|

جذاب ترین جاهای خوزستان برای سفر نوروز / اگه هفته اول عید میری پس بگاز که اینجا عالیه

اگر دلت میخواد هفته اول عید رو بری سفر و نمیدونی کجا بهترینه، پس بگاز برو خوزستان که با طبیعت و تاریخش منتظرته.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عید شد و خیلی از خونواده ها راهی سفر نوروز شدن. سفر به انواع و اقسام نقاط کشور. از تهران گردی بگیر تا شمالی ترین شهر ایران و جنوبی ترین نقطه کشور. از حق نگذریم شهر های ایران ما خیلی قشنگن. ما چهار فصل رو داریم و در عین حال که تو تبریز برف و کولاک رو می بینید، فرداش آفتابی شده و صدای گنجشک ها جذابیت بی نظیری به حال و هوای ما میده. آخه میدونید که تو عید همه چی یه رنگ و بوی دیگه داره، حتی صدای گنجشک ها! 

ما ایرانی ها درسته که از هر فرصت کم و زیادی برای رفتن به سفر استفاده می کنیم و اصلا نمیذاریم یه تعطیلی هدر بره، اما هر چی هم که باشه، به پای تعطیلات عید نمیرسه. اصلا انگار تو این عید باستانی شلوغی ها هم کیف میده و انرژی نوروز همه جا هست. انگار آدما همدیگه رو میشناسن چرا چون هدفشون به شدت یکی میشه! چه مسافر باشی و چه اهل اون شهر، کلا همه حالشون خوبه. این رو هم بگم که درسته که شرایط اقتصادی به شدت عجیب و نه چندان خوشایند شده، اما عید نوروز جوریه که حتی اگه هیچی هم خرید نکرده باشید و جایی هم نری، باز تو همون شهر خودت بچرخی خوش میگذره! پس بیاین حالا که زندگی داره بهمون سخت میگیره، ما یه حال خوب واسه خودمون بسازیم، حتی شده کم.

جاهای دیدنی خوزستان

شما هفته اول عید میرید سفر یا هفته دوم؟

بگذریم و برسیم به اصل مطلب. خب خیلی از خونواده ها به دلایلی که دارن ترجیح میدن تا همون هفته اول عید رو برن مسافرت و دید و بازدید رو بزارن برای هفته دوم، برخی از خونواده ها هم برعکس عمل میکنن و این پروسه طی میشه تا آخر عید.

اما اونچه که واسه یکسری ها باعث سردرگمی میشه اینه که میگن خب اصلا کجا بریم؟ کدوم شهر الان آب و هوای خوبی داره و جاهای دیدنی و جذابش میتونه مورد استفاده قرار بگیره؟ 

جواب این سوال دست ماست. پیشنهاد ما برای شما واسه سفر تو هفته اول عید اینه که برید خوزستان و از جاهای دیدنی و مناظر فوق العاده ای که داره لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی خوزستان

برو ایذه خوزستان و از دیدن تاریخ و طبیعت عشق کن

در واقع ایذه بهترین جاذبه گردشگری و همچنین قطب اکوتوریسم در خوزستان می باشد. پس ایده ال ترین حالت این که اصلا چشم بسته هفته اول عید رو بریم خوزستان. این شهر زیبا قدمتی بسیار زیاد دارد که خب وقتی به آب و هوای کوهستانی و طبیعت بکرش هم فکر می کنیم، واقعا می بینیم ایذه عالیه. حضور تالاب میانگران با پوشش گیاهی نی و خارشتر، کوه منگشت با کلی جنگل انبوه و رودهایی مثل سمه و دشت سوسن میتونن مقصدی جذاب برای گردشگران باشن چرا که همگی زیبایی ایذه رو چند برابر کردن! میدونستید که حکاکی کول فرح قدمت 3000 ساله داره؟ برای تاریخ دوست ها خیلی خوبه. از طرفی هم پل شالو با ستون‌ های بلندش و نقش برجسته خنگ کمالوند که سوارکاری یک نجیب‌ زاده رو نشون میده. برید و لذت ببرید.

جاهای دیدنی خوزستان

رفتی خوزستان برو چغازنبیل رو ببین؛ عظمت فقط تخت جمشید نبوده

همه ما وقتی اسم از ابهت و شکوه ایران باستان می شنویم، ناخودآگاه عظمت تخت جمشید میاد جلو چشممون، در حالی که از چغازنبیل عبادتگاه مقدس میون ایلامیان غافل هستیم. این سازه عظیم در خوزستان قرار داره و به 1250 سال پیش از میلاد مسیح در تمدن ایلام برمیگرده.خیلی از باستان شناس ها محو این بنا شدن و میگن قبلتر 52 متر ارتفاع داشته اما حالا به 25 متر ارتفاع رسیده. چغازنبیل قدیمی ترین تصفیه کننده آب رو داره که از رود کرخه میومده. با رفتن به خوزستان تو سفر نوروز اصلا از دیدن این بنا از نزدیک غافل نشید.

جاهای دیدنی خوزستان

چال کندی در دزفول خوزستان؛ زیبایی به دور از انتظار

بی شک اگر بخوایم یکی دیگه از خوشگلیای خوزستان رو نام ببریم میریم سراغ چال کندی در دزفول که یکی از شهر های خوزستان می باشد. چال کندی، در واقع یک دره هستش که به شدت تماشاییه و با آبی آکواریومی پر شده! تو مسیر رودخونه دز، صخره‌ هایی بلند بالا همدیگرو به آغوش کشیدن و فرسایش سنگ ها بعد از مدتها معاشرت با رود و آب چنین صحنه بی نظیری رو ساخته اند. تو این مسیر، علفزارها، به سرسبزی فضای اطراف چال کندی کمک میکنن و رشته کوه زاگرس در بینشون اونچنان قدی کشیده که گویی تیکه ای از بهشت اینجاست.

تازه اگه یکم اهل قدم زدن باشین اون اطراف پونه وحشی و گل گاو زبان هم واسه سال جدیدتون پیدا خواهدی کرد!

جاهای دیدنی خوزستان

جاهای دیدنی خوزستان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی