|

شستن فرش رو تو خونه مثل آب خوردن تجربه کن / البته بعد اینکه این روشا رو تست کردی

اینکه مواد شوینده فرش چه چیزی باشه و به فرش آسیب نزنه اهمیت زیادی داره که شما در این مطلب با چند روش جذاب و آسون واسه محلول آشنا خواهید شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب دیگه خیلی خیلی خیلی نزدیک به عید شدیم و خیلی از مامانا خونه تکونی رو شروع کردن و حسابی دارن خونه رو میتکونن و تمیز میکنن. آخه میدونید که ما ایرونیا رسم داریم هر سال با لباس هایی نو و ظواهری تمیز و خونه ای پاکیزه شده به استقبال بهار و سال جدید بریم. 

اما اونچه که مشخصه و همیشه مورد توجه قرار گرفته و معمولا هم دم عیدی انجام میشه شستشوی فرش ها هستش که حسابی قالیشویی ها سرشون شلوغ میشه و تخته به تخته فرش میبرن میشورن میارن! اما نکته اینجاست که مواد شیمیایی میتونه به فرش شما آسیب بزنه و کمتر فردی این موضوع رو میدونه و یا بهش توجه میکنه. از طرفی هم هزینه ای که باید صرف شستشوی فرش کنید قابل توجه هستش و اصلا مبلغی نیست که بگیم بابا بیخیال چهار تا تخته فرش رو میدیم میشوره دیگه!

اما خبر خوب اینه که نگران نباشید چرا که شما میتونید با استفاده از ساخت شوینده های دستی خیلی خوشگل و آسوده فرشاتون رو بشورید. مخصوصا فرشای کوچیک و قالیچه.

CARPET

شوینده خونگی واسه فرش های ماشینی

دیگه میدونیم این روزا تو بیشتر خونه ها فرش ماشینی انداخته میشه و بیشترین مصرف رو میون فرش های موجود در بازار داره که خب به دلیل استحکام، دوام و البته مقاومت در برابر لکه و مقرون به صرفه بودن شون مورد استفاده بسیاری از خونواده ها قرار میگیرن. نگهداری از فرش ماشینی تقریبا میشه گفت ساده هستش و به همین دلیل هم این دستورالعمل خونگی بهترین شوینده برای فرش های ماشینی هستش.

حالا چیا میخواد؟

9 تا فنجون سرکه سفید

9 تا فنجون آب

مواد رو تو یه سطل بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید و سپس محلول ساخته شده رو به مشین فرش شویی تون اضافه نمایید و با توجه به دستورالعمل های سازنده ماشین، شروع کنید به تمیز کردن فرش. یادتون نره که فرش ها رو نباید خیلی خیس کنید چرا که به فرش شما آسیب میرسونه و فرش رو جمع میکنه. 

06646f3703e3a988d89a6d94168aa505

شوینده خونگی فرش هایی که رنگ روشن دارند

در این روش باید پراکسید هیدروژن رو ماده اصلی قرار بدین و به همراه آب گرم استفادش کنید. پراکسید هیدروژن خاصیت سفید کنندگی داره و میتونه لکه های سمج و سخت رو از بین ببره.

یادتون نره که اصلا از این روش برای شستن فرش های تیره استفاده نکنید، چرا که به رنگ فرش آسیب میرسونه و فرش رو سفید خواهد کرد. نکته قابل توجه اینه که به مانند باقی روش ها، در این دستورالعمل هم باید ابتدا یه تست ریز گوشه فرش بزنید که یهو کل فرش رو خراب نکنه.

این شوینده چیا میخواد؟

4 تا قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن 3 درصد

یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی

یک و نیم فنجون آب داغ

5 قطره روغن گیاهی به دلخواه شما

پراکسید هیدروژن، مایع ظرفشویی و همچنین روغن رو تو یه کاسه با هم مخلوط کنید و اون رو به همراه آب داغ داخل قسمت مخصوص شوینده ماشین فرش شویی بریزید.

5504097

اسپری شستشوی فرش چجوری بسازم؟

احتمالا اگر شما هم بچه دارین، فرشاتون زود به زود لکه دار میشن که خب در این شرایط نمیشه که دم به دقیقه بری کل فرش رو بشوری، پس باید راه حلی کوتاه تر انتخاب کرد. شامپو فرش های تجاری که تو بازار وجود دارند مواد سمی شیمیایی رو به سیستم تنفسی اعضای خونواده وارد می کنند و به سلامتی افراد آسیب جدی میزنند.

کمک گرفتن از این اسپری خونگی آسونه و آلودگی و لکه های فرش شما رو به راحتی از بین میبره. راستی از این محلول میتونید برای شستشوی فرش و تشک های سفید هم استفاده داشته باشید.

و اما مواد لازمش:

یک فنجون سرکه سفید مقطر

2 فنجون آب گرم

2 قاشق چای خوری نمک

15 قطره روغن گیاهی به دلخواه شما

آب و سرکه رو تو یه بطری قاطی کنید و نمک و روغن رو هم اضافه نمایید. درب ظرفتون رو ببندید و خوب تکونش بدید تا مواد بتونن کامل ترکیب بشن.

اجازه بدین فرش کاملا خشک بشه تا مواد بتونن موثر واقع بشن. فرش رو جارو برقی بکشید تا هیچگونه گرد و خاک و آلودگی وجود نداشته باشه. از این مواد میتونید بره جهت شستشوی پرده و مبلمان هم به کار ببرید.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی