|

انیمیشن های معاصر

هفت انیمیشن به یادماندنی معاصر از سال 2000 تا به امروز

7 incredible animations

ما به شما هفت انیمیشن بی نظیر را معرفی می کنیم که برای همیشه در خاطرتان خواهد ماند و هرگز آنها را فراموش نخواهید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای نزدیک به صد سال است که درب دنیای زیبای انیمیشن ها به روی ما باز شده است که تمام مردم جهان، بزرگ و کوچک را به نوعی محو خود می کند. احتمالا نقطه ی عطف و آغاز کننده ی دنیای انیمیشن به ورود سفید برفی و هفت کوتوله مربوط می شود که در سال 1937 توسط والت دیزنی طراحی و تولید شد.

باید اعتراف کنیم که تهیه لیستی از بهترین انیمیشن های دنیا واقعا کار سختی است شاید حتا تا حدودی ناممکن باشد اما ما در اینجا قصد داریم تا هفت انیمیشن معاصر به یادماندنی را به شما معرفی کنیم که بیشتر از یک انیمیشن سینمایی جذاب حرف برای گفتن دارند؛ انیمیشن هایی که به زیبایی دنیای ما را به تصویر می کشند. انیمیشن هایی که می توانند مشوق و تاثیر گذار باشند. در ادامه هفت انیمیشن سینمایی به یادماندنی را که توانسته اند نامزده دریافت جایزه ی اسکار نیز بشوند با یک دیگر بررسی می کنیم.

1.بالا ( UP )

بالا یکی از بهترین و پرافتخار ترین انیمیشن های جهان می باشد که توسط شرکت پیکسار در سال 2009 ساخته شده است و در همان سال نیز توانست جایزه ی بهترین انیمیشن سال را در جشنواره اسکار بدست بیاورد. این انیمیشن قهرمانی باورنکردنی و غیر معمول دارد که شما را متعجب خواهد کرد، یک بادکنک فروش 78 ساله که پس از فوت همسرش در حالی که غمگین و دل شکسته است هزاران بادکنک را به خانه اش می بندد و به مناطق وحشی امریکای جنوبی پرواز می کند تا سرانجام رویای ماجراجویی خود را برآورده کند.

باور کنید که از تماشای این انیمیشن پشیمان نخواهید شد.

Up

2.غارنشین ها ( The Croods )

اگر می خواهید یک سفر هیجان انگیز و داستان ماجراجویانه را تجربه کنید که سرشار از نکته های اخلاقی می باشد بدون شک باید به سراغ غارنشین ها بروید. این انیمیشن خارق العاده و هیجان انگیز در سال 2013 تولید شد و نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شد. هرچند که نتوانست جایزه ی اسکار را بدست بیاورد اما مطمئنا آنچنان که ارزش خانواده را نشان می دهد و در عین حال بیننده را تشویق می کند تا شجاع و بلند پرواز باشد، قعطا ارزش تماشا کردن را دارد.

croods

3.درون و بیرون ( Inside Out )

یکی از پرآوازه ترین انیمیشن های تاریخ مطمئنا انیمیشن سینمایی درون و بیرون می باشد که رویکردی کاملا روانشناسانه دارد. در سال 2015 این انیمیشن توانست دو جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین انیمیشن سال را در جشنواره اسکار بدست بیاورد که بسیار جالب توجه می باشد. داستان در رابطه با دختر بچه ی محبوب و دوست داشتنی است که پس از مهاجرت به سانفرانسیسکو از لحاظ روحی با مشکلاتی  رو به رو می شود و احساسات او که به شکل شخصیت هایی درون مغزش در آمده اند تلاش می کنند تا او با زندگی جدید خو بگیرد.

اگر تا کنون این انیمیشن را ندیده اید به شما پیشنهاد می کنیم حتما آن را در اولین فرصت تماشا کنید.

Inside out

4.زوتوپیا ( Zootopia )

در سال 2016 علاوه بر اینکه زوتوپیا توانست به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال از دیدگاه IMDB شناخته شود در همان زمان نیز جایزه بهترین انیمیشن سال را از جشنواره اسکار بدست آورد همچنین در همان سال توانست جایزه ی گلدن گلوب را نیز بدست بیاورد و عنوان چهارمین فیلم پرفروش سال 2016 را نیز کسب نماید. زوتوپیا انیمیشن بی نظیری است که ابدا محدوده ی سنی ندارد و می تواند هر انسانی را به وجد بیاورد و تشویق کند تا برای خواسته ها و رویاهایش بجنگد تا پیروز شود.

داستان زوتوپیا در شهری رخ می دهد به همین نام که تماما توسط حیوان ها اداره می شود و خرگوشی به به نام جودی قصد دارد تا وارد نیروی پلیس شود؛ در این راه نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و هرگز ناامید نمی شود.

Zootopia

5. موانا ( Moana )

موانا یکی از پنج انیمیشن برتری است که به اسکار راه پیدا کرد و نامزد دریافت بهترین انیمیشن شد. هرچند که نتوانست این جایزه را بدست بیاورد اما توانست به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال تبدیل شود. بعد از دلیر ( Brave ) موانا دومین انیمیشن کمپانی دیزنی می باشد که قهرمانی شجاع و قدرتمند دارد که یک دختر رنگین پوست است و دل به دریا می زند تا بتواند آرامش را به دریاها بازگرداند. شاید جالب ترین نکته در رابطه با این انیمیشن زیبا این باشد که هیچ گونه داستان عاشقانه ای برای دختر قهرمان و البته جاه طلب داستان در نظر گرفته نشده است.

موانا یک انیمیشن کمدی و ماجراجویانه است که برای تماشای آن نباید وقت را از دست داد.

Moana

6.کوکو ( CoCo )

کوکو انیمیشنی است که همان طور که اشک را به چشمانتان می آورد لبخند را نیز مهمان لب هایتان می کند. کوکو انیمیشنی است از خانواده ای که عاشقانه به هم عشق می ورزند و از رسم ها پیروی می کنند اما میگل پسری 12 ساله است که آرزو دارد تا نوازنده ای حرفه ای شود اما همیشه همه چیز آن طور پیش نمی رود که ما فکر می کنیم.

کوکو یکی از بهترین انیمیشن های جهان محسوب می شود که در سال 2018 توانست دو جایزه در جشنواره گلدن گلوب و دو جایزه در جشنواره اسکار بدست بیاورد که یکی از آنها جایزه بهترین انیمیشن سال می باشد. و حالا نیز این انیمیشن در لیست 250 فیلم برتر IMDB قرار دارد. احتمالا تا به حال خودتان حدس زده اید که تا چه اندازه کوکو با استقبال مخاطبان مواجه شد.

Coco

6.روح ( Soul )

روح داستان بی نظیری است که در ابتدا ممکن است تکراری و کسل کننده به نظر برسد اما واقعیت فراتر از این حرف هاست. این انیمیشن در سال 2020 توانست جایزه بهترین انیمیشن سال را در جشنواره اسکار بدست بیاورد و بسیار مورد توجه منتقدان جشنواره های بین المللی قرار گیرد. روح در رابطه با یک معلم گروه موسیقی است که در لحظه ی رسیدن به آرزوهایش به جهان آخرت می رود اما مصمم است که بازگردد در این میان با یک روح جوان که تجربه زندگی انسانی را ندارد همراه می شود و سعی می کند به او نشان دهد که زندگی چقدر زیباست همچنین در این راه پاسخ برخی از مهمترین سوال های زندگی را پیدا می کند.

این انیمیشن به راستی سزاوار تمامی جوایز، تمجید ها و تحسین هایی است که از جانب منتقدان و مخاطبان دریافت کرده است.

Soul

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها