|

آشپزخانه جزیره‌ای به شما کمک می‌کند میزبان بهتری باشید/ کاربردهای جزیره

جزایر آشپزخانه یکی از مهمترین چیزها در آشپزخانه معاصر است. آنها ظاهر مدرن تری به آشپزخانه شما می‌دهند و در عین حال به ارزش خانه شما می‌افزا…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخانه یکی از مهم‌ترین اتاق‌های خانه است که به عنوان محل تهیه و آماده‌سازی غذاها استفاده می‌شود. طراحی و دکوراسیون آشپزخانه باید علاوه بر زیبایی، عملکردی و کاربردی نیز باشد. آشپزخانه‌ها معمولاً به دو نوع باز و بسته تقسیم می‌شوند و همچنین به صورت مدرن، کلاسیک، روستیک، صنعتی و... طراحی می‌شوند. انتخاب سبک و دکوراسیون آن‌ها بستگی به سلیقه شخصی و دکوراسیون کل خانه دارد. در هر صورت، آشپزخانه باید منعطف، کارآمد و زیبا باشد تا تجربه آشپزی و پخت و پز در آن لذت بخش باشد. 

در طراحی انواع آشپزخانه‌ها از جزیره آشپزخانه نیز استفاده می‌شود. جزیره آشپزخانه یک کابینت یا کانتر مستقل است که از هر طرف قابل دسترسی است. یک فضای کار و فضای ذخیره سازی اضافی در مرکز آشپزخانه شما فراهم می‌کند، جایی  است که آماده سازی و پخت و پز و طراحی غذا، همه می‌توانند روی آن انجام شوند. یک جزیره آشپزخانه می‌تواند در اندازه‌های مختلف و همچنین متحرک یا ثابت باشد. 

SAVE_20240310_171446

مزایای آشپزخانه جزیره‌ای چیست؟

جزایر آشپزخانه، زمانی که به طور متفکرانه طراحی و اجرا شوند، این پتانسیل را دارند که ظاهر و احساس آشپزخانه را به‌عنوان یک کل بهبود بخشند و «عامل شگفت‌انگیز» را فراهم کنند و حتی آن را به نقطه کانونی خانه تبدیل کنند. همچنین جزیره آشپزخانه به بزرگتر دیده شدن آشپزخانه و در کل خانه شما کمک شایانی می‌کند.

SAVE_20240310_171441

فضای ذخیره سازی فراوان

داشتن آشپزخانه کوچک فضای کمتری به شما می‌دهد تا ابزار و وسایل مورد نیاز خود را درون آن قرار دهید. اگر فضای ذخیره‌سازی ندارید، یک جزیره می‌تواند پاسخگو باشد. جزیره آشپزخانه مدرن را می‌توان به گونه‌ای تغییر داد که هر گزینه ذخیره‌سازی را که می‌خواهید شامل شود؛ خواه کمدهای اضافی، یک سری کشوهای عمیق، یک ردیف قفسه‌، سوراخ‌های کوچک برای نگهداری ظروف پخت و پز و…

Untitled

جزیره به عنوان میز غذا خوری

این جزیره گزینه فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که دوست دارند میزبان باشند. هنگامی که این جزیره در وسط اتاق قرار می‌گیرد، فرصت ارزشمندی برای آشپزی، سرگرمی و معاشرت بدون نیاز به ترک اتاق فراهم می‌کند. البته می‌توانید از هر جزیره‌ای به‌عنوان میز ناهارخوری استفاده کنید؛ تنها کافی است به فرمت و شکل آن توجه کنید و چند صندلی را پشت آن قرار دهید تا به عنوان یک میز ناهارخوری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

marble-effect-quartz-island

مرکز نظافت در جزیره

یکی از کارکردهای اصلی جزیره استفاده از آن به عنوان یک محل نظافت است؛ بدین معنی که ی‌توانید سطل زباله در کابینت زیرین آن قرار دهید، ماشین ظرفشویی خود را در آن جای گذاری کنید یا دستمال مایع و صابون ظرفشویی و سایر وسایل نظافتی را در آن بگنجانید. 

everything-you-need-to-know-kitchen-islands-lead-getty-0423-3879114cb97d49e68735dcc532884ebc

جزیره آشپزخانه؛ محلی برای پخت و پز 

جزیره آشپزخانه کاربردهای بسیاری دارد که ذکر چند نمونه آن پیشتر رفت. اما در برخی از خانه‌ها زا جزیره آشپزخانه برای قراردادن اجاق گاز صفحه‌ای استفاده می‌کنند. بعضی هم سینک ظرفشویی خود را روی این کانتر تعبیه می‌کنند. البته اگر جزیره بزرگی داشته باشید هر دوی این‌ها را می‌توانید بر آن سوار کنید.

black-and-white-kitchen-island

جزیره قلب آشپزخانه 

جزایر آشپزخانه یکی از مهمترین چیزها در آشپزخانه معاصر است. آنها ظاهر مدرن تری به آشپزخانه شما می‌دهند و در عین حال به ارزش خانه شما می‌افزایند. اگر روزی تصمیم گرفتید خانه خود را بفروشید، یک جزیره آشپزخانه ارزش آن را افزایش می‌دهد. اگر هم در پی تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود هستید می‌توانید آشپزخانه خود را به حالت جزیره تبدیل کنید تا فضای تازه‌ای نسیب‌تان شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی