|

این مریضی بی رحم چیه چسبیده به سلبریتی ها؟ چند نفر باید برن، برای علی لهراسبی دعا کنید

علی لهراسبی- شایانیوز

عارضه ی قلبی در افراد زیادی باعث از دست دادن جونشون میشه بنابراین خیلی بهتر هست که چکاب های منظم در این زمینه داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
24

شایانیوز- یه مدتی هست که عزرائیل گیر داده به بازیگر های جوان و ول کن نیست و در بعضی از مواقع حتی موفق هم بوده و همین چند روز پیش بود که بازیگر جوانمون، حسام محمودی عزیز بر اثر ایست قلبی فوت کردند و جامعه ی هنری در شوک فرو بردند، همه به علت این که ایشون جوون بودن و یه دختر بچه داشتن خیلی ناراحت شدند، کلا معلوم نیست چی داره میشه همه قلب ها مشکل دار شده و عارضه ی قلبی زیاد شده! بر اساس تحقیقات، بیشترین عامل مرگ و میر توی ایران ایست قلبی هستش که موقع بروزش شاید فرد هیچ علائمی نداشته باشه و یه جور قاتل خاموش حساب میشه و اصلا هم به سن و سال و جنسیت و این داستانا بستگی نداره، یعنی احتمال این که هر کسی با هر شرایطی دچار این مشکل بشه هست.

درسته که درد، قبل از بروز ایست قلبی توی همه ی افراد احساس نمیشه، ولی در مواقعی که دردی داخل قفسه سینه حس شد که این درد رفته رفته شدیدتر شد و به قسمت پشت قفسه سینه زد باید حتما و حتما در سریع ترین حالت ممکن به پزشک مراجعه کنیم. حالا تازگی ها علی لهراسبی عزیز، خواننده ی خوش صدا و مطرح کشورمون هم با 47 سال سن که مجرد هم هست به علت عارضه ی قلبی که داشته زیر تیغ جراحی رفته و عمل قلب باز داشته؛ این خواننده ی پاپ که اوج معروفیتش با آهنگ های تیتراژ سریال دلنوازان و فاصله ها بود که از صدا و سیما پخش شد و یه ملت رو شیفته ی خودش کرد، در شرایطی دچار بیماری قلبی شده که ورزش جزء روتین های زندگیش محسوب میشه و یه ورزشکار هست! 

biography-alilohrasbi-3205

وضعیت علی لهراسبی بعد از عمل

هر چند خدا رو شکر عمل این خواننده ی به نام، موفقیت آمیز بوده و در حال طی کردن دوره ی نقاهت بعد از بیماری هستش، امیدواریم هر چه سریع تر آقای لهراسبی بهبود کامل پیدا کنن و به عرصه برگردن و ما رو با آهنگ های زیبا و دلنشین شون غافلگیر کنن و باعث ساخته شدن خاطره های خوب تو زندگی ما باشن. حالا که حرف از عارضه ی قلبی شد بریم چند تا از فکت های نادرست رو در رابطه با بیماری های قلبی که برخی از فیلمسازان از طریق فیلم و سریال به اشتباه باعث رواج اون ها شدن رو ببینیم.

قلبم داره تند میزنه، الان سکته میکنم!

این یک کلیشه نادرست هست که انقدر داخل فیلم ها تکرار شده که تبدیل به یه باور شده، باید بگیم که تغییر در تپش قلب در انسان هایی که سالم هستند باعث سکته ی قلبی نمیشه چرا که سکته وقتی اتفاق میفته که کسی رگ های قلبش گرفته و تنگ باشه با این وجود افردی که دارای بیماری های قلبی هستند باید از انجام دادن کارهایی مثل دویدن زیاد و بلند کردن وسایل سنگین که باعث میشن تپش قلبشون افزایش پیدا کنه پرهیز کنن.

Ali-Lohrasbi-2-500x500

خانمی که مشکل قلبی داره نمیتونه بچه دار بشه!

یک باور غلط دیگه منشا گرفته از فیلم و سریال هایی هست که دیدیم چون توی این فیلم ها همیشه کاراکتر خانمی که مشکل قلبی داره در حسرت بچه دار شدن میسوزه و میسازه؛ این موضوع درست هست که برخی از انواع بیماری های قلبی به خصوص وقتی نارسایی های مربوط با دریچه ها باشه با توجه به نوع دریچه و شدت نارسایی میتونه خطاتی رو برای مادر و جنین ایجاد کنه و ریسک داره اما خانم های مبتلا به بیماری های قلبی میتونن با چکاب های منظم و مراقبت های ضروری در دوران بارداری، مادر شدن رو تجربه کنن.

اگر کسی بیماری قلبی دارد نباید ورزش کنه!

یک باور نادرست دیگه که توی فیلم ها رایج هستش اینه که وقتی شخصیتی در داستان دچار مشکل قلبی میشه به کلی فعالیت های جسمانی و ورزش را تعطیل می کنه و به قولی منتظر اتفاقای بد میمونه! این موضوع صحت نداره و افرادی که از بیماری های رنجی رنج می برند، در صورت مراقبت و تحت نظارت پزشک معالجشون میتونن  به فعالیت های ورزشی ادامه بدن.

علی 2

در صورت ترس زیاد آدم سکته میکنه!

هم درسته هم نادرست! توی اکثر فیلم ها وقتی یه نفر شدید میترسه دچار سکته میشه، اما این که ترس زیاد باعث سکته میشه یا نه به سلامت قلب شما بستگی داره؛ یعنی وقتی آدم شدید بترسه بالطبع ضربان قلبش بالا میره و به هر میزان که این ضربان شدتش بیشتر بشه قلب هم اکسژن بیشتری رو میطلبه و اگر عروق شما سالم باشن و خونرسانی رو بیشتر کنن که در نتیجه اکسیژن موردنیاز قلب تامین میشه هیچ سکته ای رخ نمیده.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • شراره ارسالی در

    سلام الهی شکر که عملشون موفقیت آمیز بوده الهی که همه ی هنرمندان خوبمون بالاخص آقای لهراسبی خواننده ای که از نوجوانی اهنگهای زیبایش رو با اون صدای دلنشینش گوش کردم و لذت می‌بردم تا به حالا بلا ازشون دور باشه
    ❤💗❤💗💓💗❤💗💓💗❤💗💗💓💗❤💗💓💗

    الهی آمین 🤲

  • ناشناس ارسالی در

    این کار آخر و عاقبت خوشی نداره. .

  • من ارسالی در

    کسی که بیماری قلبی داره .
    باید مراقب باشه
    .

  • سارا ارسالی در

    عزیزم معلوم چرا میری بیرون می بینی دختر و پسر ، کوچک و بزرگ میشه گفت ۷۰ درصد جامعه سیگار دستشون هست، همچنین قلیان می کشن و به کشیدنش افتخار می کنن که... خوب نتیجش این میشه

  • مهتاب ارسالی در

    از عوارض واکسن کروناست.
    انشالله خدا همه بیماران شفا بده

  • تنها ارسالی در

    همش از عوارض واکسن کرونا

  • ناشناس ارسالی در

    همیشه اعتدال را رعایت کنند.

  • حسینی ارسالی در

    آخه این سلبریتیها چه کردن واسمون که اینقدر دورشون را میگیرید

  • حسین ارسالی در

    احتمالا این بیماری که به سلبریتی ها جدیدأچسبیده. بخاطر پستهای اینستاگرامی ایشان در حوادث اخیر ربطیکه نداره خداراشکر

  • ناشناس ارسالی در

    مشکل مجرد موندن ایشونه شک نکنید امراض قلبی مجردها بیشتره اینو به تجربه فهمیدم

  • همایون ارسالی در

    سبک زندگی غلط همراه

  • راضیه ارسالی در

    وقتی واکسم کرونا زدیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی