|

آزاده نامداری و ماجرای کشف حجابی که او را کُشت!

او در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده در یک پیام ویدئویی به انتشار این تصاویر واکنش نشان داد و گفت در مکانی سرسبز بوده که «محارم» او حضور داشت…

لینک کوتاه کپی شد
4

آزاده نامداری مجری صدا و سیما کارنامه کم حاشیه‌ای ندارد و حالا مرگ او هم حاشیه‌های بسیاری داشت و هنوز همه چیز در ابهام است. 

در سال ۹۶ عکسی از او در کشور سوییس منتشر شد که بدون حجاب در پارکی در حالی که بطری نوشیدنی الکلی در کنار او بود؛ آغاز حاشیه‌های جدی‌تری برای او بود. برخی انتشار عکس‌های او را نقض حریم خصوصی می‌دانستند و بسیاری او را به ریاکاری متهم کردند.

پیشنهاد می شود: (عکس) ریحانه پارسا حامله شد؛ پدر بچه ریحانه کیست؟

پیشنهاد می شود: مینا نامداری با آزاده نامداری نسبتی دارد؟

انتشار عکس‌های بی حجاب آزاده نامداری بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته به همین خاطر این مجری نسبت به انتشار این عکس‌ها واکنش نشان داد و گفت در کنار محارم خود در یک محیط سرسبز نشسته بوده و امکان دارد به صورت ناگهانی روسری از سرش افتاده باشد و نمی‌داند آن فردی که این تصاویر را ازوی گرفته با چه قصد و نیتی این کار را انجام داده است.

برخی انتقاد از او در آن مقطع را واکنش به دخالت در حریم خصوصی می‌دانند و معتقدند وقتی داخل خودرو حریم خصوصی نیست پارکی در سوییس هم حریم خصوصی نیست و چون دست منتشرکنندگان به پلیس و گشت ارشاد نمی‌رسد از مجری صداوسیمای جمهوری اسلامی به جای پلیس جمهوری اسلامی انتقام گرفتند با این توجیه که «انتقاد باید متوجه کسانی باشد که جامعه را چندپاره کرده‌اند؛ به گونه‌ای که آن چه نزد گروهی هنجار و ارزش است برای دسته‌ای دیگر عین زندگی مدرن‌».

هر چه بود آزاده امروز دیگر در بین ما نیست و حالا برخی مرگ او را قتل و عده ای خودکشی می دانند.

اگر خودکشی باشد این سؤال قابل طرح است که چگونه ممکن است بانویی با باورهای دینی به عملی دست بزند که در شرع، مطلقا پذیرفته نیست؟

می‌توان موضوع را به افسردگی پس از کنار گذاشتن مجریان از صداوسیما نسبت داد که هر که را به رفتاری متفاوت وامی‌دارد. گویندۀ اخبار به طنزپردازی در شبکه‌های اجتماعی روی می‌آورد و شومن مسابقات پروژۀ براندازی راه می‌اندازد و نمونه‌های متعدد دیگر که نشان می‌دهد ناگهان از عرش به فرش کوفتن برای چهره‌های مشهور و بعضا محبوب پذیرفتنی نیست.

1043795_153

آزاده نامداری را کُشتن!

مهراب قاسم‌خانی نویسنده سینما و تلویزیون با انتشار متنی درباره درگذشت تلخ و ناگهانی آزاده نامداری نوشت: «دختری بود که رسانه متولدش کرد، بزرگش کرد، بهش شکل داد، بی رحمانه طردش کرد و کشتش.»

مهراب در پایان نوشت: از دیشب تا حالا مسیجای چندروز پیشمون رو صدبار بالا و پایین کردم، ولی هیچ چیزی از مرگ تو جمله امیدوارم سال جدید برای من سال کار باشه، پیدا نمی‌کنم.»

آزاده نامداری را کنار گذاشتند!

بعد از این حواشی دیگر آزاده نامداری جایی در قاب صداوسیما نداشت و اجازه کار و فعالیت به او داده نشد و حتی کمپینی که به نام خانم گزارشگر هم تدارک دیده بود اجازه پخش نگرفت.

گفتگویی که می خوانید مصاحبه سایت رکنا با آزاده نامداری در مورد کمپین خانم گزارشگر بوده است:

شنیدم که کمپینی با نام خانم گزارشگر راه انداخته‌اید. این کمپین از کجا آمد و چه چیزی می‌خواهد؟

ماجرا این است که یک‌سری از دوستان که هم به فوتبال و هم به کار نو علاقه دارند، دور هم جمع شدند که من هم یکی از آنها بودم و احساس کردیم خیلی کارها هست که خانم‌ها می‌توانند انجام بدهند و هنوز تعریفی از آن نداریم. ما دیدیم که همزمانی با جام‌جهانی فرصت خوبی است که بتوانیم برخی از مطالباتمان را مطرح کنیم. به ‌هر حال باید بپذیریم رفتن تیم‌ملی به جام جهانی باعث‌ و بانی شده که خیلی اتفاقات رقم بخورد؛ یکی از آنها می‌تواند همین مطالبات خانم‌ها باشد. به ‌هر حال سال‌هاست که خانم‌ها برای رفتن به ورزشگاه‌ها و تماشای مسابقات فوتبال دارند تلاش می‌کنند اما به دلایلی از آن جلوگیری می‌شود.

50ce66d0-4907-4a1a-a0a0-e28476d2e4ea

یعنی این تلاش‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است و مطالبه زنان محقق نشده است؟

بله! محقق نشده و دست‌کم این است که به رسمیت شناخته نمی‌شود. علاوه بر رفتن به ورزشگاه‌ها، کار دیگری که می‌شود انجام داد که مربوط به فوتبال باشد، همین گزارشگری مسابقات فوتبال است. چیزی که بسیاری خانم‌ها خیلی خوب از عهده آن برمی‌آیند. ولی در این زمینه چه در سطح کشور و حتی سطح منطقه و آسیا خانم‌ها دیده نشده‌اند یا حداقل در این زمینه کار نکرده‌اند. به همین دلیل ما نمونه‌هایی را ارایه کردیم تا نشان دهیم خانم‌ها چقدر می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

اجرای کمپین را چطور پیش بردید؟

این کمپین مثل کمپین‌های دیگر این‌طور نیست که سلبریتی‌ها همدیگر را دعوت کنند و کار محدودی اتفاق بیفتد. ما در این زمینه تقاضای مردمی داریم از سطح کوچه و خیابان تا دانشگاه‌ها و هر کسی که فوتبال دوست دارد، این کار را انجام می‌دهد و ما هم از تمام مردم تقاضا داریم هر کسی که علاقه دارد، گزارش‌های خود را به آدرسی که اعلام کردیم، ارسال کند تا ما علاوه بر این‌که از رفتن تیم‌ملی و دیدن بازی‌های آن در جام‌جهانی خوشحالیم و شادی می‌کنیم، این خوشحالی را هم داشته باشیم که شغل جدیدی برای زنان تعریف کرده‌ایم. حتی اگر که فقط جنبه سرگرمی داشته باشد، اعلام کردیم که خانم‌ها هم به فوتبال علاقه دارند. این را هم باید توجه داشته باشیم که برخی از آقایان در فوتبال ما را تحقیر می‌کنند؛ مثلا وقتی از طرفداری استقلال و پرسپولیس حرف می‌زنیم، این جمله را بارها شنیده‌ایم که تو چه می‌دانی؟ و ما می‌خواهیم نشان بدهیم که وقتی خانمی یک بازی‌ای را گزارش می‌کند، چقدر با اطلاع است، چقدر به‌روز است و اصلا فوتبال جنسیتی نیست و زن و مرد ندارد.

جدا از گزارش مسابقه، مجری‌گری مسابقات ورزشی هم هیچ ایراد عرفی و شرعی ندارد و زنان می‌توانند در این زمینه ورود کنند.

من خودم این کار را تجربه کردم، اما در شبکه جام‌جم، برای ایرانیان خارج از ایران. آن‌جا این خوبی را داشت که نسبت به شبکه‌های داخلی کمتر در دسترس و جایی برای آزمون و خطا بود. برنامه‌ای بود به تهیه‌کنندگی آقای پیمان یوسفی که در زمینه ورزش‌های مختلف برنامه تولید می‌کرد، حتی درباره لیگ جزیره؛ خیلی هم تخصصی بود، آن‌جا مجری بودم و میهمانانی از قبیل آقای صدر و آقای مظلومی، مربی استقلال هم داشتیم. اما بعد از سه ماه به ما گفتند که نباید این کار را نجام دهید، چون ورزش کاری مردانه است. آقای صدر در آن روز گفت که من به مدیران تلویزیون تبریک می‌گویم که یک زن، مجری ورزشی است و تبریک او آخرین‌بار بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • Goll sadat ارسالی در

    بنظرم اعتقاداته هرشخص بخودش مربوطه چه دینی و چه غیر... خانم آزاده نامدار هم حقی داشت و خلاصه روحش شاد و یادش گرامی ، ای کاش فرهنگمون و نگرشمون مثبت و اصلاح بشه

  • ناشناس ارسالی در

    خدا بیامرزد این مجری رآ

  • جواد ارسالی در

    خوشا به حال آن دسته از مردم کشور با فرهنگ ما که دنبال اینگونه حاشیه سازیها هستند. کی درست میشویم .تاکی فقط ادعای آدمیتمان بشود .چرا حسادت وبخل را از خودمان دور نمیکنیم چرا و......تاُسف تنها برای گروهی دیگر ودیگر هیچ.

  • ناشناس ارسالی در

    ازاده خانم این بار بادخودتو برد . عیبی نداره خودت کردی تقصیر کسی نیست !

  • ناشناس ارسالی در

    بیچاره آزاده جان،لباسش که زیاد مشکل نداش،خدا رحمتش کنه و بر باعثش لعنت کنه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بعضی از بازیگران بدترین حجاب را در خیابان دارند ولی هنوز در حال بازی کردن هستند مخصوصا در سینما برا چی برا ازاده نامداری اینقدر حاشیه به خدا حق الناس همین قضاوت بیجا من وتوست

  • ناشناس ارسالی در

    خوبه والا یکی میره خارج هر کار میخاد میکنه دوباره برمیگرده تو ایران به بازیگریش ادامه میده یکی هم اینجوری مثل ازاده عزیز

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها