|

بهترین های پیکسار رو تماشا کنید

هفت انیمیشن تماشاییِ پیکسار که نببینی بد باختی؛ فکر نکن بچه بازیه بزرگ و کوچیک نداره

سالهاست که پیکسار با خلق آثار ماندگار و بی نظیر برای ما و کودکانمان خاطره سازی می کند، اشتباه است که فکر کنیم مخاطبان پیکسار کودکان هستند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پیکسار یک نام آشنا و و خاطره انگیز که سال هاست در صنعت انیمیشن سنگ تمام گذاشته است و آثاری خارق العاده و جاوید خلق کرده است. اگر از طرفداران انیمیشن های سینمایی و با کیفیت هستید امکان ندارد که با دیدن چراغ مطالعه ی مشکی به یاد تیز ابتدایی پیکسار نیوفتید. پیکسار بارها و بارها به واسطه تولید و اکران آثار انیمیشنی جذاب خود مورد تحسین قرار گرفته است و در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین کمپانی های انیمیشن سازی به حساب می آید.

وقتی که به پیکسار فکر می کنید شاید اولین تصویری که در ذهنتان شکل می گیرد تصویر وودی، گاوچران محبوب مجموعه داستان اسباب بازی ها باشد که البته حق هم دارید چرا که داستان اسباب بازی ها یکی از تحسین شده ترین انیمیشن های سینمایی در تاریخ می باشد که موفق شده است در سایت Rotten Tomatos امتیاز 100 را کسب نماید؛ اما داستان پیکسار و هنر نمایی های آن بسیار فراتر از این حرف هاست و تعداد آثار تاثیر گذار و خارق العاده ای که این کمپانی تا به حال تولید کرده است بسیار بیشتر از این ها می باشد.

هفت انیمیشن تماشایی پیکسار

در ادامه ما به معرفی هفت مورد از معروف ترین و قوی ترین آثار پیکسار می پردازیم که تماشا نکردن هر کدام از آن ها به معنای از دست دادن یک تجربه ناب و خالص است، اگر چه باید اعتراف کنیم که انتخاب تنها هفت انیمیشن واقعا کار سخت و دشواری بود و این لیست را می توان به راحتی ادامه داد.

1.کارخانه هیولا ها – 2001

در سال 2001 پیکسار یکی از ماندگار ترین شخصیت های خود را خلق کرد، سالیوان، هیولای آبی رنگی که ترسناک به نظر می رسد اما بسیار مهربان و دوست داشتنی است. در سرزمین هیولاها شرکت بزرگی هست که برای تامین انرژی مورد نیازشان به ترساندن بچه ها می پردازند اما به ناگاه و براساس اشتباه سالی و مایک یک دختر بچه وارد دنیای هیولاها می شود و همه چیز را به هم میریزد و آن وقت است که آن ها متوجه می شوند بچه ها باعث مرگ آن ها نمی شوند.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 96/ 100

هفت انیمیشن تماشایی پیکسار

2.در جستجوی نمو – 2003

نمو از آن دست انیمیشن هایی است که فقط به کودکان اختصاص ندارد و بزرگ تر ها هم بدون شک از تماشای این انیمیشن غرق در لذت می شوند و با آن همزاد پنداری می کنند. جالب است که بدانید در جستجوی نمو از نگاه انجمن فیلم امریکا یکی از ده انیمیشن سینمایی بلند برتر جهان به حساب می آید. نمو یک بچه دلقک ماهی است که مادرش را از دست داده و با پدری که بسیار روی او حساسیت به خرج می دهد به تنهایی زندگی می کنند تا این که بر اثر یک اتفاق در اقیانوس گم می شود و پدرش در جستجوی او یه جای جای اقیانوس سفر می کند.

امتیاز IMDb : 8.2/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 99/ 100

هفت انیمیشن تماشایی پیکسار

3.راتاتویی – 2007

به گزارش شایانیوز، راتاتویی که ما بیشتر آن را با عنوان موش سرآشپز می شناسیم از آن انیمیشن های تاثیر گذاری است که می تواند زندگی شما را تغییر دهد. این انیمیشن موفق شد تا هم جایزه اسکار و هم جایزه گلدن گلوب را به دست بیاود. داستان در ارتباط موشی است که در فرانسه زندگی می کند و آرزوی این را دارد تا یک روز آشپز بزرگ و مشهوری چون " گوستو " بشود تا این که طی یک اتفاق سر از پاریس در می آورد و خود را به تحقق رویاهایش نزدیک می بیند.

امتیاز IMDb : 8.1/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 96/ 100

هفت انیمیشن تماشایی پیکسار

4.وال-ئی – 2008

در بین تمامی انیمیشن هایی که در این لیست معرفی می شوند والی-ئی متفاوت ترینشان است، شاید اصلا بتوانیم بگوییم که وال-ئی متفاوت ترین انیمیشن پیکسار است؛ از آن دست انیمیشن هایی که در هر سنی باشی با تماشای آن به وجد می آیی و حتا اشک در چشمانت حلقه می زند. وال-ئی یکی از بهترین هایی است که باید حتما به تماشای آن بنشینید. هفتصد سال است که انسان ها کره زمین را ترک کرده اند و در فضا زندگی می کنند و چیزی جز زباله و آهن پاره بر زمین پیدا نمی شود، و البته رباتی هوشمند که وظیفه اش جمع کردن این این پسماند هاست تا این که روزی یک ربات هوشمند دیگر در پی یافتن نشانه های حیات به زمین می آید.

امتیاز IMDb : 8.4/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 95/ 100

هفت انیمیشن تماشایی پیکسار

5.درون و بیرون – 2015

یکی دیگر از آثار بسیار مهم و تاثیر گذاری که پیکسار در کارنامه کاری خود دارد انیمیشن درون و بیرون است، انیمیشنی که به دنیای درونی و احساسات انسان ها می پردازد و به زیبایی هرچه تما تر نشان می دهد که شادی و غم دو بخش جدا نشدنی از وجود ما هستند و ما به هر دو آن ها نیاز داریم. درون و بیرون داستان دختر بچه ای به نام رایلی است که مجبور می شود به همراه خانواده اش به شهر دیگری نقل مکان کند اما این مهاجرت برای اون چندان کار راحتی نیست و از نظر احساسی تحت فشار قرار می گیرد و میبینیم که پنج احساس مهم ذهن او قادر نیستند تا با موقعیت جدید وفق پیدا کنند.

امتیاز IMDb : 8.2/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 98/ 100

هفت انیمیشن تماشایی پیکسار

6.کوکو – 2017

خانواده مهمتربن دارایی هر انسان است که باید با جان و دل آن را حفظ کند اما به معنای این نیست که نباید برای خواسته ها و آرزوهای خود تلاش کرد. کوکو یکی از غم انگیز ترین و در عین حال شاد ترین ساخته های پیکسار است که تا به حال تولید شده است. این انیمیشن موفق شده است که جوایز زیادی را به خود اختصاص دهد و حسابی مورد توجه منتقدین قرار بگیرد. داستان روایتگر زندگی میگل است که عاشق نواختن گیتار می باشد اما خانواده اش نسل هاست که نواختن ساز را ممنوع کرده اند.

امتیاز IMDb : 8.4/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 97/ 100

هفت انیمیشن تماشایی پیکسار

7.روح – 2020

روح یکی از تحسین شده ترین آثار پیکسار می باشد که جوایزی را هم در جشنواره اسکار و گلدن گلوب کسب نموده است از جمله بهترین فیلم انیمیشن. جو یک معلم موسیقی ایست که پس از سالها خود را در آسته ی رسیدن به آرزوهایش می بیند اما طی یک اتفاق ناگهانی روح او از تنش جدا می شود و به سرزمینی دیگر منتقل می شود و حالا جو سعی دارد تا خود را نجات دهد و تازه در این زمان است که جو متوجه می شود روح داشتن واقعا یعنی چه.

امتیاز IMDb : 8.0/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 95/ 100

هفت انیمیشن تماشایی پیکسار

به نظر شما کاربران شایانیوز چه انیمیشن های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها