|

نحوه چیدمان ظروف در آشپزخانه!

تازه عروسی و چیزی از کدبانویی نمیدونی؟ بیا با چند ترفند طلایی به آشپزخونت سروسامون بده!

Organize Kitchen Utensils

2 کشو ظروف پخت و پز و یک کشوی ابزار غذاخوری داریم که برای چیدمان آن ها چند نکته طلایی وجود دارد که در ادامه یاد می گیرید!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زمانی که در حال آشپزی هستید ناگهان به یک ظرف خاصی احتیاج پیدا می کنید و کشوی پر ظروف خود را باز می‌کنید، اما نمی‌توانید آن را پیدا کنید، زیرا همه چیز را مرتب جای خود چیدمان نکرده اید برای پیدا کردنش زمان زیادی را صرف می کنید که ممکن است در نهایت غذاتان بسوزد یا زیادی پخته شود.چیدمان اصولی کابینت های آشپزخانه به طور کلی چیزی است که بسیاری از ما از آن غافل هستیم یا برای انجام درست آن وقت نمی گذاریم. به خانه ای نقل مکان می کنیم، کشوهایی پیدا می کنیم و همه ظروف را به امید اینکه بعدا مرتب می کنیم در آنجا می ریزیم. ما مقصریم باید چیدمان درست را یاد بگیریم مثلا بدانیم که ما 2 کشو ظروف پخت و پز و یک کشوی ابزار غذاخوری داریم که برای چیدمان آن ها چند نکته طلایی وجود دارد که در ادامه یاد می گیرید!

Untitled

2 جایگاه اصلی ظروف

ظروف پخت و پز: شامل ظروفی است که برای پخت و پز استفاده می شود - کفگیر، ملاقه، پوست کن، قاشق سرو، انبر، چاقوی آشپزخانه و غیره.

ابزار غذاخوری: چنگال، قاشق و چاقوهای شما هستند.

نحوه چیدمان ظروف آشپزی 

نگهداری ظروف پخت و پز دشوارتر است زیرا آنها در اندازه ها و اشکال مختلف هستند. آنها به هیچ وجه یک اندازه نیستند و بنابراین فضای زیادی را اشغال می کنند. این بر خلاف ظروف غذاخوری است که می توانند به طور مرتب روی هم چیده شوند.

نکته مهم دیگر این است که پرکاربردترین ها را در نظر بگیرید. علاوه بر این، در مورد قرار دادن ظروف پخت و پز فکر کنید تا وسایل ضروری و پرکاربرد (کاردک) در جایی قرار بگیرند که بتوانید سریعاً به آنها دسترسی پدا کنید

1. کشوی ظروف پخت و پز – بدون تقسیم کننده

همه ما آن‌ها را داریم و علیرغم اینکه پیدا کردن یک ظروف دست و پا گیر هستند، به داشتنشان ادامه خواهیم داد. می‌توانید با کشوهای عریض‌تر و کم‌عمق‌تر که ظروف را در آنها فاصله می‌دهید، مشکل را کاهش دهید تا به هم ریخته‌تر نباشند.

نکته: اگر در حال طراحی آشپزخانه هستید، کشوهای عریض و کم عمق را با جداکننده برای نگهداری وسایل آشپزی قرار دهید. هر چه بزرگتر، بهتر است. می توانید آنها را روی هم قرار دهید. بهتر است دو کشو کم عمق داشته باشید تا یک گودال بزرگ و عمیق.

در اینجا نمونه ای از کشوی ظروف پخت و پز خوب است. توجه کنید که چقدر کم عمق است و کار شمارا راحت تر می کند!

1

2

2. کشوی ظروف پخت و پز – با تقسیم کننده

جداکننده های کشو لزوما از بهم ریختگی جلوگیری نمی کنند، اما می توانند کمک کنند. 

3

 3. قلاب قفسه قابلمه

4

4. قلاب دیواری

5

5. میله دیواری برای قلاب

6

6. قفسه دیواری برای قلاب ظروف

7

7. جای ظروف رو میزی

8

8. سازمان دهنده ظروف کابینت محرک

9

نحوه چیدمان قاشق چنگال  

1. کشو ظروف نقره ای (با تقسیم کننده های داخلی)

اگر در حال طراحی آشپزخانه یا بازسازی آن هستید، به فکر ایجاد کشوهای ظروف جداگانه باشید. به این ترتیب می توانید ابعاد و تعداد محفظه ها را متناسب با نیازخود طراحی کنید. 

10

2. سینی ظروف نقره ای

11

3. ظرف جداگانه

12

4. لباس ظروف روی در کابینت و یا بار

13

5. کمد ظروف و یا بار دیواری

14

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها