|

اپل یا سامسونگ

آیفون 13 پرو مکس و گلکسی اس 22 اولترا، دو پرچمدار قدرتمند و یکه تاز؛ مقایسه مشخصات

Samsung Galaxy S22 Ultra vs iPhone 13 Pro Max: Specs Comparison

این روزها بازار رقابت دو گوشی پرچمدار سامسونگ و اپل حسابی داغ است. نگاهی می اندازیم به مشخصات و ویژگی های کلی این دو گوشی هوشمند در کنار هم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رده بالاترین گوشی هوشمندِ این روزهای سامسونگ، گلکسی اس 22 اولترا نه تنها یک پرچمدار شگفت انگیز و فوق العاده است بلکه به لطف بهره مندی از S-Pen که تا چندی پیش ویژگی انحصاری سری پرچمدار نوت سامسونگ به حساب می آمد، حسابی غوغا به پا کرده است. هرچند که سامسونگ توانست با معرفی این گوشی هوشمند حسابی میدان رقابت را به تلاطم در بیاورد اما سامسونگ همیشه یک رقیب قدر دارد که هرگز میدان را خالی نمی کند و آن هم آیفون های اپل می باشند.

ما تصمیم گرفته ایم تا در اینجا نگاهی بیاندازیم به مشخصات دو گوشی هوشمند گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 13 پرو مکس و ببینیم کدام یک از این دو دستگاه برای ما بهتر هستند.

iPhone_13_Pro_Max_vs_Galaxy_S22_Ultra

طراحی

آیفون 13 پرو مکس کیفیت ساخت بالاتری دارد زیرا با فریم فولادی ضد زنگ و پشت شیشه ای محافظت شده توسط سپر سرامیکی ساخته شده است؛ این در حالی است که قابِ پرچمدار رده بالای سامسونگ آلمینیومی می باشد، البته باید اعتراف کرد که کیفیت ساخت این گوشی نیز بالا است اما شاید نه به اندازه ی 13 پرو مکس. هر دو گوشی هوشمند از مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 برخوردار می باشند اما آیفون 13 پرو مکس می تواند تا عمق 6 متر را برای حداکثر 30 دقیقه دوام بیاورد اما اس 22 اولترا تنها تا عمق 1.5 متر را دوام می آورد. با این وجود ممکن است از طراحیِ ثابتِ آیفون 13 و ناچ آن که بر روی صفحه نمایش قرار گرفته است خوشتان نیاید که خوب در مقابل صفحه نمایش منحنی اس 22 اولترا که توسط گوریلاگس ویکتوس پلاس محافظت شده خیلی غیر منصفانه نمی باشد.

صفحه نمایش

گلکسی اس 22 اولترا در قسمت پنل جلویی و نمایشگر مشخصات خیره کننده ای را ارائه می دهد. این گوشی هوشمند  دارای پنل LTPO AMOLED با نرخ تازه سازی تطبیقی از 1 تا 120 هرتز، رزولوشن 1440x3088 و وضوح کواد اچ دی پلاس می باشد که از گواهی HDR10+ نیز برخوردار می باشد و البته این صفحه نمایش یک ویژگی منحصر به فرد و خارق العاده ای هم دارد که آن پشتیبانی از قلم هوشمند می باشد.

در مقابل آیفون 13 پرو مکس مشخصات پایین تری را ارائه می کند اما به طرز باورنکردنی ای همچنان کیفیت تصویرِ بی نظیری را به نمایش می گذارد. این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و گواهی HDR10+ می باشد. نکته ی دیگر اینکه گلکسی اس 22 اولترا برای احراز هویت به حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش متکی است، در حالی که 13 پرو مکس دارای فناوری تشخیص چهره می باشد.

Display

سخت افزار و نرم افزار

هر دوی این گوشی ها پرچمدارانی هستند که به بهترین چیپست های موجود در بازار مجهز گردیده اند. اس 22 اولترا بسته به بازار مورد عرضه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و یا اگزینوس 2200 را با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد؛  13 پرو مکس نیز از تراشه ی A15  بیونیک با 6 گیگابات رم و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی برخوردار می باشد. اما در ارتباط با سیستم عامل باید بگوییم که iOS بهتر از اندروید بهینه شده است و به همین خاطر عملکرد بهتری را نیز ارائه می دهد.

دوربین

گلکسی اس 22 اولترا دارای تنظیمات دوربین باورنکردنی است که می تواند تصاویر خارق العاده ای را به ثبت برساند. این گوشی هوشمند از یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با OIS، یک سنسور پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 برابر، یک سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. عملکرد زوم این گوشی هوشمند نیز بسیار بالا می باشد.

آیفون 13 پرو مکس از تنظیمات دوربین سه گانه ی 12 مگاپیکسلی برخوردار می باشد که برای فیلمبرداری و یا عکاسی های معمولی می تواند کیفیت خوبی را از خود به ثبت برساند.

Camera

باتری

سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا از باتری بزرگتری نسبت به آیفون 13 پرو مکس بهره می برد، اما این بدان معنا نیست که عمر باتری آن همیشه بیشتر است. در واقع، به لطف سطح بهینه سازی ارائه شده توسط سیستم عامل iOS، آیفون 13 پرو مکس با یک بار شارژ در چندین حالت دوام بیشتری دارد. اما از طرفی دیگر اس 22 اولترا به لطف فناوری شارژ سریع 45 واتی سریع تر شارژ می شود. البته یک نکته ی دیگر این است که 13 پرومکس برخلاف اس 22 اولترا از شارژ بی سیم مغناطیسی پشتیبانی می نماید.

قیمت

با وجود همه ی این ها شاید بزرگترین ضعف آیفون 13 پرو مکس قیمت بسیار بالای آن نسبت به گلکسی اس 22 اولترا در تمامی بازار ها می باشد. متاسفانه پرچمدار رده بالای سامسونگ هنوز به بازار ایران راه پیدا نکرده است اما آیفون 13 پرو مکس در حال حاضر با قیمت پایه ی 35 میلیون و 850 هزار تومان معامله می شود.

Samsung-Galaxy-S22-Ultra-vs-Apple-iPhone-13-Pro-Max

این طور که به نظر می رسد آیفون 13 پرو مکس عمر باتری بهتر و عملکرد سیستم عامل بهینه تری را ارائه می دهد اما گلکسی اس 22 اولترا عکاسی حرفه ای تر و پشتیبانی از S-Pen را در اختیار دارد. البته باید در نظر داشت که به جز مشخصات و ویژگی های اصلیِ یک گوشی هوشمند موارد دیگری نیز هستند که تنها زمانی خود را نشان خواهند داد که با آن گوشی هوشمند کار کنیم.

حالا شما به ما بگویید کدام یک از این دو گوشی هوشمندِ قدرتمند را ترجیح می دهید؟ به نظر شما کدام یک از این دو پرچمدار عملکرد بهتری را به کاربر ارائه خواهند داد؟!

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها