|

سامسونگ

گلکسی A73 5G با دوربینی قدرتمند در کنار A53 و A33 رونمایی شد؛ همان طور که انتظار می رفت

Samsung Galaxy A73, A53 and A33 announced

همان طور که سامسونگ وعده داده بود سه گوشی هوشمند از سری محبوب A خود را طی رویداد رسمی، رونمایی کرد؛ هر سه آن ها از شبکه 5G پشتیبانی می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همان طور که انتظارش را داشتیم سامسونگ طی یک رویداد رسمی از سه گوشی هوشمند میانرده ی سری A رونمایی کرد، با وجود تمام اخبار و افشاگری هایی که پیش از این منتشر شده بود ما همچنان برای رونمایی این سه گوشی هوشمند از سری محبوب A مشتاق و چشم به راه بودیم. در ادامه نگاهی می اندازیم به گلکسی A73 5G ،A53 5G و A33.

سامسونگ گلکسی A73 5G

گلکسی A73 5G را می توانیم رده بالاترین گوشی هوشمند معرفی شده در رویداد آنپکد 2022 سامسونگ نام گذاری کنیم. پنل صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر AMOLED با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 120 هرتز باعث شده اند که در اولین قدم گلکسی A73 نسبت به نسل قبلی خود به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کند. از طرفی دیگر پشتیبانی از اتصال به شبکه ی 5G دیگر ویژگی برتر این گوشی هوشمند به نسل قبل یعنی گلکسی A72 می باشد. هرچند که ما هنوز نمی دانیم تراشه ی به کار رفته در این دستگاه چیست اما می دانیم که دو گزینه رم 6 و 8 گیگابایت را در کنار دو گزینه فضای ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایت ارائه می دهد؛ به علاوه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه 1 ترابایتی را نیز دارد.

Galaxy A73 5G

بر روی پنل پشتی که تنظیمات دوربین قرار گرفته است یک سنسور 108 مگاپیکسلی با تثبیت کننده ی لرزش گیر تصویر تعبیه شده است که A73 5G را به اولین میارده ی سامسونگ با چنین دوربین قوی ای تبدیل می کند. در کنار این سنسور قدرتمند یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و عمق قرار گرفته است. اما هیچ لنز تله فوتویی وجود ندارد به همین خاطر گلکسی A73 برای زوم کردن به سنسور اصلی با وضوح بالا متکی خواهد بود. بر روی پنل جلویی نیز دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به صورت پانچ قرار گرفته است.

در ارتباط با منبع تامین انرژی این گوشی هوشمند نیز باید بگوییم که درست مانند نسل گذشته باتری ای با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت و پشتیبانی از شارژ 25 وات برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است اما متاسفانه این بار سامسونگ آداپتور در جعبه را برای نسل جدید حذف کرده است.

تا به این لحظه سامسونگ قیمت گذاری دقیقی را برای این میانرده اعلام نکرده است اما به نظر می رسد که گلکسی A73 5G از تاریخ 22 آوریل در بازار های منتخب با حدود قیمتی 540 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

سامسونگ گلکسی A53 5G

دیگر گوشی هوشمندی که سامسونگ طی این رویداد از آن رونمایی کرد گلکسی A53 5G می باشد. پنل جلویی این گوشی هوشمند صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپر AMOLED با وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 120 هرتز می باشد که در مرکز  لبه ی بالایی آن یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به شکل پانچ قرار گرفته است.

Galaxy A53 5G

بر روی پنل پشتی نیز داخل جزیره ای مستطیل شکل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال برای دوربین اصلی، یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض و دو سنسور 5 مگاپکسلی برای دوربین های ماکرو و عمق قرار گرفته است. اما این همه چیز نیست، برای عکاسی بهتر در نور شب، سامسونگ نرم افزار دوربین مجهز به هوش مصنوعی را بهبود بخشیده است از طرفی دیگر حالت Night Mood نیز به طرز قابل توجهی بهبود پیداکرده است و هم زمان 12 تصویر را برای ثبت تصاویر روشن تر در شب با نویز کمتر ترکیب می کند.

Galaxy A53 5G

منبع قدرت این گوشی هوشمند تراشه ی انحصاری سامسونگ، اگزینوس 1280 می باشد که مانند گلکسی A73 5G قابلیت اتصال به شبکه 5G را در اختیار دارد. این تراشه دو گزینه رم 6 و 8 گیگابایت در کنار دو گزینه فضای ذخیره سازی 128 و 256 گیگابایت را ارائه می دهد که دقیقا مانند گلکسی A73 می توان با استفاده از کارت میکرو اس دی فضای ذخیره سازی آن را تا 1 ترابایت افزایش داد.

ظرفیت باتری گلکسی A53 5G سامسونگ، 5000 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده است که همچنان سرعت شارژ 25 وات را ارائه می دهد؛ به علاوه همان طور که به احتمال بسیار زیاد حدس زده اید غول فناوری کرده ای آداپتور شارژر این گوشی هوشمند را نیز از درون جعبه حذف کرده است.

سامسونگ گلکسی A33 5G

گوشی هوشمند دیگری که طی این رویداد رونمایی شد گلکسی A33 5G می باشد که نمایش گر 6.4 اینچی سوپر AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز و وضوح فول اچ دی پلاس ارائه میدهد. باید اعتراف کنیم که A33 5G در بخش صفحه نمایش نسبت به نسل های گذشته ی خود به طرز قابل توجهی ارتقا یافته است.

Galaxy-A33 5G

در بخش تنظیمات دوربین نیز بر روی پنل پشتی یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین فوق عریض، یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق قرار گرفته است. بر روی پنل جلویی نیز یک سنسور 13 مگاپیکسلی به شکل قطره ای برای دوربین سلفی تعبیه شده است.

درست مانند گلکسی A53 5G این گوشی هوشمند نیز تراشه ی اگزینوس 1280 را برای تامین انرژی در زیر کاپوت خود جا داده است که یک تراشه ی میان رده ی هشت هسته ای با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز می باشد. در ارتباط با پیکربندی حافظه و ظرفیت باتری نیز این گوشی هوشمند مانند گلکسی A53 5G عمل خواهد کرد.

Galaxy-A33-5G

نکته ی دیگری که باید در ارتباط با گلکسی A53 5G و A33 5G خاطر نشان کنیم این است که هر دوی این گوشی های هوشمند از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار برخوردار هستند به علاوه صفحه نمایش آن ها توسط گوریلاگلس 5 محافظت می شود.

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی