|

ترفندای از بین بردن بوی سیر از دهان و دست / اینجوری خیلی راحت از شر بوی بدش خلاص میشی

توی این مطلب راهکارهایی ساده اما کاربردی رو بهتون میگیم تا خیلی راحت از شر بوی بد سیر از دهان و دستهاتون خلاص بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سیر یه ماده غذایی محبوب توی آشپزی به حساب میاد. غذاهای زیادی طعم و مزه خوبشون رو از سیر می گیرن؛ مثل باقلاقاتق، آش رشته، سبزی پلو با ماهی و... خیلیا هم سیر رو به صورت خام مصرف میکنن و طعم تند و تیز اون رو همراه غذا خوردنشون دوست دارن. اما دردسر وقتی شروع میشه که غذاهای سیردار و یا سیر خام رو میخوری و بعدش بوی بد اون دست ها و دهانت رو پر می کنه! اینجاست که باید به فکر راه چاره باشی تا این بو که ابتدا دلنشینه ولی بعدا ناخوشایند میشه رو از دست ها و دهان از بین برد.

توی این مطلب راهکارهایی ساده اما کاربردی رو بهتون میگیم تا خیلی راحت از شر بوی سیر خلاص بشید. با ما همراه باشید.

siir2

از بین بردن بوی سیر از دهان با مسواک زدن

شاید ابتدایی ترین روش برای از بین بردن بوی سیر از دهان، مسواک زدن باشه. بهتره بلافاصله بعد از خوردن سیر، دندون ها و زبون خودتون رو با خمیر دندون های طعم دار مثل خمر دندون نعنایی، دارچینی و...، مسواک بزنید.

مقداری نعنا بجوید

راهکار بعدی برای از بین بردن بوی سیر از دهان هم خیلی راحته. اگه نعنای تازه یا خشک توی خونه دارید، مقداری از اون رو داخل دهان گذاشته و بجوید. این کار کمک میکنه تا بوی ناخوشایند سیر از بین بره.

siir6

سرکه سیب غرغره کنید

سرکه سیب ماده موثر بعدی برای رفع بوی بد سیر از دهانه. چند قاشق سرکه سیب رو با کمی آب مخلوط کنید اون رو غرغره کنید. سپس یک جرعه از سرکه سیب خالص رو بنوشید. این کار هم به رفع بوی سیر از دهان تون کمک میکنه.

دونه قهوه بجوید

دونه قهوه هم ماده ای با عطر و طعم قوی هست که میتونه بوی سیر رو از دهان شما پاک کنه. یکی دو عدد دونه قهوه رو داخل دهان بجوید و خیالتون راحت باشه که بعد از این کار بوی سیر از دهانتون محو میشه.

siir3

جعفری تازه رو فراموش نکنید

جعفری تازه هم مثل نعنا میتونه بوی سیر رو از دهان شما رفع کنه. به این منظور مقداری کمی برگ جعفری تازه رو داخل دهان بجوید و روی اون آب بنوشید.

استفاده از لیموترش هم موثره

اگه دهان شما بوی سیر گرفته و از این موضوع معذب هستید، خوردن آب لیمو ترش تازه میتونه بهتون کمک کنه. آب یک عدد لیمو ترش رو بگیرید و بعد از کمی غرغره کردن در دهان اون رو قورت بدید.

بعد از امتحان کردن هر کدوم از راهکارهایی که بهتون گفتیم، بهتره آدامس با طعم نعنایی، اکالیپتوس و یا دارچینی بجوید و خیالتون از اینکه دهان تون بوی سیر نمیده، راحت باشه.

siir4

از بین بردن بوی سیر از دست

حین آشپزی کردن دست هامون هم از بوی بد سیر در امان نمی مونه اما می تونیم بعد از اینکه کارمون تموم شد، دست هامون رو به آبلیمو آغشته کنیم و بعد از یکی دو دقیقه با صابون مایع عطردار بشوییم.

siir5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها