|

چه جوری خط چشم بکشیم

معرفی انواع خط چشم؛ اگه دلت میخواد خط چشات تا ثریا بره بالا بیا که ترفنداش ایجاس!

انواع خط چشم

خط چشم معجزه گر چشمان شما است، پس آشنایی با انواع خط چشم و طرز استفاده درست از آن‌ ها، موضوع مهمی برای یک آرایش بی‌نقص به‌ شمار می‌ رود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همانطور که می دانیم اکثر خانم ها برای آرایش چشم خود از خط چشم استفاده می کنند ولی گاها این استفاده علاوه بر زیبایی بخشیدن منجر به تغییر فرم، ریز یا درشت شدن و یا تغییرات دیگر در چهره شما می شود در نتیجه برای انتخاب در مدل خط چشم و اینکه چه مدل خط چشمی مناسب چهره شما است کمی دقت بیشتری به خرج دهید. امروزه تنوع خط چشم در بازار بسیار بوده و انتخاب درست آن با توجه به نوع پوست و مکان استفاده، متفاوت خواهد بود.

همانطور که در قسمت بالا گفته شد چنانچه شیوه استفاده از خط چشم را ندانیم نه تنها در حالت و بزرگ و کوچک جلوه دادن آن نقش نخواهیم داشت بلکه سبب از بین رفتن حالت طبیعی چشم ها هم خواهیم شد. در ادامه این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چه خط چشمی مناسب شما بوده و چند ترفند برای کشیدن خط چشمی زیبا و بی نقص خواهید یاد گرفت پس در ادامه با ما همراه باشید.

انواع-خط-چشم

انواع خط چشم، زیبایی چشمان خود را دو چندان کنید

تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام انتخاب خط چشم کمی گیج شوید و ندانید کدام یک برای شما مناسب‌ تراست؟ یا انواع خط چشم چه تفاوت‌ هایی با هم دیگر دارند؟ اگر هنوز جواب سوال های خود را نگرفته اید در قسمت پایین انواع خط چشم برای شما شرح داده شده است.

خط چشم مایع؛ حرفه ای آرایش کن

استفاده از خط چشم مایع، برای افراد حرفه‌ای پرکاربردتر است. زیرا این نوع خط چشم همانطور که از اسمش پیداست حال مایع دارد و معمولا دارای براش های مویی نازک و یا ماژیکی است. اگر مبتدی هستید باید تمرین زیادی بکنید تا بتوانید با این خط چشم بصورت حرفه ای کار کنید. از ویژگی های مثبت این خط چشم می توان به کشیدن خطوط نازک و باریک، ماندگاری بالا، پخش نشدن و یا اصطلاحا راه نرفتن روی پوست اطراف چشم و رنگ تیره و کاملا مشکی اشاره کرد.

خط-چشم-مایع

خط چشم مدادی، راحت خط چشم بکشید

خط چشم مدادی یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین، خط چشم‌ها بوده و برای افرادی که مبتدی هستند، بسیار مناسب است زیرا کار با آن راحت و آسان است. این نوع خط چشم ها به وسیله تراش تراشیده می شوند و دارای انواع مختلفی مانند:  پایه واکسی، سرمه‌ای، مدادهای پیچی مکانیکی و مداد چشم‌ های پایه پودری هستند. از ویژگی های مثبت این خط چشم می توان به فرمولاسیون نرم و روان اشاره کرد ولی یادمان نرود که این نوع خط چشم ماندگاری کمتری نسبت به نوع مایع دارد و احتمال پخش شدنش بیشتر است.

خط چشم ژله ای

این نوع خط چشم ها در ظرف های کاسه ای تولید می شوند و شما برای کشین آنها نیاز به براش جداگانه دارید. این نوع هم مانند نوع مایع کشیدن نسبتا سختی دارد و برای افراد خیلی مبتدی مناسب نمی باشد. از مزایای این نوع خط چشم می توان به دارا بودن حالت کرمی، ماندگاری بالا، کاربردی بسیار راحت‌ تر و تمیزتر نسبت به دیگر خط چشم‌ ها اشاره کرد. لازم به ذکر است که این نوع خط چشم به دلیل حالت کرمی که به آن اشاره شد گزینه مناسبی برای آرایش و سایه‌ های غلیظ است.

خط-چشم-ژله ای

ترفند های زیرکانه کشیدن خط چشم

یکی از ترفندهای کشیدن خط چشم مایع بصورت تمیز و بی نقص کشیدن آن با کمک گرفتن از چسب نواری است. ابتدا باید مانند تصویر پایین سه سانتی متر نوار چسب ببرید و با دقت آن را زیر گوشه خارجی خط مژه پلک پایین تان به صورت زاویه دار بچسبانید طوری که انتهای چسب به انتهای دنباله ابرویتان برسد. در ادامه از وسط خط رویش مژه ها به سمت انتها و چسب شروع به کشیدن خط چشم کنید و در انتها چسب را بکنید.

کشیدن-خط-چشم

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها