|

خوشمل ترین بازیگران زن ایرانی که سلطووون فستیوالان؛ جذابا تو تیپ و بازی نامبر وانن!

اینجا قراره با بازیگرای زن ایرانی که هم تو خوشگلی اولن هم تو حرفه اصلیشون و تونستن در فستیوال های خارجی بترکونن آشنا بشین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید تابحال فقط درباره جایزه های بی شماری که توسط بازیگران خارجی در فستیوال های بین المللی به دست اومده، اخباری رو شنیده باشین. اما بهتره بدونین بازیگران زن ایرانی هم کلی تو جشنواره های مختلف تونستن به موفقیت های رنگ و وارنگ دست پیدا کنن که با وجود سبک خاصی که در بیان و استایلاشون وجود داره، به عنوان یه حرکت معرکه از طرف سلبریتیای ایرانی به حساب میاد.

بازیگرایی که نه تنها با زیباییشون تونستن تو دنیا خیلی معروف شن، بلکه در بسیاری موارد تونستن به عنوان هیئت داوران در صحنه های جهانی حضور داشته باشن. در ادامه قصد داریم چندین بازیگر خوش چهره ایرانی رو که تونستن برای کشورشون افتخارآفرین باشن معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

qq

1. نیکی کریمی

نیکی کریمی متولد 19 آبان سال 1350 است که در شهر تهران متولد شد و تونست با بازی در فیلم "عروس" برای اولین بار هنرهای خاص خود رو به نمایش بذاره و این فیلم مقدمه خارق العاده ای برای موفقیت های آینده خانوم شد. نیکی کریمی بازیگر بسیار معروف در سراسر جهانه که به تازگی برای فستیوال رابرت دنیرو راهی نیویورک شد و حتی فیلم خود او یعنی "آتابای" هم در شمار این فیلم ها قرار داشت.

نیکی خانوم دو جایزه مهم رو برای فیلم "دو زن" در جشنواره تائورمینا ایتالیا و فیلم "سارا" در فستیوال نانت فرانسه و سن سباستین اسپانیا به دست آورد. همچنین برای فیلم "نیمه پنهان" موفق شد در جشنواره مصر که در قاهره به عنوان بیست و سومین فستیوال در آن شهر برگزار شد، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن بشه.

a

2. لیلا حاتمی

بی تردید اگه بخوایم یکی از افتخارآفرین ها در حوزه بازیگری در جهان رو نام ببریم، نام لیلا حاتمی جزو اولین ها خواهد بود. این بازیگر که متولد 9 مهر ماه سال 1351 است که توسط پدرش استاد علی حاتمی تونست از سن کم وارد این حرفه بشه و تجارب بی شماری رو نزد پدرش بیاموزه.

از اونجایی که لیلا خانوم با یه بازیگر فوق العاده هم به نام علی مصفا ازدواج کرده، این روزا داره تو ونیز کولاکی به پا میکنه و به عنوان هیئت داوران در این جشنواره حضور داشته. همچنین جایزه های بسیاری رو در شاخه بهترین بازیگر زن در جشنواره برلین برای فیلم "جدایی نادر از سیمین"، در جشنواره مونترال کانادا برای فیلم "ایستگاه متروک" و ... دریافت کرد.

b

3. گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی بازیگر فوق العاده محبوب و حرفه ای ایرانی که مدت هاست در کشورهای مختلف داره به اسم یک بازیگر ایرانی جایزه های بسیاری رو از آنِ خودش میکنه، متولد 19 تیر ماه سال 1362 است. این بازیگر خوش چهره پیش از آنکه وارد فضای سینمای هالیوود بشه، موفق به دریافت جوایز بسیاری در شاخه بهترین بازیگر نقش اول زن شد که از میان آن ها به جایزه خرس نقره ای در جشنواره برلین برای فیلم "درباره الی"، در جشنواره تاتارستان در روسیه برای فیلم "اشک سرما" و ... شد.

j

4. ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی متولد 22 دی ماه سال 1362 است که در شهر تهران به دنیا اومده و اولین بار با فیلم "من ترانه 15 سال دارم" تونست به طور حرفه ای وارد فضای بازیگری بشه و به عنوان اولین بازیگر جوان ایرانی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن رو در فستیوال لوکارنو سوییس به دست بیاره که ارزش این جایزه به اندازه جایزه خرس نقره ای ارزش داره. این بازیگر از زمانی که با فیلم فروشنده به فستیوال های خارجی رفت، دیگه راهش رو برای رفتن های مداوم به جشنواره های جورواجور باز کرد. ترانه خانوم برای فیلم "پذیرایی ساده" جایزه جشنواره وزول را نیز دریافت کرد.

z

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    بهاره جا لباس خط دار خیلی بهت میاد

  • ایران ارسالی در

    ناهارخوردی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها