|

دکور خانه با رنگ قرمز؛ بنظرت قرمز واسه خونه بده؟ فکرتو بشور چون رو اصولش جذابترینه

قرمز شاید از دور به عنوان رنگ دکوراسیون خونه عجیب به نظر بیاد، اما با رعایت اصول میتونه یکی از جذاب ترین ها باشه که در این مطلب یاد میگیرم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دکوراسیون خونه قطعا مِن جمله مواردی هستش که میتونه تاثیر مستقیم بر روی ذهن و احساس آدما داشته باشه. از طرفی هم از احساس و سلایق آدما میاد و یه جورایی نشون میده افراد اون خونه و خونواده چجور افکار و نگاهی دارند. خب میدونید که سبک دکوراسیون ها بسیار هستند اما اغلب ما ایرانی ها تقریبا از یک روند سبک استفاده می کنیم و تک و توک پیدا میشن افرادی که جسارت به خرج میدن و میرن سراغ یکسری ظواهر دیگر.

اما همیشه این جسارت در رابطه با خوده خود سبک نیست و گاهی رنگ ها هستند که میتونن نتیجه یک سلیقه و فکر عجیب و متفاوت باشند. مثلا اینکه اغلب خونه های ایرانی از دیوار و وسایل با رنگ خنثی استفاده می کنن و سعی بر این دارند تا همه چیز بیشتر شیک و تمیز به نظر بیاد، تا خاص و جسور! بگذارید تا ملموس تر صحبت کنیم و بریم سراغ اصل مطلبمون. رنگ قرمز یکی از رنگ های اصلی می باشد که باید گفت غلظت و تندی زیادی هم داره و تقریبا تو هرررر جا و هر چیزی که به کار بره بولد ترینه. 

دکور خانه با رنگ قرمز

دکور خانه با رنگ قرمز؛ روانشناسی رنگ قرمز

قرمز نشانگر احساسات زیاد و غرور و اعتماد به نفس هستش که بکار بردنش در فضایی که قراره آرامش پیدا کنید و یا محل استراحت شماست، باید با احتیاط باشه و تعادل با رنگ های دیگر برقرار شه، قطعا یک دست قرمز حتی برای قرمز دوست ها هم آزار دهندست!

دکور خانه با رنگ قرمز

دکور خانه با رنگ قرمز؛ تو کدوم بخش از خونه میتونیم رنگ قرمز به کار ببریم؟

خب میدونیم که رنگ قرمز پر جنب و قدرتمنده، به همین دلیل استفاده از این رنگ برای اتاق ناهارخوری و اتاق نشیمن میتونه پیشنهادی کاربردی باشه. یادتون نره میتونید از آبی و سبز هم  در کنار آن بهره ببرید چرا که در معماری داخلی این دو رنگ مکمل قرمز محسوب میشن. خب رنگ قرمز خودش گرما بخشه و استفاده از این رنگ دست دیواره پشت شومینه میتونه یه حس گرما بخش و دنج خوبی بده. همچنین دیواری که در ورودی خونه هستش هم میتونه با رنگ قرمز حالتی جسورانه پیدا کنه.

بهتره که برای اتاق خواب از رنگ قرمز استفاده ای نداشته باشید چرا که به تعداد تنفس های شما اضافه میکنه! میدونید که تو اتاق خواب که جهت استراحت و امنیت و محلی برای تمرکز و انجام کارهاست، بای از رنگ هایی آرامش بخش استفاده کنید و در صورت استفاده از رنگ قرمز باید به میزانش توجه داشته باشید چرا که قرمز رنگی محرک است و در تضاد با آرامش! اما می‎توانید از آن برای برجسته‌کردن و ایجاد عنصر عاشقانه، عشق و تجمل از پارچه، ملحفه و لوازم جانبی و اکسسوری ها و تیکه وسیله های جذاب قرمز کمک بگیرید.

دکور خانه با رنگ قرمز

دکور خانه با رنگ قرمز؛ مکمل های جذاب برای رنگ قرمز

در کلیت رنگ هایی که در چرخه رنگ مقابل هم قرار میگیرن مکمل یکدیگر هستند. به‌ عنوان ‌مثال قرمز و سبز، آبی و نارنجی، بنفش و زرد مکمل یکدیگر به حساب میان. اما این به این معنا نیست که قرمز رو در دکور خونه نمیشه کنار دیگر رنگ ها قرار داد و اتفاقا قرمز به دلیل جیغ بودنش گایه باید با رنگ های خنثی ترکیب وسیله بشه تا بتونه محیطی زیبا و به دور از تنش بسازه. رنگ‌های مکمل برای انواع قرمز ها:

- قرمز گوجه‌فرنگی با فیروزه‌ای، سبز نعنایی، شنی، کرمی سفید و خاکستری

- قرمز روشن با زرد، سفید، نارنجی مایل به قهوه‌ای، سبز، آبی و سیاه

- قرمز تیره با صورتی، سیاه و سفید

- قرمز آلبالویی با رنگ‌های لاجوردی، خاکستری، نارنجی روشن، شنی، زرد کم‎رنگ و بژ

در آخر اینکه همه طیف های رنگ قرمز رو میتونید با رنگ‌های مشکی، سایه‌های آبی، سرمه‌ای، خاکستری، صورتی، سفید، کرم، فلزی و چوبی ترکیب کنید و لذتش رو ببرید.

دکور خانه با رنگ قرمز

دکور خانه با رنگ قرمز؛ دلایل انتخاب رنگ قرمز برای دکوراسیون خونه

جالبه که بدونید رنگ قرمز باعث بالا رفتن سوخت‌ و ساز بدن میشه. به همین دلیل بهتره که قسمت هایی از خونه شما که نیاز بیشتری به انرژیه زیاد دارن از رنگ قرمز استفاده بشه.

رنگ قرمز اشتها رو زیاد میکنه، اصلا ذات جذابش همینه. پس این میتونه دلیل خوبی برای بهره گیری از رنگ قرمز تو آشپزخونه باشه. 

رنگ قرمز خوده خود جذابیت و هیجانه، اگه علاقمندید تا یه خونه جذاب داشته باشید پس از قرمز اصلا غافل نشید و در طراحی راهرو ورودی و پذیرایی استفاده کنید.

دکور خانه با رنگ قرمز

دکور خانه با رنگ قرمز

به کار بردن رنگ قرمز در پذیرایی دقت و شجاعت بسیار زیادی میخواد.

پذیرایی خونه بهترین مکان برای استفاده رنگ قرمزه.

رنگ قرمز در اتاق پذیرایی نباید خیلی تند باشه که چشم اهالی خونه رو بزنه.

استفاده همزمان از قرمز برای دیوار و مبلمان پذیرایی به هیچ عنوان توصیه نمیشه.

از رنگ قرمز برای فرش استفاده کنید.

با استفاده از رنگ قرمز برای پرده میشه شور و هیجان رو به خونه آورد.

تو آشپزخونه اگر قصد استفاده از رنگ قرمز رو دارید در کنار طیف رنگی به خصوصی قرار دهید.

با استفاده از رنگ قرمز برای تختخواب انرژی بگیرید.

دکور خانه با رنگ قرمز

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها