|

آیا امکان مشاهده آنلاین جرایم راهور 120 با موبایل وجود دارد؟

تخلف در رانندگی، منجر به جریمه می‌شود و این جریمه توسط پلیس راهور که یکی از ارگان‌های نیروی انتظامی است، ثبت می‌شود. همه رانندگان موظف…

لینک کوتاه کپی شد

تخلف در رانندگی، منجر به جریمه می‌شود و این جریمه توسط پلیس راهور که یکی از ارگان‌های نیروی انتظامی است، ثبت می‌شود. همه رانندگان موظف هستند که جرایم خودروی خود را به‌موقع پرداخت کنند؛ در غیر این صورت، احتمال افزایش مبلغ جریمه وجود دارد. برای پرداخت جریمه و استعلام مقدار دقیق آن راه‌های مختلفی وجود دارد که راحت‌ترین آن، مشاهده آنلاین جرایم راهور 120 با روش‌های مختلفی است که این کار را امکان‌پذیر می‌کنند. در این مطلب، به بررسی این روش‌ها و چگونگی استعلام آنلاین جرایم رانندگی خواهیم پرداخت.

استعلام جزییات خلافی و پرداخت موردی با پلاک چگونه انجام می‌شود؟

پرداخت به‌موقع جریمه رانندگی، امتیازی مثبت برای رانندگان محسوب می‌شود؛ بااین‌حال، همیشه جریمه‌هایی وجود دارند که پرداخت آن‌ها به تعویق می‌افتد. برای جلوگیری از این مشکل، رانندگان می‌توانند هر چند وقت یک‌بار، جزییات خلافی خودروی خود را استعلام گرفته و درصورت ثبت جریمه، آن را پرداخت کنند. برای این منظور، کافی است از امکانات سایت‌ یا اپلیکیشن‌های فعال در این زمینه استفاده کنید تا به‌راحتی و تنها با کمک پلاک خودرو، وضعیت خلافی را استعلام گرفته و پرداخت‌های موردنظر را انجام دهید.

به‌منظور استعلام جزییات خلافی و پرداخت موردی، کافی است به بخش مربوطه در اپلیکیشن‌هایی مانند سوپر اپلیکیشن تاپ مراجعه کنید، پلاک خودروی خود را وارد کرده و جزییات خلافی را استعلام بگیرید و با انتخاب موردی یک یا چند خلافی را انتخاب و پرداخت کنید.

استعلام کل مبلغ خلافی و پرداخت یک‌جا با پلاک چگونه است؟

فرآیند پرداخت کلی جرایم نیز مانند پرداخت جزیی است و در ابتدا باید نرم‌افزاری مناسبی که قابلیت استعلام خلافی خودرو با کمک پلاک را داشته باشد، نصب و فعال کنید. پس از وارد کردن شماره پلاک خودرو، لیست خلافی‌های شما مشخص می‌شود و این امکان را دارید که به‌جای پرداخت جزیی یا انتخاب موردی خلافی‌ها، آن‌ها را به‌صورت کلی انتخاب کرده و تمام خلافی خودروی خود را به‌صورت یک‌جا پرداخت کنید.

جریمه شدن خودروها توسط پلیس راهور بعلت تخلف رانندگی صورت میگیرد

بهترین راه پرداخت خلافی برای ترخیص خودرو کدام است؟

درصورتی‌که خودرو توسط پلیس توقیف شده و به پارکینگ راهنمایی‌ورانندگی منتقل شود، ترخیص تنها زمانی امکان‌پذیر است که تمام جریمه‌های خودرو صفر شده باشد. برای صفرکردن جریمه‌ها، راه‌های مختلفی وجود دارد که سریع‌ترین آن پرداخت آنلاین خلافی خودرو است. به‌منظور پرداخت خلافی، ابتدا باید ازطریق یکی از روش‌های مشاهده آنلاین جرایم راهور 120، وضعیت خلافی خود را مشخص کرده و سپس برای پرداخت جریمه‌ها اقدام کنید.

در دسترس‌ترین و سریع‌ترین روش برای پرداخت آنلاین، پرداخت جریمه ازطریق پلاک خودرو است؛ اما این کار باید ازطریق اپلیکیشن‌ها یا ابزارهایی انجام شود که تراکنش را به‌صورت آنی به پلیس راهور انتقال داده و جریمه درلحظه صفر شود؛ در غیر این صورت، بهتر است ازطریق سایت پلیس راهور برای پرداخت جریمه استفاده کرد تا امکان ترخیص فوری خودرو وجود داشته باشد.

منظور از جریمه دوبرگی، الصاقی، خودداری، دوربینی و تسلیمی چیست؟

به‌غیر از مشاهده آنلاین جرایم راهور 120، درصورتی‌که قبض جریمه خود را داشته باشید نیز می‌توانید ازطریق آن برای پرداخت جریمه اقدام کنید. قبض جریمه به 5 روش مختلف صادر می‌شود که عبارت‌اند از:

  • جریمه تسلیمی: درصورت انجام تخلف در حضور پلیس، این قبض صادر شده و به راننده تحویل داده می‌شود که در آن مشخصات راننده، وسیله نقلیه، نوع و محل تخلف، مشخصات افسر و تاریخ و زمان تخلف قید شده‌است. باتوجه‌به تحویل این جریمه به راننده، با عنوان جریمه تسلیمی شناخته می‌شود.
  • جریمه الصاقی: درصورتی‌که ماشین در محل تخلف بدون راننده باشد، جریمه صادر شده و قبض آن روی کاپوت یا شیشه خودرو قرار می‌گیرد. نمونه این جریمه، پارک در محل پارک‌ممنوع است.
  • جریمه دوبرگی: این قبض زمانی صادر می‌شود که راننده به فرمان ایست بی‌توجه باشد و برگه جریمه در دفترچه مامور باقی بماند؛ در این صورت، شماره پلاک و وضعیت خلافی به پلیس راهور اعلام می‌شود.
  • جریمه خودداری: درصورتی‌که راننده از دریافت قبض خودداری کند، جریمه بیشتری برای او منظور می‌شود که در اصطلاح جریمه خودداری نام دارد.
  • جریمه دوربینی: این نوع جریمه نیز جرایمی هستند که توسط دوربین‌های راهور ثبت و ضبط شده و معمولا به‌صورت پیامک برای متخلفین ارسال می‌شوند.

در صورت عدم پرداخت جریمه رانندگی در مدت مقرر، شاهد افزایش دوبرابری آن هستیم.

کدام‌یک از جرایم خودرو دو برابر می‌شوند؟

جریمه‌های الصاقی و تسلیمی که قبض آن‌ها به رانندگان ارائه می‌شود، درصورت عدم پرداخت یا اعتراض به جریمه تا 60 روز بعد از صدور آن، دوبرابر می‌شوند؛ اما جریمه‌های دوربینی و دوبرگی در سابقه پلیس باقی مانده و مبلغ آن‌ها تغییری نمی‌کند.

استعلام خلافی خودرو با کد VIN به چه صورت است؟

کد VIN یا شماره شناسایی خودرو، کدی 17رقمی است که از اعداد 1 تا 9 و حروف انگلیسی به جز O و Q تشکیل می‌شود و روی کارت خودرو درج می‌شود. برای استعلام خلافی با استفاده از این کد، سه روش استفاده از سامانه پیامکی، کد دستوری و سایت پلیس راهور وجود دارد.

برای استعلام خلافی با استفاده از این کد و ازطریق کد دستوری، کافی است شماره *110# را وارد کرده و سپس کد را درج کنید تا اطلاعات خلافی برای شماره ارسال شود؛ همچنین با ارسال کد 17رقمی بدون IR به سرشماره 110202020 یا استفاده از سایت پلیس راهور هم می‌توان وضعیت خلافی را استعلام گرفت.

چرا جرایم رانندگی که به‌تازگی مرتکب شدم در فهرست تخلفات نیست؟

در بعضی موارد، جریمه‌های جدید تا زمان پرداخت جریمه‌های قبلی ثبت نمی‌شوند؛ بنابراین، اگر تخلفی انجام شده باشد و جریمه آن ثبت نشده باشد، ابتدا باید بخشی از جریمه‌های قبلی را پرداخت کرد تا جریمه‌های جدید به فهرست وارد شده و امکان پرداخت آن‌ها فراهم شود.

از چه روش‌هایی می‌توان جرایم راهور را مشاهده کرد؟

روش‌های مختلف مشاهده آنلاین جرایم راهور 120 در بخش‌های قبلی معرفی شدند. اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی که امکان تراکنش بانکی با آن‌ها وجود داشته باشد، سایت پلیس راهور و نرم‌افزار این ارگان، برخی سایت‌های اینترنتی، سرشماره پلیس راهور و کد دستوری آن، ازجمله روش‌های قابل‌استفاده برای مشاهده جرایم رانندگی و میزان تخلفات هستند.

پرداخت آنی جرایم خودرو

در این مطلب، به بررسی روش‌های مشاهده آنلاین جرایم راهور 120 پرداختیم. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بررسی این جرایم، استفاده از اپلیکیشن‌ها است و سوپر اپلیکیشن تاپ به‌عنوان یکی از بهترین‌ ابزارها در این زمینه قابل استفاده است. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید وضعیت جرایم خود را بررسی کنید و حتی امکان پرداخت جریمه‌ها نیز با کمک آن وجود خواهد داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها