|

ترفندای سه سوته برای براق کردن ظروف استیل / روش های موثر با مواد در دسترس

اینجا در مورد روشای کاربردی برای براق کردن ظروف استیل صحبت می کنیم. اگه کتری استیل سوخته و یا ظروف استیل کدر شده دارید این مطلب مخصوص شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- توی هر خونه ای مقدار تقریبا زیادی ظرف و ظروف وجود داره که بعضیا بیشتر و بعضیا کمتر مورد استفاده قرار میگیرن؛ ظروف روحی، تفلون، مسی، بلور و کریستال، استیل و... احتمالا می دونید که هر کدوم از این ظروف با روش های مخصوص شسته و تمیز میشن. مثلا برای برق انداختن ظروف مسی راهکارهایی هست یا مثلا ظروف کریستال رو میشه به شکل خاصی براق و درخشنده کرد. ظروف استیل هم از این قاعده مستثنی نیستن و برای برق انداختن اون ها ترفندای خونگی موثری وجود داره. در این مطلب در مورد روش های کاربردی برای براق کردن ظروف استیل صحبت می کنیم. اگه کتری استیل سوخته و یا ظروف استیل کدر شده دارید این مطلب مخصوص شماست.

estill-3

براق کردن ظروف استیل با جوش شیرین

اگر خانم خونه باشی احتمالا از خواص شگفت انگیز جوش شیرین باخبری! جوش شیرین خاصیت سایندگی و سفید کنندگی قوی داره و می تونه کثیفی و جرم رو از روی ظروف و سطوح استیل از بین ببره.

برای براق کردن ظروف استیل، از مقداری جوش شیرین و آب خمیر رقیقی درست کنید و روی ظروف استیل بکشید. حدود 15 تا 20 دقیقه زمان بدید و سپس با یک دستمال زبر، روی لکه ها بکشید. وقتی تمام جرم ها تمیز شد، ظروف و یا سطوح استیل رو آبکشی کنید.

estill-2

براق کردن ظروف استیل با سرکه

ماده در دسترس و موثر بعدی برای براق کردن ظروف استیل، سرکه سفیده. برای این کار، یک دستمال تمیز ترجیحا از جنس مایکروفایبر رو به سرکه سفید آغشته کنید و روی سطوح استیل بکشید. حدود 10 تا 15 دقیقه زمان بدید تا سرکه روی ظروف یا سطوح استیل اثر کنه و لکه ها رو از بین ببره، سپس اون رو کاملا آبکشی و خشک کنید.

estill-6

براق کردن ظروف استیل با خمیر دندون

خمیر دندون توی هر خونه ای پیدا میشه و جالبه بگیم که این ماده هم میتونه ظروف و سطوح استیل رو تمیز و براق کنه. مقداری خمیر دندون حاوی سیلیس رو روی ظرف های استیل بمالید و بعد از چند دقیقه با یک دستمال خشک روی اون ها بکشید سپس ظرف ها رو آبکشی کنید.

این رو هم بگیم که اگر ظروف و یا سطوح از جنس استیل شما، خط و خش دارن هم با استفاده از خمیر دندون می تونید اونها رو از بین ببرید.

estill-7

براق کردن ظروف استیل با روزنامه

شاید باور کردنی نباشه اما با روزنامه هم میشه ظروف استیل رو برق انداخت. برای این کار یک تکه روزنامه خشک رو مچاله کنید و محکم روی قابلمه های استیل و یا کتری استیل که کدر شده بکشید. خواهید دید که براق و تمیز میشن. سپس اونها رو آبکشی و خشک کنید.

براق کردن ظروف استیل با روغن زیتون

روغن زیتون برای براق کردن ظروف استیلی که آثار سوختگی و جرم های سرسخت ندارن، موثره. ابتدا ظروف استیل رو با مایع ظرفشویی بشویید و خشک کنید، سپس با یک دستمال خشک و تمیز که به روغن زیتون آغشته کردید روی اونها بکشید. بعد از اینکه براق شدن، با یک دستمال خشک و تمیز روی ظروف استیل بکشید تا حسابی براق و تمیز بشن.

estill-4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها