|

طراحی دکوراسیون داخلی به این میگن جذاب و دلچسب / با المان ایرانی سنتی خونتو دیزاین کن

دکوراسیون همه خونه ها شدن شبیه هم، اما اونچه که مشخصه اینه که خیلیا دکور سنتی خودمون رو یادشون رفته در حالی که زیبایی های فراوونی داره.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دکوراسیون واسه هر خونه ای مهمه. دکوراسیون درست به مانند لباس برای آدمی میمونه، چرا که ما آدما با لباس و استایله که خوشگل میشیم و هویت پیدا می کنیم. خونه هم همینطوره و با چیدمان وسایله که میتونه خوشگل و یا زشت بشه. آرامش هدیه بده و یا شلوغی و ناآرامی. اما جدا از کلیات واژه دکوراسیون، بخوایم ریز بین تر بشیم باید بگیم که سبک های بسیاری در این راستا وجود داره که خب درست به مانند مد و فشن میمونه و یه عالمه مدل و سبک داره و مطابق با سلیقه های مختلف میتونه انتخاب بشه. تو مقاله محبوب ترین سبک دکوراسیون های داخلی در رابطه با این موضوع صحبت فراوونی داشتیم اما اینبار میخوای به اصل خودمون برگردیم. 

تو هر کشور و یا منطقه ای این آداب و رسومشه که حکم فرماست و افراد باید بهش توجه کنند. میدونید که اصل ما ایرانی ها هم سنتی طوره و رسم هایی داریم که خیلی خونواده ها اومدن و یه ترکیب جالب از سبک اونوری با سبک اصیل خودمون زدن و هر دو جانب رو تو چیدمان و لوازم خونشون میتونیم ببینیم. اما در اینجا ما میخوایم بیشتر غرق سبک ایرانی سنتی خودمون بشیم و از آیتم های جذابی که معمای خودمون در اختیارمون گذاشته استفاده کنیم. پس در ادامه مطلب همراه ما بمونید تا زیبایی رو به خونتون دعوت کنید.

دکوراسیون ایرانی اصیل

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی چجوریه؟

سبک سنتی ایرانی، در واقع یادآور سنت، عقاید، آداب و رسوم، فرهنگ، سبک زندگی ، اقلیم و البته معماری ایرانی تو سال های نه چندان دور می باشد که یه ترکیب جذاب از معماری اصیل ایرانی با طرح و نقش های اسلیمی می‌باشد. از ویژگی ها و المان های جذاب معماری طاقچه ها و طاق های درگاه ها، ایوان های رفیع، ستون های بلند و استفاده از تیغه ها و دیوارهای زیاد می باشد که تاکید بر ایجاد حریم خصوصی و محرمیت داره. همچنین ایران ما صنایع دستی فراوون و جذابی داره که با ترکیب با تکنولوژی تو خیلی از زمینه ها مثل دکوراسیون زیبایی خودش رو حفظ کرده که هیچ، یه جلوه خاص به حال حاضر هم داده.

دکوراسیون ایرانی اصیل

ظروف مسی یادت نره که تو دکوراسیون ایرانی خیلی دلبرن

همه ما میدونیم که چیزی مثل مس تو ایران ما به خصوص بازار های کرمان و بزر به وفور پیدا میشه. ظروف مسی جذاب و خیلی خوشگلی هستند که تو این بازار های قشنگ پگیدا میشن. تو ایران ما از این فلز مقرون به صرفه میشه برای پخت و پز، سرو غذا و یا حتی تزئینات استفاده کرد. حتما نیازی نیست که شما از این جنس جذاب به عنوان ظروف خونگی استفاده نمایید و میتونید به عنوان دکوری در آشپزخونه و یا بوفه خود داشته باشید و در زمان سرو غذا برای مهمان به عنوان یه نماد جذاب ازشون استفاده کنید. این عنصر تو دکوراسیون ایرانی طرفدارای زیادی داره و حس و حال خونه های قدیمی رو به خونمون دعوت میکنه. 

دکوراسیون ایرانی اصیل

نور و روشنایی که تو طراحی داخلی ایرانی نقل محسوب میشه

اگه یکم به تصاویر و معماری های ایرانی که دیده اید فکر کنید می بینید که نور تو طراحی داخلی برای ما خیلی اهمیت داشته و داره. اکثر دیوارهای خونه های قدیمی دارای پنجره‌ های بزرگ ارسی هستند تا بتونن استفاده خوبی از نور طبیعی آفتاب داشته باشند. از این ویژگی برای خونه های مدرن امروزی هم استفاده می کنند که خب باید بگیم بهره گیری از نور واقعا جذابه و با بهره گیری از  پنجره‌ های بزرگ و سرتاسری میشه نور طبیعی رو وارد محیط خونه کرد و یه درخشش چشمگیر به فضا هدیه داد. اگر شرایط و موقعیت خونه شما جوریه که نمیتونید از نور طبیعی استفاده کنید، میشه نور مصنوعی رو وارد کار کرد. خب قطعا برای نورپردازی مصنوعی که هم زیبایی داشته باشه و هم روشنایی، آباژور ها و لوسترها و هالوژن هایی هستند که میتونن شما رو به خواستتون برسونن.

دکوراسیون ایرانی اصیل

پارچه دست بافت تو خونت داشته باشی همچی تمومی

تو ایران ما انواع و اقسام پارچه های دست بافت پیدا میشه که اصلا خود خوده اصیل بودنه. شما میتونید تو دکوراسیون داخلی خونتون مثلا از پته دوزی و یا پارچه های پشمی دستباف استفاده کنید که با رنگ های طبیعی تزئین میشن. 

از طرفی هم استفاده از پارچه های قلمکاری شده که تمبر چوبی به عنوان تزئین دارند و یا حتی با ترمه های بی نظیر یزد، حال و هوای به شدت دلچسب و سنتی تو خونتون ایجاد کنید. این پارچه ها در اندازه ها و اشکال مختلفی هستند که میشه برای قسمتای مختلف خونه مطابق با سلیقه شما استفاده بشن.

شما میتونید از این جذاب های دلپسند به عنوان رومیزی، تزئینات دیواری و یا دیگر موارد استفاده نمایید و دکوراسیونی فوق العاده از یرانی سنتی داشته باشید.

دکوراسیون ایرانی اصیل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی