|

ترفندهای تمیز کردن ظروف چوبی / ضدعفونی و برق انداختن ظرف های چوبی با روش های ساده

ظروف چوبی باید مراقبت و تمیز بشن تا جلوه اولیه خودشون رو حفظ کنن. در این مقاله ترفندهای تمیز کردن و برق انداختن این ظروف رو یاد می گیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانه داری پر از نکته های ریز و درشته که هر چقدر بیشتر اون ها رو بدونی کارت راحت تره و در وقت و انرژیت بیشتر صرفه جویی میشه. تمیز کردن آشپزخونه و لوازم و وسایلش شاید بیشترین زمان هر خانوم خونه داری رو صرف خودش کنه. تمیز کردن ظروف مسی، تمیز کردن توستر، برق انداختن سینک و... هر کدوم ترفندهای خاص خودش رو داره که بهتره یاد بگیری. ظروف چوبی هم که حالا خیلی مورد استقبال قرار گرفته و واقعا هم زیبایی خاصی داره، باید به شکل ویژه ای مراقبت و تمیز بشن تا جلوه اولیه خودشون رو حفظ کنن و به مدت طولانی تری مورد استفاده قرار بگیرن. در این مقاله ترفندهای تمیز کردن و برق انداختن ظروف چوبی رو با هم مرور می کنیم. تا پایان همراه ما باشید...

zoruf-chubi4

طول عمر ظروف چوبی رو بالا ببرید

برای اینکه ظروف چوبی و بامبو شما طول عمر بیشتری داشته باشن، لازمه که نکاتی رو رعایت کنید. این ظروف نباید در معرض رطوبت و یا حرارت زیاد قرار بگیرن.

بعد از شستشو اونها رو با یک دستمال تمیز خشک کنید و کمی در محیط قرار بدید تا رطوبتش از بین بره بعد اونها رو روی هم بذارید و به کابینت منتقل کنید. اگر داخل ظروف چوبی مواد خشک مثل آجیل و شیرینی و... گذاشتید، بعد از استفاده، اونها رو با یک دستمال نمدار تمیز کنید.

zoruf-chubi5

از ریختن غذای خیلی داغ به داخل ظروف چوبی خودداری کنید. اول اجازه بدید غذا و مایعات کمی از حرارت بیفتن بعد اونها رو داخل ظروف چوبی و بامبو خودتون بریزید.

از قرار دادن ظروف چوبی داخل مایکروفر پرهیز کنید تا این ظروف آسیب نبینن و مدت طولانی تری ماندگاری و زیبایی داشته باشن.

برای شستن ظروف چوبی و بامبو، به هیچ عنوان از سیم ظرفشویی و اسکاچ زبر استفاده نکنید.

شستشوی ظروف چوبی با مایع ظرفشویی

مقداری مایع ظرفشویی رو در آب گرم حل کنید و با استفاده از یک دستمال و یا اسفنج نرم که به مایع آغشته کردید، ظروف چوبی و بامبو رو تمیز کنید. ظرف ها رو سریع آبکشی کنید و با استفاده از یک دستمال و یا حوله تمیز اونها رو خشک کنید. ظروف چوبی رو کمی در محیط قرار بدید تا رطوبتش کاملا از بین بره بعد اونها رو روی هم بذارید و به کابینت و طبقه های آشپزخونه منتقل کنید.

zoruf-chubi3

ضد عفونی کردن ظروف چوبی با آب و سرکه

گاهی پیش میاد که ظروف چوبی و بامبو بعد از مدتی استفاده، کدر میشن یا بوی نامطبوعی می گیرن که در این صورت باید اونها رو عمیق تر تمیز و ضدعفونی کرد.

نصف فنجان سرکه سفید یا سرکه سیب رو با یک لیوان آب مخلوط کنید. یک دستمال تمیز رو به محلول سرکه آغشته کرده و روی ظروف چوبی خودتون بکشید. چند دقیقه اجازه بدید بمونه و سپس اونها رو با مایع ظرفشویی رقیق شده بشورید و مراحل خشک کردنش رو طی کنید.

بهتره بعد از هر پنج یا شش بار استفاده از ظروف چوبی و بامبو اونها رو با آب و سرکه ضد عفونی کنید.

zoruf-chubi2

سمباده نرم بکشید و ظروف چوبی رو نو کنید!

وقتی مدت طولانی تری از ظروف بامبو و چوبی استفاده کنید، می بینید که یک لایه از چربی و جرم روی اونها رو گرفته که با شستشو از بین نمیره. برای از بین بردن این لایه چربی می تونید از یک سمباده نرم استفاده کنید و یک لایه نازک از روی ظروف رو بردارید تا ظرف شما مثل روز اول نو و تمیز بشه. بعد از سمباده کشیدن همه قسمت های ظرف، اون رو با روغن زیتون و یا روغن نارگیل آغشته کنید و ظرف زیبا و براق خودتون رو تحویل بگیرید.

zoruf-chubi7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها