شوند، اعلام شده است. خانوار های دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوار های دارای دو واحد ملکی و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌ شهر ها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان ‌ها ۹ میلیارد ریال باشد، مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند.

همچنین خانوار هایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی تعلق نمی ‌گیرد. کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوار های دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال باز پرداخت اقساط باشند مشمول این کمک ها نیستند. میزان درآمد یکی دیگر از شاخص ‌ها برای پرداخت سبد حمایت معیشتی است. بر اساس این شاخص حداقل درآمد ماهانه خانواده یک ‌نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره ۶ میلیون و خانواده هفت نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.

یارانه 120 هزار تومانی چیست؟

یارانه خرید کالا های اساسی که تحت عنوان یارانه 120 هزار تومانی معروف شده و میان مردم شناخته می شود در واقع طرح حمایتی دولت از اقشار جامعه به منظور خرید کالا های اساسی و مواد غذایی ضروری می باشد. یارانه 120 هزار تومانی قرار است که در قالب کالا برگ و به صورت کارت الکترونیکی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. به عبارت دیگر در واقع افراد نمی توانند یارانه 120 هزار تومانی را از حساب خود برداشت کنند و یا آن را نقد کنند. بلکه با این یارانه تنها می توان کالا های اساسی و مواد غذایی از تمامی فروشگاه ها دریافت کرد.

یارانه جدید 120 هزار تومانی تصویب شد

همانطور که در جریان هستید از اوایل مهر بحث واریز یارانه جدید برای کمک به مردم کم درآمد به منور خرید اقلام و کالاهای اساسی مطرح شده و شایعاتی در خصوص درستی یا عدم صحت این موضوع به گوش می رسید. اینجا لازم است به اطلاع شما عزیزان برسانیم که یارانه ۱۲۰ هزار تومانی خرید کالا های اساسی تصویب نهایی شد و طبق اعلام مجلس حداکثر تا یک ماه آینده پرداخت می ‌شود.

بر اساس این طرح دولت موظف است حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالا های اساسی مورد نیاز خانوار ها خصوصاً نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف ‌کنندگان و تولید کنندگان با نرخ ارز ترجیحی (4200 تومانی) از طریق کالا برگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد. مبلغ این یارانه به ‌ازای هر نفر 60 هزار تومان است اما خانوار هایی که سطح در آمد آنها کمتر از مبلغ حداقل دستمزد است، از دو برابر یارانه سایر خانوار های مشمول بهره مند می ‌شوند. این خانوار ها را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌ کند.

حداکثر یارانه خرید کالا چقدر است؟

زمان اجرای این طرح شش ماهه است یعنی این یارانه در شش نوبت واریز می‌ شود، برای 20 میلیون نفر تحت پوشش نهاد های حمایتی به ازای هر فرد 120 هزار تومان پرداخت خواهد شد که این فرد در مجموع 720 هزار تومان دریافت خواهد کرد. برای 40 میلیون نفر دیگر از جمعیت کشور با درآمد پایین مبلغ یارانه 60 هزار تومان است که در مجموع شش ماهه 360 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

سقف پرداخت این یارانه برای پنج نفر است، یعنی یک خانوار پنج نفره تحت پوشش کمیته امداد یا بهزستی تا پایان سال سه میلیون و 600 هزار تومان و دیگر خانوارها یک میلیون و 600 هزار تومان یارانه یارانه برای خرید کالا های اساسی دریافت خواهند کرد. همچنین یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه و یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه پرداخت خواهد شد.

آیا کسانی که یارانه بنزین می گیرند ، یارانه جدید نیز دریافت می کنند؟

اگر شما جزو دسته افرادی که یارانه معیشتی یا یارانه بنزین دریافت می کنند هستید، به احتمال زیاد مشمول دریافت یارانه جدید ( یارانه 120 هزار تومانی ) یا همان یارانه خرید کالا های اساسی نیز می شوند. زیرا در طرح واریز یارانه جدید قرار است که به 60 میلیون نفر ایرانی یارانه جدید تعلق بگیرد.

زمان واریز یارانه 120 هزار تومانی

بر اساس اطلاعات موجود و موارد گفته شده در قسمت های قبلی به نظر می رسد که از زمان تصویب این طرح در مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران و اجرای آن به طور کامل و واریز یارانه جدید 120 هزار تومانی به حساب 60 میلیون نفر ایرانی زمانی در حدود 3 ماه نیاز باشد. اما پیش بینی می شود که این یارانه جدید تا پایان سال 99 به حساب مشمولین این طرح واریز شود. از این که تا پایان مقاله زمان واریز یارانه معیشتی با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی