|

اصول شیک پوشی

خانومی کلاسا حضوری شدن؟ از مانتو تا آرایشتو یاد بگیر و خوشتیپ دانشگاه شو

کلاس ها حضوری شدن پس اگر دانشجو هستید بهتره که یکسری موارد رو توجه کنید تا هم جذاب و خوشتیپ باشیم و هم آراسته و مناسب!

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- بعد از دو سال آنلاین درس خوندن بالاخره یک هفته ای میشه که دانشگاه ها باز شدن و حضوری و خیلی از خانومای و آقایون دانشجو برای اولین بار پا به این مقطع و فضا گذاشتند. اما دیگه اون دوران گذشت که دانشجو تنها با یه مانتو شلوار و کیف ساده میرفت دانشگاه و برمیگشت چرا که حالا با پیشرفتی که تو عرصه مد و فشن داشتیم قطعا استایل های دانشجویی هم تغییر کردن و هم رو اصول بهتری پیش میرن و هم خوشگل تر شدن.

البته که اصول بهتر منظور خانومایی نیستن که دانشگاه و محیط فرهنگی رو با مهمونی اشتباه گرفتن و نامتعارف میرن! بلکه تیپ و استایلی هستش که در عین حال که جذابه، درست و صحیح و رو مد هم انتخاب و ترکیب میشه. باز بین خانوم و آقا، این خانوما هستند که آیتم های بیشتری دارن و بیشتر هم بهش فکر میکنن! حال این آیتم ها چیا هستن؟ استایل یک دانشجوی دختر از مانتو، شلوار، کیف و کفش، مقنعه، مدل موی زیر مقنعه، اکسسوری، آرایش، لاک ناخن تشکیل میشه که شاید از دید یک آقا خنده دار به نظر برسه اما برای بیشتر دختر خانوما اهمیت داره. 

دانشگاه به دلیل محیط فرهنگی که و البته حراست، باید از استایل هایی استفاده بشه که کوتاه، تنگ، با رنگ جیغ نباشه و یکسری نکات ریز و درشت که در ادامه کام گفته میشن!

tablet-library2

میکاپ ملیح و ساده

خب اول میریم سراغ همون اول صبحی که قراره بیدار بشید و وقت گیر ترین مرحله که آرایش کردنه! خانومای خوشگل در دانشگاه لزومی نداره تا شما یک ساعت پای لوازم آرایش باشید یا حتمااا خط چشم بکشید بعد برید سراغ درس! پس بهتره تا از سبک ارایش های ملیح استفاده کنید تا هم آراسته باشید و هم وقت زیادی ازتون گرفته نشه.

ناگفته نمونه که میکاپ غلیظ باعث میشه تا شمارو موقعیت نشناس و کم اعتماد به نفس ببینند چرا که اونجا دانشگاهه نه مهمونی و اینکه نشون دهنده اینه که شما چندان از چهره نچرال خود راضی نیستید و با ارایش سعی بر بیشتر کردن اعتماد به نفس خود دارید!

Untitled

استایل های جدید رو امتحان کن

دیگه الان انقدر تنوع تو مانتو ها زیاد شده که به راحتی میتونین استایل های مختلفی رو داشته باشین. با توجه به سلیقه و اندامتون از مانتوهایی مثل جلو بسته، جلوباز، کوتاه، بلند، وست، شومیز و یا هر مدل که دوست دارید بپوشید. باید در دانشگاه طبق قوانین خاصی جلو رفت اما این به این معنی نیست که حتما باید فقط از مانتوهای ساده و یا بلند استفاده کنید و با کمی خلاقیت میتونین با سبک های مختلف ظاهر بشین.

البته که مانتو کوتاه و یا جلو باز پوشیدن هم حد و اندازه ای داره و بهتره که مناسب با دانشگاه باشه. مثلا خیلی کوتاه قد نباشه و یا برای جلوباز ها از تیشرت و بادی استفاده نکنید بلکه شومیزی که قد مناسبی داشته باشه زیر مانتو بپوشید.

Untitled

اتو کشیده و خوشبو باش

بهترین راه برای اینکه شما خوشتیپ و آراسته به نظر بیاید اتو کشیده بودن لباس ها و تمیز و شیک بودن اون هاست حتی اگه تیپی ساده داشته باشید. 

و دیگر اینکه در نظر داشته باشید که شما ساعات زیادی رو در دانشگاه قراره بگذرونین پس عرق میکنید و بهتره که زود به زود حمام کنید و از اسپری و عطر هم حتما استفاده کنید.

Untitled (1)

از تعداد رنگها توی استایلت کم کن

خوشگل خانومی که دانشجو هستید لطفا تو تیپ و پوششی که دارین و آیتم هایی که انتخاب کردید بیش از سه رنگ استفاده نکنید چرا که نه تنها برای دانشگاه زیبایی نداره بلکه شلوغ و هفت رنگ دیده میشید.

سعی داشته باشید تا ست استایل خود را با رنگ هایی هماهنگ با هم و در تناژ رنگی مناسب انتخاب کنید تا هم تو چشم نباشید و هم فرهنگی تر به نظر بیاید. در این راستا رنگ های نود و تیره گزینه خوبی هتسند.

Untitled

ناخن های بلند و شلوغ ممنوع

همونطور که گفتیم حتی مدل ناخت و لاک هم در استایل برای یک خانوم مهمه. ان روزها هم که کاشت ناخن به شدت زیاد شده اما نکته ای که وجود داره اینه که خانوم دانشجو برای دانشگاه سعی کن با ناخن هایی بسیار بلند نری و با توجه به اینکه دیگه ناخن های کوتاه هم مد و ترند شده از این مدل استفاده کنید و یا اگر علاقه به بلند بودن ناخن دارید قدشون رو به حدی متناسب بلند کنید نه خیلی زیاد! لاک هم ترجیحا جیغ نباشه چون ممکنه حراست گیر بده ولی اگه باشه هم وقت ناخنی با قد مناسب داشته باشید رنگش هم بهتر به نظر میاد.

275217516_1096643784516947_1947922962070931224_n

از مانتوهای شلوغ استفاده نکن

دانشگاه هم به دلیل تایم طولانی و خسته کننده و هم به دلیل علمی بودنش محیط مناسبی برای مانتو های خیلی شلوغ نیست! بنابراین از مانتوهای با طرح شلوغ و برش های خاصو یا پارچه های سنگین و کار شده مثل ژاکارد استفاده نکنید چرا که هم اینطور راحت تر هستید و هم مانتوهای ساده تر در این فضا شیک تر می باشند.

Untitled

اکسسوری فراموش نشه

شاید بگین مگه نگفتی دانشگاه جای این نیست جای اون نیست پرا چرا اکسوری فراموش نشه؟ بله درسته الان هم روی صحبت ما اکسسوری هایی مثل عینک دودی و یا دستبند و انگشتر و ساعت هستش که به درستی ازشون استفاده بشه. انگشتر های چند تایی خیلی ترند شدن اما دانشگاه فضا خوبی برای چندین انگشتر نیست و ترجیحا کمتر باشه بهتره. و یا ساعت و عینک جدا از زیبایی که به استایل شما میدن استفاده هم میشن و ضروری هستند.

جزئیات کوچیک مثل همین موارد گاهی اوقات ظاهر شما رو شیک تر نشون میدن.

daneshju.style_71252764_162812681484945_790851053563514430_n

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها