|

رمان هایی جنایی که شاهکار هستند

هفت کتاب جنایی که میخکوبت می کنن اساسی؛ دل بکن از صفحه تلویزیون و یکم متفاوت باش

خوندن رمان های جنایی چنان هیجانی رو برای خواننده ایجاد می کنه که اگر تجربه اش نکرده باشید نمی تونید درک کنید پس با چندتا بهترین ها شروع کنید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی که به گذشته نگاه می کنیم می بینیم که همیشه و همیشه معما و رازهای سر به مهر برای انسان ها جذاب بوده است، ما همیشه به دنبال کشف حقایق هستیم، حقایقی که گاه می تونند علمی باشند، عرفانی باشند و یا جنایی؛ و شاید بتونیم بگیم که هیجان انگیز ترین و پر تنش ترین نوع کشف حقایق هم همیشه به دسته ی سوم یعنی معماهای جنایی بر می گردد، اما ما هر روزه که با این دست مسائل دست و پنجه نرم نمی کنیم، برای همین هم هست که تماشای فیلم های سینمایی در این ژانر به طرز باور نکردنی ای در بین مردم جهان محبوبیت دارد و مردم همیشه به استقبال آن ها می روند، فیلم ها و سریال های پلیسی، جنایی و راز آلودی که ذهن ما را به خود درگیر می کند و شما را مجبور می کند تا با شخصیت هیا اصلی داستان به دنبال کشف حقیقت بدوید و برای آن تلاش کنید. اگرچه تماشای فیلم و سریال هایِ از این دست جذاب است اما آیا تا به حال رمان های پلیسی و جنایی هم خوانده اید؟ آیا با شاهکارهای ادبی جهان آشنا هستید؟

بهترین کتاب های جنایی

1.قتل در قطار سریع الثیر اثر آگاتا کریستی

بدون شک آگاتا کریستی یکی از بزرگ ترین و برترین نویسندگان داستان های جنایی در سرتاسر دنیا به حساب می آید که بیشتر آثار او نیز جزو بهترین های این ژانر تلقی می شوند. یکی از برترین و ماندگار ترین آثار این نویسنده رمان قتل در قطار سریع السیر می باشد که در سال 1890 برای اولین بار به چاپ رسید. در این کتاب می بینیم که کارگاهی باهوش و توانا به نام هرکول پوآرو در ابتدای داستان سوار قطاری می شود که عازم استانبول است و در این سفر با دختری عجیب آشنا می شود و این آغاز ماجرای گپوآرو است.

بهترین کتاب های جنایی

2.دختری در قطار اثر پائولا هاوکینز

در میان تمام آثار جنایی و معمایی ای که به رشته تحریر در آمده اند بدون شک دختری در قطار یکی از متفاوت ترین آن هاست. هنر هاوکینز در این است که توانسته اثری را خلق کند که در عین درگیر بودنِ ماجرایی جنایی با فضایی احساسی و بسیار عاطفی گره خورده است. هاوکینز در این اثر به خوبی هر چه تمام تر توانسته است به مسائلی نظیر اعتیاد، خشونت خانگی علیه زنان و مسائل دیگری از این دست نیز اشاره نماید.

بهترین کتاب های جنایی

3.دختر گمشده اثر گیلین فیلین

به گزارش شایانیوز، دختر گمشده شاید یک داستان پلیسی نباشد اما یک داستان معمایی درجه یک و دوست داشتنی است، از آن دست داستان هایی که هر لحظه شما را با یک موقعیت جدید رو به رو می کند و تا زمانی که کتاب را به پایان نرسانده اید نمی توانید از آن دست بکشید و برای روشن شدن قضایع باید تا آخرین لحظه منتظر بمانید.

بهترین کتاب های جنایی

4.رودخانه میستیک اثر دنیس لیهان

رودخانه میستیک اثر دنیس لیهان برا اولین بار در سال 2001 منتشر شد و همان طور که از لیهان انتظار می رود داستانی جذاب و کشش دار را برای شما به همراه دارد. رودخانه میستیک یک داستان پلیسی و پیچیده است که ریشه آن به بیست سال پیش بر می گردد، زمانی که کودکان در دل جامعه بی رحم بزرگسالان گیر می افتند و مورد آزار قرار می گیرند.

بهترین کتاب های جنایی

5.بیگانه اثر استیون کینگ

قطعا بعد از نام آگاتا کریستی یکی دیگر از افرادی که آثار جنایی اش حسابی شهره عام و خاص هستند و شما هم تا به حال بارها نام آثار او را شنیده اید استیون کینگ می باشد. بیگانه نیز مانند بسیاری دیگر از آثار او روایتگر یک جنایت وحشتناک و دردناک است که شما را برای رسیدن به جواب این سوال که حقیقت چیست بی تاب می کند.

بهترین کتاب های جنایی

6.نشانه چهار ( شرلوک هولمز ) اثر آرتور کانن دویل

مهم نیست که شما داستان های جنایی دوست دارید یا نه، به هر حال بدون شک نه تنها شرلوک هولمز را می شناسید بلکه او را دوست دارید و همچنین به او و مهارتش احترام می گذارید. نشانه چهار، دومین داستان از سری داستان های بلند آرتور کانن دویل می باشد که قهرمان آن کارگاه محبوب شرلوک هولمز است. مطمئنا هرچه که در رابطه با شرلوک و نحوه کاری او بگوییم زیاده روی است.

بهترین کتاب های جنایی

7.طلسم اثر استیون کینگ

طلسم یکی دیگر از آثار بی نظیر استیون کینگ می باشد که این روزها نیز حسابی طرفدار پیدا کرده است و البته یکی از مهمترین ها هم هست. باید اعتراف کنیم که این کتاب با دیگر آثار ذکر شده در این لیست کمی تفاوت دارد چراکه بیشتر در ژانر تخیلی قرار می گیرد تا معمایی و جنایی اما به طور کلی مگر می شود استیون کینگ اثری را خلق کند که رنگ و بوی جنایت و معما نداشته باشد.

بهترین کتاب های جنایی

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها