|

اصول شیک پوشی

چجوری میشه هم چادری بود هم خوشتیپ و جذاب؛ آرایش کنید اما تند و غلیظ نه!!

اگه چادری هستید و دلتون میخواد امروزی باشید اما جلب توجه نکنید نکاتی که بهتون میگیم رعایت کنید تا یه خانم محجبه و باکلاس باشید.

لینک کوتاه کپی شد

خیلیا فکر میکنن شیک پوشی، آرایش کردن و در یک کلام امروزی بودن با حجاب منافات داره و یه خانم محجبه که پوشش چادرُ انتخاب کرده به خاطر نوع پوششِش نمیتونه طبق مد لباس بپوشه، آرایش کنه و اصطلاحا خوشتیپ باشه؛ اگه شما هم اینجوری فکر میکنید باید بهتون بگم که سخت در اشتباهید. خوشتیپ بودن هیچ منافاتی با حجاب نداره اما خُب برای اینکه همه آیتم های پوششتون با هم تناسب داشته باشن باید یه سری اصول رعایت کنید.

به گزارش «شایانیوز»، اگه چادری هستید و دلتون میخواد امروزی باشید اما جلب توجه نکنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. اینجا قراره نکات مهم زیادی رو راجع به اینکه چطور هم محجبه باشیم هم خوشتیپ بهتون یاد بدیم.

چادری مناسب با اندامت انتخاب کن

اگه میخوای باحجاب ولی شیک پوش باشی تو انتخاب چادر دقت کن. چادری رو انتخاب کن که متناسب با اندامت باشه. اگه قد بلند و لاغر هستی از چادرهای آستین دار کلوش استفاده کن. اگه چاق هستی چادری بخر که نقوش کمتری داره استفاده از طرح های گل درشت اندام رو درشت تر نشون میده. اگه قد کوتاهی چادر ملی گزینه خیلی خوبیه.

1987181730-irannaz-com

تو انتخاب روسری خیلی دقت کن

برای استفاده روزانه روسری نخی گزینه مناسبیه اما برای مهمونی بی خیالِ روسری نخی شید و حتما از روسری ساتن یا ابریشم استفاده کنید. مدل بستن شال یا روسری تو خوشتیپ تر شدنتون خیلی خیلی اهمیت داره. پس سعی کنید چند مدل بستن شال یا روسری رو یاد بگیرید و صرفا به گره زدن ساده اکتفا نکنید. 

ست-روسری-و-ساقدست-مشکی-پولکی

به جزئیات توجه کنید

توجه به جزئیات چیزیه که شما رو از بقیه متمایز میکنه. یکی از این جزئیات گیره روسریه که برای خانم های چادری از واجباتِ؛ تو انتخابش دقت کنید سعی کنید چنتا گیره داشته باشید که با لباس هاتون ست باشه. تضاد رنگی بین گیره و روسری میتونه جذابیت ایجاد کنه. علاوه بر این میتونید رنگ گیره رو با دستبندتون یا بند ساعتون ست کنید. یکی از چیزهایی که میتونه از شما یه خانم محجبه اما جذاب و خوش تیپ بسازه ست کردن ساق دست با شال یا روسریه.

به این جزئیات خیلی دقت کنید با انتخاب های درست میتونید به ظاهرتون رنگ و لعاب بدید چون یکی از مشکلاتی که خانم های چادری باهاش مواجه هستن یکنواخت بودن کل پوششِ اما انتخاب رنگ های مناسب برای شال یا روسری، گیره روسری، ساق دست، بند ساعت و... میتونه جذابیت زیادی بهتون بده.

muslim-woman-hijab-portrait-young-arab-girl-traditional-dress_209729-1251

آرایش غلیظ ممنوع!

کلا آرایش غلیظ برای همه ممنوعِ البته از نظر من، اما شمایی که محجبه هستی به هیچ عنوان نباید زیر بار چنین میکاپی بری. هدف از آرایش زیبایی بیشترِ اما همین آرایش باید متناسب با چهره، نوع لباس، سن و موقعیت اجتماعی فرد باشه. ما قرار با آرایش کردن ویژگی های مثبت صورتمونُ برجسته تر کنیم و عیوب رو بپوشانیم.  خُب وقتی هدف اینِ، این همه استفاده از رنگ و لعاب چه معنی داره؟ همون طور که گفتیم آرایش باید با لباس و نوع پوشش شما متناسب باشه. آرایش غلیظ صرف نظر از اینکه زیبا هست یا نیست با نوع پوشش یه خانم محجبه سنخیت نداره و تضادی رو ایجاد میکنه که زیبا نیست و نهایتا موجب جلب توجه میشه.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​ 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها