|

سونی

نسل جدیدِ اکسپریا 5 سونی، و نسخه ی پلاس رده بالاترین تراشه ی این روزها

Sony Xperia 5 IV to come with TSMC made Snapdragon 8 Gen 1 Plus SoC

سونی تصمیم دارد تا برای نسل جدید اکسپریا5 خود از نسخه پلاس اسنپدراگون8 نسل1 بهره ببرد که به نظر می رسد نسبت به نسخه معمولی عملکرد بهتری دارد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در اکتبر سال گذشته سونی اکسپریا 5 نسل سوم را رونمایی کرد، این گوشی هوشمند به تراشه ی پرچمدار آن روزهای کواکوم، یعنی اسنپدراگون 888، مجهز گردیده بود، اکنون نیز به نظر می رسد که این شرکت تصمیم دارد تا نسل جدید اکسپریا 5 را به نسخه ی پلاس تراشه ی پرچمدار این روزهای کوالکوم مجهز نماید.

با توجه به گزارشی که Gizmochina اخیرا منتشر کرده است، ظاهرا یک افشاگر محلی در Weibo خبری منتشر نموده مبنی بر اینکه اکسپریا 5 نسلِ چهارم از صفحه نمایش 6.1 اینچی برخوردار خواهد بود که توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می شود. البته این محافظ برای پنل  پشتی نیز در نظر گرفته شده است. اما آنچه که نسل جدید را نسبت به اکسپریا 5 نسل 3 بسیار متمایز می دارد تراشه ی اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس کوالکوم می باشد که بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

Sony-Xperia-5-IV

البته که اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس تنها ارتقا نسل جدید نخواهد بود و این گوشی هوشمند از ظرفیت باتری 4700 میلی آمپر ساعتی پشتیبانی خواهد کرد که نسبت به نسل گذشته کمی افزایش یافته است.

متاسفانه با توجه به گزارش منتشر شده توسط این افشاگر به نظر می رسد که محصول جدید سونی در بخش تنظیمات دوربین چندان بهبودی پیدا نکرده است و همان تنظیمات سه گانه با سه سنسور 12 مگاپیکسلی را بر روی پنل پشتی خود ارائه می دهد.

Sony-Xperia-5-III-Black-Featured-02

این افشاگر معتقد است که اکسپریا 5 نسل 4 یا IV با قیمت 789 دلار عرضه خواهد شد که به طرز چشمگیری ارزان تر از نسل قبلی می باشد. با همه ی این اوصاف اطلاعات فوق هیچ کدام رسما توسط سونی تائید نشده اند بنابراین بهتر است کمی صبوری به خرج دهیدم تا اخبار رسمی را بدست بیاوریم.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها