|

اصول چیدمان پذیرایی مستطیل/ چند نکته رو رعایت کن و فضا رو دلباز و زیبا نشون بده

توی این مقاله ترفندهای ساده ای یاد میگیری تا بتونی نشیمن یا پذیرایی مستطیل شکلت رو چیدمان کنی و بهترین استفاده و کاربری رو از فضای اون ببری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه یه خونه با پذیرایی بزرگ و دلباز داشته باشی شاید چیدمان قشنگ اون خیلی هنر نباشه! دستت برای انتخاب مبلمان و فرش، انتخاب پرده و لوستر بازه ولی وقتی با دکور کردن یه پذیرایی یا نشیمن کوچیک یا فضایی که مستطیل و باریکه، طرف باشی، اونوقت معلوم میشه چند مرده حلاجی! در این صورت باید نکات و اصولی رو رعایت کنی تا خونه‌ت بزرگتر و بازتر از چیزی که هست دیده بشه. توی این مقاله میخوام ترفندهای ساده ای رو باهات به اشتراک بذارم تا بتونی خیلی راحت پذیرایی مستطیل و باریکت رو چیدمان کنی و بهترین استفاده رو از فضای اون داشته باشی. تا پایان همراه من باش...

chideman-03

نیاز به تفکیک فضا در پذیرایی مستطیل

اگر خونه ای که ساکنش هستی پذیرایی مستطیل شکل داره در اولین قدم باید این فضا رو به بهترین شکل تفکیک کنی. مثلا یک فضا رو به غذاخوری و یک فضا رو به نشیمن و TV روم اختصاص بدی.

chideman-06

در این صورت بهتره میز غذاخوری رو کنار یه دیوار بزرگ قرار بدی و مبل ها و میز تلویزیون رو در کنار پنجره بذاری و دو فضای تفکیک شده داشته باشی.

مبل ها رو به دیوارها نزدیک کن

اگر فضای نشیمن و یا پذیرایی شما باریک و مستطیل ماننده باید بیشترین بهره رو از فضایی که داری، ببری. برای این منظور باید مبل ها رو نزدیک به دیوارها بچینی و همینطور از فرش های کوچیک استفاده کنی تا فضای میان مبل ها به خوبی حفظ بشه.

chideman-01

مبلمان استیل یا مبل های راحتی؟

برای فضایی که عرض کم و طول زیادی داره، استفاده از مبل های راحتی که معمولا عرض زیادی هم دارن، توصیه نمیشه. اینجور مبل ها فضای بیشتری رو اشغال میکنن و خونه شما رو کوچیکتر نشون میدن. پس بهتره مبلمان جمع و جور و ترجیحا استیل رو برای این فضا انتخاب کنی.

البته برای فضاهایی که عرض خیلی کمی ندارن، استفاده از مبلمان راحتی ال به شکلی که قسمت بزرگتر مبل روبروی تلویزیون قرار بگیره، انتخاب خوبی به حساب میاد.

chideman-07

پرهیز از شلوغ کردن فضا در پذیرایی مستطیل

برای چیدمان اصولی فضای نشیمن و یا پذیرایی که باریک و مستطیل ماننده باید تا حد امکان از شلوغ کردن فضا و استفاده زیاد از دکوری و اکسسوری های طرح دار اجتناب کرد. برای دکور کردن این مدل فضاها بهتره با رعایت مینیمال گرایی، فضایی باز و نسبتا خلوت فراهم کرد تا آسایش ساکنان اون فراهم بشه.

chideman-02

توجه به شکل و اندازه میز جلو مبلی

یکی دیگه از آیتم هایی که در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل باید مورد توجه قرار بگیره، شکل و اندازه میز جلو مبلی هست. انتخاب یک میز مربع و بزرگ قطعا مناسب چنین فضاهایی نیست. برای فضایی باریک و مستطیل بهتره یک میز مستطیل انتخاب کنی تا تناسب فضا رعایت بشه و میز برای رفت و آمد ساکنان و مهمانان مزاحمت ایجاد نکنه.

chideman-08

در این مقاله چند نکته ساده اما در عین حال کاربردی برای چیدمان فضاهای مستطیل شکل مطرح شد که اگر بهشون توجه کنی حتما فضایی بهتر و دلنشین تر خواهی داشت. اینجا میتونی مطالب زیادی با موضوع دکوراسیون ببینی و در مواقع لزوم ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی