|

احکام جدید بازنشستگان کشوری صادر شده / رقم قطعی افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟

احکام بازنشستگان یکی از موضوعات به شدت مهم است که برای تمام افراد سوال های زیادی ایجاد و همین موضوع سبب شده به دنبال احکام بازنشستگان باشند.

لینک کوتاه کپی شد

احکام بازنشستگان یکی از موضوعات به شدت مهمی است که برای تمامی افراد سوال های زیادی را ایجاد کرده است. 

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اقتصادنیوز؛ با توجه به اینکه نرخ تورم در کشور ما سرعت فزاینده ای را داشته و هر ساله شاهد افزایش قیمت ها در بخش های مختلف اقتصادی کشور می باشیم، نهادهای حمایت کننده کارمندان و کاگران نیز سعی بر این داشته تا با جلب موافقت دولت و مجلس، حقوق این گروه ها را نیز تا حد امکان، متناسب با نرخ تورم افزایش داده تا این افراد برای تامین معاش خود و خانواده شان دچار مشکل نشوند.

احکام بازنشستگان

سازمان بیمه ‌ای مربوط به بازنشستگان کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری بوده که با دارا بودن شخصیت حقوقی مستقل از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مسئولیت اداره امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله با توجه به تصمیم دولت و مصوبه مجلس، افزایش حقوق بازنشستگی بازنشستگان کشوری را اجرایی نموده و منابع لازم برای پرداخت آن را ارائه می نماید.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری، هر ساله در حکم حقوق بازنشستگان کشوری منعکس گردیده و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به اطلاع آن ها می رسد. طبق احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳، به میزان ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم حقوق سال هزار و چهارصد و دو، افزایش خواهد داشت و بنابراین احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳، متناسب با این مبلغ افزایش حقوق اصلاح گردیده و در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

ورود به سایت احکام جدید بازنشستگان کشوری

در سال های گذشته، بازنشستگان کشوری، در ابتدای سال و پس از تصویب و اعمال افزایش حقوق بازنشستگی باید برای اطلاع از احکام جدید بازنشستگان کشوری حضورا به صندق بازنشستگی کشوری مراجعه نموده و احکام جدید بازنشستگی خود را دریافت می نمودند که فرآیندی وقت گیر و هزینه بر بود.

به همین دلیل، همراستا با گسترش مفهوم دولت الکترونیک و غیر حضوری شدن خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز اقدام به تاسیس سامانه ای نموده است که بازنشستگان کشوری می توانند در ابتدای هر سال، با مراجعه به آن برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری اقدام نمایند. لینک ورود به سایت احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir در قسمت زیر ارائه گردیده است.

سایت و سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری cspf.ir همچون سال های گذشته سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir بوده که بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به آن و بی آن که نیاز به مراجعه حضوری باشد، از طریق بخش (درگاه خدمات الکترونیکی) برای دریافت احکام جدید بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ و اطلاع از میزان افزایش حقوق بازنشستگی خود اقدام نمایند./هیوا

رقم قطعی افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است

 بازنشستگان کشوری می‌گویند تا اطلاع ثانوی پرداخت یک میلیون تومان متناسب‌سازی هر ماه ادامه دارد.

«محمدزاده» فعال صنفی بازنشستگان کشوری در تماس با خبرنگار ایلنا، از نتیجه پیگیری‌ها برای صدور احکام متناسب‌سازی خبر داد.

وی گفت: از قرار معلوم، در حال حاضر هنوز محاسبات هم‌ترازی و میزان افزایش قطعی حقوق بازنشستگان مشخص نشده است؛ صندوق کشوری اعلام کرده تا اطلاع ثانوی و تا زمان صدور احکام جدید که معلوم نیست چه زمانی باشد، پرداخت یک میلیون تومان علی‌الحساب ادامه خواهد داشت.

محمدزاده با بیان اینکه این یک میلیون تومان که برای ماه‌های تیر، مرداد و شهریور پرداخت شده، علی‌الحساب است و قطعی نیست؛ ادامه داد: بعد از صدور احکام رقم قطعی افزایش مشخص خواهد شد.

به گفته این فعال صنفی، بازنشستگان انتظار دارند هرچه زودتر ترجیحاً تا قبل از پایان مهر، احکام جدید صادر و رقم قطعی افزایش مشخص شود.

صدور ۲۴ ساعته احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «رضا فیضی نژاد» با اعلام این خبر اظهار داشت: در صورتیکه سازمان های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه نسبت به تهیه و ابلاغ جداول مربوطه اقدام کنند، احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ظرف ۲۴ساعت و به سرعت قابل صدور است.

وی تاکید کرد: براساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان عزیز کشوری در دولت جدید، این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر نماید.

فیضی نژاد تصریح کرد: طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری موضوع تصویب نامه شماره ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۵/۱ هیات وزیران، مقرر شده تا سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان را براساس مبلغ پرداختی توسط شاغلان مشابه و همطراز در پایه، رتیه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با ملاک قرار دادن ۳۰سال سابقه تهیه و به این صندوق ابلاغ نمایند.

وی افزود: تا این لحظه، جداول مربوط به اجرای قانون که مبنای محاسبه مبلغ متناسب سازی برای هر بازنشسته و همچنین افراد مشمول، از سوی سازمان های مذکور ابلاغ نشده است.

معاون فنی و امور بیمه ای صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با وجود مباحث مربوط به جداول متناسب سازی و منابع مالی مورد نیاز، صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد به محض دریافت جداول و تامین منابع مالی به سرعت و ظرف ۲۴ ساعت نسبت به صدور الکترونیک احکام بازنشستگان مشمول اقدام کند./صندوق بازنشستگی کشوری

صدور احکام ترمیم حقوق ۷۰ هزار بازنشسته

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که یکی از دغدغه‌های جدی این قشر محسوب می‌شود، به گفته مسئولان قرار بود در ابتدای سال جاری به مرحله اجرا برسد؛ اما با گذشت نیمی از سال و تغییر دولت، کماکان بازنشستگان منتظر تصمیم نهایی هستند. این اواخر هم انتقادات به مجلس کشیده شد؛ محمد باقری بنایی، به اجرا نرساندن این مهم را تخلف قانونی دانست و جعفر قادری از کسری ۶۰ همتی منابع خبر داد.

همزمان با داغ شدن بحث متناسب‌سازی در مجلس، دستور مهم قالیباف از راه رسید. وی در نطقی گفت: «مابه‌التفاوت حقوق از فروردین تاکنون باید پرداخت شود.».

البته این نگرانی از قدیم‌الایام نیز وجود داشته و بازنشستگان همواره نسبت به میزان حقوق دریافتی خود گلایه‌هایی را مطرح می‌کردند.

در همین باره، روزنامه اطلاعات در نهم مهرماه ۵۴ در گزارشی در صفحه یک خود نوشت: «برای تسریع در صدور احکام باقیمانده ترمیم حقوق کارمندان بازنشسته و وظیفه‌بگیران در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی بخشنامه‌ای از سوی سازمان بازنشستگی کشوری به آن گروه از ادارات دولتی که هنوز احکام ترمیم حقوق کلیه کارمندان بازنشسته و وظیفه‌بگیران خودرا صادر نکرده‌اند ارسال شد.

صدور ۷۰ هزار حکم در این بخشنامه به‌غیر از درخواست تسریع در صدور احکام ترمیم حقوق از ادارات دولتی خو استه شده است که منتظر صدور کلیه احکام ترمیم حقوق برای ابلاغ به بازنشستگان نشوند بلکه هر تعداد احکامی را که صادر می‌شود به‌تدریج ابلاغ کنند. تاکنون صدور احکام ترمیم حقوق حدود ۷۰ هزار نفر از کارمندان بازنشسته و وظیفه‌بگیران دولت در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی تمام شده است.

اکثر احکام ترمیم حقوق صادر شده در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی متعلق به آن دسته از کارمندان بازنشسته است کم حقوق آنان فقط باید به‌میزان ۱۷ درصد ترمیم شود. بغیر از ۱۷ درصد ترمیم حقوق از ابتدای سال ١٣۵۴ حقوق بازنشستگی گروهی از کارمندان دولت نیز که از اول سال ۱۳۴۹ تا اول سال ۱۳۵۳ بازنشسته یا فوت شده‌اند با احتساب ترفیعات معوقه استحقاقی آنان محاسبه و پرداخت می‌شود.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها