|

سامسونگ

احتمال عملکرد ضعیف تراشه پرچمدار سامسونگ, شوکه کننده است!!!

Samsung Exynos 2200 may offer lackluster performance gains

احتمالا اگزینوس 2200 سامسونگ عملکرد چندان تاثیر گذاری نخواهد داشت, اما مطمئنا گزینه های امیدوار کننده ای هم وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مدت هاست که سامسونگ در حال کار بر روی جدید ترین نسل پردازنده اگزینوس خود می باشد و تصمیم دارد که در سال پیش رو آن را به بازار عرضه کند; تقریبا از زمانی که AMD کار بر روی پردازنده گرافیکی خود را آغاز کرده است سامسونگ نیز دست به کار شده است. اما متاسفانه به گزارش Gizmochina  احمد قویدر  به تازگی گزارشی منتشر کرده است که برمبنای آن تراشه ی پرچمدار سامسونگ احتمالا عملکرد ناامید کننده ای را از خود نشان خواهد داد.

این گزارش اضافه می کند که همکاری غول فناوری کره ای با تیم رد (Red Team) ممکن است پیشرفت زیادی را به همراه نداشته باشد و احتمالا CPU  اگزینوس 2200 تنها 5 درصد نسبت به نسل قبلی خود یعنی اگزینوس 2100  بهبود عملکرد خواهد داشت در حالی که GPU این پردازنده حدود 17 درصد بهبود عملکرد را پیشنهاد خواهد کرد.

زمانی که اگزینوس 2100 رونمایی شد افزایش قابل توجه عملکرد 30 درصدی در CPU و 40 درصدی در GPU را نسبت به نسل قبلی خود یعنی اگزینوس 990 به همراه داشت. همین امر باعث شده است که توقعات از جدید ترین نسل اگزینوس سامسونگ بالا برود و این رشد ضعیف کمی نا امید کننده به نظر برسد.

Samsung-Exynos-2200

با همه ی این اوصاف اگزینوس 2200 در برخی از موارد عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. یکی از این موارد واحد پردازش عصبی (NPU) می باشد که افزایش عملکرد فوق العاده 117 درصدی را ثبت کرده است; به این ترتیب می توانیم انتظار پیشرفت هایی را در زمینه های مختلفی مانند دستیار صوتی Bixby داشته باشیم, طبیعتا سایر وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی نیز تقویت خواهند شد.

از طرف دیگر بهبود عملکرد GPU به خودی خود امیدوار کننده است و احتمالا این پیشرفت, خود را در مواردی مانند پشتیبانی بهتر از بازی های سه بعدی نشان خواهد داد و تجربه بازی بهتری را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

نهایتا آزمایش های دنیای واقعی است که به ما در آینده نه چندان دور نشان خواهد داد که تراشه ی جدید تا چه حد در مقابل رقبای خود خوب عمل خواهد کرد.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها