|

وقایع حیات وحش

از جذابیت های حیات وحش؛ زرافه تنها وسط یه گَله شیر گُشنه که سعی میکنه تبدیل به شام نشه

Giraffe Kicks Lions To Defend Itself

یکی از جذاب ترین ویژگی های حیات وحش این است که اصل ثابتی برایش وجود ندارد گاه حیوانات درنده حتا اگر کوچک باشند هم به بزرگ ترها حمله می کنند.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- حیات وحش دنیای شگفت انگیزی است که گاهی در خارق العاده بودن می تواند شما را متحیر کند. واقعیت این است که در دنیای انسان ها همیشه یک اصل وجود دارد و آن هم این است که همیشه با یکی هم قد و قواره و هم قدرت خودت مبارزه کن اما در دنیای حیوانات، در طبیعت وحشی، چنین عباراتی ابدا معنا ندارند و به محض آن که یک حیوان شکارچی احساس کند می تواند حیوان دیگری را از پا در بیاورد به سوی او حمله خواهد کرد، بدون توجه به اینکه شکار مورد نظر او چه قد و قواره ای دارد؛ و این دقیقا همان چیزی است که برای شیر ها و یک زرافه بالغ رخ داده است.

وقایع حیات وحش

توکوزانی فاکاتی گردشگری است که برای گشت و گذار در حیات وحش به پارک ملی کروگر آمده بود و در این بازدید، شاهد نبرد خارق العاده یک زرافه با چند شیر بود. این طور که او تعریف می کند: ما در حال رانندگی به سمت کمپ بودیم که در راه ناگهان متوجه زرافه ای شدیم که توسط هشت ماده شیر محاصره شده بود، پس ترجیح دادیم به جای کمپ کمی در آن جا بمانیم تا ببینیم نتیجه این مبارزه چه خواهد بود. شیر ها چندین بار تلاش کردند تا زرافه را به پایین بکشند اما زرافه نیز سخت در حال مبارزه بود و بت لگد های قوی ای که به سمت ماده شیر ها پرت می کرد آن ها را مجبور به عقب نشینی کرده بود.

وقایع حیات وحش

ماده شیر ها در این مبارزه بسیار محتاط بودند چرا که نمی خواستند توسط یکی از آن لگد های قدرتمند کشته و یا آسیب جدی ببینند. با توجه به این واقعیت که ماده شیر ها غذای لانه را تامین می کنند آسیب دیدن آن ها تبعات بدی به همراه خواهد داشت پس سعی می کردند تا کاملا از خود مراقبت نمایند.

وقایع حیات وحش

ما گمان می کنیم که استراتژی ماده شیر های شکارچی بر آن بود که زرافه بی چاره به قدری خسته کنند که توانایی مقابله نداشته باشد و بعد به سمت او حمله کنند، به علاوه این که اگر کار به شب می کشید شیر های نر نیز به آن ها اضافه می شدند و می توانستند در شکار کردن این زرافه درشت هیکل به آن ها کمک کنند.

وقایع حیات وحش

ماده شیر ها به نوبت هر کدام برای چند دقیقه سعی می کردند تا به زرافه حمله کنند و باعث آزار او شوند. وقتی نوبت هر شیر به پایان می رسید در گوشه ای به روی علف ها دراز می کشید و در حالی که نفس نفس میزد به استراحت می پرداخت و با توجه به این که تعداد آن ها زیاد بود می توانیم بگوییم که احتمال جان سالم به در بردن از این موقعیت برای زرافه بیچاره تقریبا صفر در صد بود، به علاوه ما فقط می توانستیم هشت شیر را ببینیم اما با توجه به این که آن ها در علف زار ها پراکنده بودند شاید حتا تعدادشان از این هم بیشتر بود.

وقایع حیات وحش

متاسفانه به خاطر کم بود وقت ما مجبور شدیم که این صحنه شکار عجیب و غریب را بدون اطلاع از نتیجه آن ترک کنیم اما همان طور که گفتیم زنده ماندن زرافه بخت برگشته تقریبا ممکن نبود، با این حال تماشای این صحنه برای ما بسیار جذاب و شگفت انگیز بود.

وقایع حیات وحش

شما می توانید ویدئو این صحنه دراماتیک رو در زیر تماشا کنید.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • کاظمی ارسالی در

    بی شرف ها ، حیوان با این عظمت را شیر های کثیف دارن شکار می کنند و فقط دارن از تماشای آن لذت می برن.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها