|

3 سال پیش در چنین روزی پرسپولیس تاریخ سازی کرد!

هشتم مرداد سالروز قهرمانی پرسپولیس در بیستمین دوره لیگ برتر است.

لینک کوتاه کپی شد

3 سال پیش دقیقا در چنین روزی پرسپولیس با پیروزی دو بر صفر مقابل پیکان در هفته آخر بیستمین دوره لیگ برتر به قهرمانی رسید. این پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر بود. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ پرسپولیس قبل از بازی آخر، 64 امتیازی بود و نکته جالب این که سپاهان هم قبل از بازی آخرش 62 امتیازی بود و شانس قهرمانی داشت. نکته جالب‌تر این بود که سپاهان در هفته آخر باید در ورزشگاه مقابل استقلال قرار می‌گرفت.

در بازی‌های هفته آخر پرسپولیس با دو گل مهدی عبدی و احمد نوراللهی در دقایق 9 و 22 از میزبانش پیکان پیش افتاد. در بازی همزمان هم سپاهان با گل‌های رضا میرزایی و سجاد شهباززاده در دقایق 54 و 85 از حریف پیش بود اما استقلال در دقیقه 2+90 یکی از گل‌ها را جبران کرد و بازی با پیروزی دو بر یک سپاهان تمام شد. پرسپولیس هم با همان دو گل به برتری رسید و قهرمان بیستمین دوره لیگ برتر شد.

این دوره از مسابقات لیگ برتر به دلیل همه‌گیری بیماری کووید 19 بسیار دیرتر از زمان معمول آغاز شد. یعنی در تاریخ 16 آبان 1399 و در نتیجه از آن طرف هم بسیار دیرتر همیشه یعنی در 8 مرداد به پایان رسید. 

این دومین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر با یحیی گل‌محمدی بود. اما اولین قهرمانی یحیی بود که در آن از ابتدای فصل روی نیمکت پرسپولیس نشسته بود. در لیگ نوزدهم پرسپولیس فصل را با گابریل کالدرون شروع کرد اما در نیم‌فصل یحیی به جای او سرمربی پرسپولیس شد و توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها