|

اصول شیک پوشی

چند اشتباه ضایع که استایلو ترور میکنه؛ خیال کردی یه کُمد مانتو داری ته خوشتیپایی؟ نوووچ

آراسته بودن نقش مهمی در برداشت افراد از شخصیت شما داره پس خیلی مهم که توی انتخاب لباس هاتون دقت بیشتری داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خیلی از ماها هنوز که هنوزِ توی پوشیدن لباس و ست کردنش مشکل داریم و با اینکه کلی واسه لباسامون هزینه میکنیم در نهایت از استایلمون راضی نیستیم و شیک پوش نمیشیم. اما از الان دیگه اشتباه کردن بسه! بیاین یک بار برای همیشه عادت های اشتباه در لباس پوشیدن کنار بذاریم و ترفندهای شیک پوشی رو یاد بگیریم.

اینو بدونید که آراسته بودن به معنای پوشیدن لباس های گران قیمت و ترند نیست. میتونید با توجه به یه سری از جزئیات آراسته و شیک باشید. توی این مطلب قراره یه سری از اشتباهات رایجی که تو استایلتون انجام میدین رو بهتون بگیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب ترندهایی که مناسب استایل شما نیستن

این نکته رو به خاطر بسپارید "هر چیزی که مد میشه رو نباید بپوشید" هر چیزی که مد میشه الزاما برای شما مناسب نیست. فرض کنید مانتوهای بلند مد شدن حالا شما که قد کوتاه هستید نباید این مانتوها رو بپوشید چون کوتاه تر به نظر میرسید. یا اینکه یه رنگی مد شده که اصلا به شما نمی یاد.

i

لباس های نامناسب با سایزتون

هیچ چیز به اندازه یه مانتوی خیلی گشاد یا تنگ یا شلواری که توی تنتون زار میزنه نمیتونه استایل شما رو نابود کنه. خیلی مهم که متناسب با ساز و فرم بدنتون لباس بپوشید. منظور از فرم بدن، قد و وزن (چاقی یا لاغری) نیست بلکه شکل بدنِ. شکل بدن به 5 دسته گلابی، مثلثی، مستطیلی، سیبی و ساعت شنی تقسیم میشه.

r

کفش های تنگ و نامناسب

به گزارش شایانیوز از کفش هایی که پاتون میزنه و نمیتونید راحت باهاش راه برید استفاده نکنید. کفشتون هر چقدر هم که زیبا باشه در صورتی که کارایی درستی نداشته باشه فایده نداره چون وقتی نمیتونید باهاش راحت راه برید تناسب استایلتون به هم میخوره. در مورد کفش یه نکته خیلی مهم دیگه که باید رعایت کنید تمیز بودنشِ. کفش های خاکی و کثیف به تنهایی استایلتون نابود میکنن.

t

پوشیدن لباس با آسیب های جزئی

افتادن دکمه، پارگی و نخ کش شدن لباس شاید خیلی جزئی باشه اما تاثیر زیادی در نامرتب نشون دارن شما داره. پس قبل از پوشیدن لباس حتما نقص هاشُ رفع کنید.

x

استفاده بیش از حد از اکسسوری ها

استفاده از اکسسوری برای جلوه و زیبایی استایل شما لازمِ اما باید متناسب با استایلتون و به اندازه باشه. استفاده بیش از حد از اکسسوری ها اثر عکس داره بنابراین اجازه ندید لباس های شما زیر اکسسوری های جور واجور گم بشن.

f

استفاده زیادی از رنگ ها

برای داشتن یه استایل شیک حالا با هر رنگی که باشه تعداد رنگ ها خیلی خیلی مهمِ شما قراره با انتخاب صحیح، تبدیل به خانمی شیک پوش بشید قرار نیست از خودتون یه مداد رنگی بسازید. بنابراین موقع انتخاب لباس به این نکته توجه کنید که توی استایلتون بیشتر از 3 تا رنگ نباشه. یک رنگُ به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید دو رنگ دیگه رو به صورت محدود استفاده کنید تا رنگ اصلی به چشم بیاد.

z

استایل ترکیبی نابودتون میکنه

تو مطالب قبلی بارها بهتون گفتیم که خوشتیپی یه پکیجه یعنی مجموعه آیتم ها که شامل مانتو، شلوار، کیف، کفش و شال یا روسری است باید از لحاظ جنس، مدل و رنگ با هم هارمونی داشته باشن. پس استایل ترکیبی اکیدا ممنوع. به عنوان مثال مانتوی سنتی با مینی اسکارف اصلا هماهنگی نداره.

o

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی