|

از بین بردن رسوب کتری خیلی بده آدمو خسته میکنه از سابیدن / بیا راهشو یاد بدم بانو جان

تمیز کردن رسوبات کتری و سماور اینجوریه که همیشه خانوما رو تو دردسر میندازه مگه اینکه ترفندی کارساز بلد باشن که اینجا یاد می گیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب یکسری عوامل و مشکلات هستند که تو بیشتر خونه ها وجود دارن و این مدلین که احتمالا همه ما حتی شده یکبار تو زندگیمون تجربشون کردیم. مثلا کثیف شدن گاز و اینکه حسابی روش چربی میشینه، و یا اینکه سینک ظرفشویی کثیف شده و نمیدونستیم با چی تمیزش کنیم بهتره. یا حتی رسوب کردن کتری و سماور که قطعا از سری مشکلات خیلی از خانومای خونست و نمیدونن باید چیکار کنن که از شر این رسوبات لعنتی خلاص بشن. قطعا رسوب داشتن این موارد که روزانه خونواده ها ازشون استفاده زیادی دارن، میتونه معایب بسیاری از بران بدن داشته باشه و در نهایت بعد از گذشت چند سال خودش رو با سنگ کلیه نشون بده.

چرا از بین بردن رسوب کتری واجبه؟

برخی از پزشکان بر این نظرند که بدن ما به تمام املاح موجود در آب نیاز نداره و مصرف املاحی که تو آب هست حتی باعث افزایش املاح موجود در بدن انسان نیز خواهد شد و در نتیجه افراد دچار بیماری هایی به مانند نارسایی کلیه و تضعیف سیستم عصبی و حرکتی خواهند شد. در واقع رسوبات کتری باعث بروز بیماری های کلیوی خواهد شد و دیگه میدونید که چقدر بده …

از طرفی هم رسوبات ضخیم مثل یک عایق عمل میکنن و باعث میشن که تبادل حرارتی بین دیواره کتری و آب دیرتر اتفاق بیفته و انرژی بیشتری برای جوش اومدن آب صرف شه.

Untitled

رفع رسوب کتری با ریختن سرکه سفید در آن

شاید بشه گفت اولین و آسون ترین راه به جهت از بین بردن جرم‌ های سماور و کتری، استفاده از محلول سرکه سفید و آب می باشد. کافیه تا مقداری سرکه سفید و آب رو به میزان مساوی و یا دو به یک با با همدیگه مخلوط کنید و در سماور یا کتری تون بریزید. صبر کنید و فرصت بدید که آب جوش بیاد. بر اساس ضخامت رسوب بین ۱۰-۳۰ دقیقه بعد از به جوش اومدن صبر داشته باشید تا آب همچنان برای خودش بجوشه. بهتره که حدود یک ربع صبر کنید تا سرکه و آب در حالت جوشیدن تو ظرف بمونه. مطمئن باشید که از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد چرا که رسوبات کتری یا سماور و چای ساز شما به خوبی نرم شدن و بدون نیاز به سیم و اسکاج کشیدن قلفتی کنده خواهند شد.

نکته واسه اینکه ظرف بوی سرکه نده!

به جهت اینکه ظرف شما بوی سرکه نده بهتره که ظرف رو پر از آب کنید و و بزاید باز بجوشه. بعد اب رو خالی کنید و شستشو دهید چرا که ممکنه بوی تند سرکه برای برخی ناخوشایند باشه که با انجام این کار این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

1642516_588

استفاده از حلال ها به جهت از بین بردن رسوب کتری

یکی از ساده‌ ترین روش ها به جهت از بین بردن رسوب کتری و سماور استفاده از حلال‌ های آهک هستش که خب برای حفظ سلامت و بهداشت بهتر برای رسوب زدایی از راه‌ های طبیعی و سالم استفاده کنید.

سریع کتری رو سرد و گرم کن

یکی دیگه از راه های از بین بردن جرم های آهکی که هنوز تازه و لایه ای هستند اینه که ابتدا کتری رو داغ کنید. البته که مراقب باشید کتری خیلی خیلی نباید داغ بشه چرا که اینجوری بیشتر آسیب زا خواهد شد و صدمات جبران ناپذیری بهش وارد میکنه. بعد بلافاصله درونش آب یخ بریزد تا رسوبات به خوبی کنده بشن و در واقع بهشون شوک وارد بشه.

rosob-ketri

از سیب زمینی رنده شده غافل نشو

از دیگر روش های رسوب زدایی استفاده از سیب زمینی رنده شده هستش که با توجه به اندازه کتری دو یا سه سیب زمینی رنده رو باید رنده کنید و درون کتری بریزید. بعد اجازه بدید تا با آب به مدت نیم ساعت بجوشه و درون کتری یک تکه زاج سفید کوبیده شده ریخته و درش قرار بدید. یه نیم ساعت دیگه بزارید بجوشه و سپس آب کتری رو خالی کرده و کتری رو به خوبی بشویید و آب تازه درونش پر کنید و دوباره بزارید تا بجوشه.

چگونه از رسوب کتری نو جلوگیری کنیم؟

خب بهتره که اگر کتری نو خریدین پیش از اینکه رسوب گذاری کنه ازش پیشگیری کنید. اینجوری که داخل کتری گوش ماهی بندازید همونطور که گفته شد گوش ماهی‌ ها آهک داخل آب رو به خودشون جذب کرده و از رسوب گرفتن کتری و سماور تازه نفس شما جلوگیری خواهند کرد.

همچنین فراموش نکنید که روزی یک بار کتری رو با حوله مرطوب تمیز کنید و با یه حوله دیگه هم خشک نمایید. بهتره که به جهت از بین بردن جرم داخل کتری یا سماور اون ها رو محکم نسابید و از شوینده های صنعتی هم استفاده نداشته باشید.

3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها