|

به نظر من که دکوراسیون خونه با گل جون دار میشه / گیاهان رونده ای که خیلی اطوار دارن

اگه دیدی همه فامیل و همسایه از گل و گیاه ساده استفاده می کنن، بیا و تو از گیاهان رونده دعوت کن تا خونتو خوشگل و نازدار کنن.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- دکوراسیون خونه از قسمتای مختلفی تشکیل شده که خب هر کدوم از لوازم میتونن هم خوشگل کننده خونه باشن و هم کاربردی و مورد استفاده. اما یه آیتم تو خونه هستش که به مانند دیگران نیست و زندست و کنار ما آدما زندگی میکنه. خب از اونجایی که در ابتدا این آیتم رو هم از دکوراسیون خونه خطاب کردیم، قطعا حدس زدین که منظورمون گل و گیاه های اپارتمانی می باشد. گل های آپارتمانی از دست قسمتای جذاب تو هر خونه ای هستند که علاوه بر زیبایی به جهت تصفیه هوای خونه هم به شدت کاربرد داره و میتونه یه اکسیژن خوب تو خونه به راه بندازه. گل های آپارتمانی شاید تا چند سال پیش کمتر طرفداری تو خونه ها داشت، اما حالا میبینم که حتی دختران جوان هم از این خوشگلاسیون تو خونه استقبال دارند و یه جورایی میتونه احساس مسئولیت رو درونشون بیدار کنه.

چرا که خب گفتیم که گل ها با ما زندگی میکنن و اتفاقا خیلیم حساس و نازدونه هستند. اما گل های آپارتمانی میدونید که انواع مختلفی دارند و حالا جدا از اینکه ظاهراشون به شدت فت و فراوونه، نوع بزرگ شدنشون و اونچه که نیاز دارند هم متفاوته. در مطلب های قبلی در رابطه با انواع گل ها زیاد صحبت داشتم، اما اینبار میخوایم با گل و گیاه آپارتمانی که رونده هستند اشنا بشیم که میتونن خیلی جذاب باشن.

گل و گیاه رونده

گیاهان رونده اصولا این مدلین که میتون خیلی طولانی و بلند بشن و این بلندیشون مثل درخت و یا برخی گیاهان در ارتفاع نیست  به صورت شاخه ای نرم و برگ دار هستند. گیاهان رونده میتونن به هر سمت و سویی که بفرستیمشون کنترل بشن و تو همون جهت رشد کنند و فضا سازی داشته باشند، و این دقیقا همون جذابیتیه که این گیاهان دارند و دیگر گیاهان ندارند.

گل و گیاه رونده

پاپیتال یه گیاه رونده که بدو بدو قد میکشه

یکی از این گیاه های آپارتمانی پاپیتال هستش که به پیچک انگلیسی هم مشهوره. این گیاه خیلی دلش نور میخواد و نیاز داره. از دیگر ویژگی‌ های عالی این گل میتوان به رشد سریعش اشاره داشت که البته گونه ابلق اونها در مقایسه با دیگر گونه ها، یواش تر رشد میکنه. برخی از گیاهان نیاز به قیم دارند و شما به یک قیم برای نگهداری پاپیتال نیز احتیاج دارید. آبیاری پاپیتال اینجوریه که باید تو تابستون هفته‌ ای دو بار و تو زمستون یک مرتبه آبیاری کرد. فراموش نکنید که برای هر بار آبیاری باید خاک گیاه کاملا خشک باشه. به علاوه اینکه به جهت جلوگیری از برقراری تماس بیش از اندازه و همیشگی گیاه با آب، بهتره که گیاه رو تو یه گلدون پهن با عمق کم به‌ همراه سنگ‌ ریزه بکارید.

گل و گیاه رونده

پتوس گیاه رونده ای که روی نرده ها انگار داره میدوه

اگر بخوایم یه گیاه رونده پیشنهاد بدیم که با هم جوره محیط و شرایطی سازگار یداره، بدون شک پتوس اون گیاه خواهد بود. پتوس از گیاهانی محسوب میشه که تو شرایط سخت محیطی به رشد خودش ادامه میده و برای رشد باید تو یه محیط نیم سایه با نور مستقیم قرار بگیرد. البته که دقت داشته باشین پتوس ابلق به نور بیشتری برای واسه رشدش نیاز داره. پتوس رو باید تو تابستون هر چهار روز یک بار و در زمستون تنها هفته‌ ای یک بار آبیاری کنید. وقتی ساقه‌ های پتوس شما به‌ میزان کافی رشد کرد و بلند شد، میتونید هرس گیاه رو واسه تکثیر گیاه‌ تازه یعنی یه نی نی پتوس شروع کنید. 

گل و گیاه رونده

یاسمن یه گیاه رونده ای که خیلی دلبری بلده

گیاه یاسمن خیلی نازه و باید بگیم که گونه‌ های مختلفی داره و تقریبا بیشتر گونه های این جذاب جان رو میتونید تو خونه‌ های آپارتمانی نگهداری کنید. این گیاه خیلی خوشبو تشریف داره و اگر روزانه یه چند ساعتی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیره، میتونه خیلی خوشگل رشد کنه. البته دقت کنید که انتخاب مدل مناسب یاسمن به شرایط آب‌ وهوایی خونه شما هم به شدت بستگی داره. جوری که برای محیط‌ های سردسیر، یاس‌ هایی که زمستونی هستند با نام جاسمیوم پلی آنتوم انتخاب بهتری می باشند و تو مناطق گرمسیر بیشتر گونه‌ های این گیاه رشد کافی و خوبشون رو دارند. برای آبیاری این گیاه دقت داشته باشین که تو تابستان نباید دچار بی‌ آبی بشه و تو زمستون هم تعداد آبیاری باید کمتر از تابستون کمتر باشه. البته که فراموش نکنید خاک گیاه باید بین دو آبیاری کاملا خشک باشه.

گل و گیاه رونده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها