|

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان امروز چهارشنبه 11 بهمن

کف حقوق بازنشستگان در سال جاری 6 میلیون و 300 هزار تومان است که این رقم در سال ۱۴۰۳ به 9 میلیون تومان می‌رسد.

لینک کوتاه کپی شد

پایه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ تعیین شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با افزایش حدود سه میلیون تومانی مواجه شد.
کف حقوق بازنشستگان در سال جاری شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که این رقم در سال ۱۴۰۳ به ۹ میلیون تومان می‌رسد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۷ شهریور در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده در جلسه علنی مجلس، افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان و کارمندان را تصویب کردند.

بر این اساس اعلام شد ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان بیست درصد (۲۰%) افزایش می‌یابد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • مریم ارسالی در

    براساس بند ۱۲ قانون توسعه ششم همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌بایست از ابتدای مردادماه ۱۳۹۹ تا پایان اسفند ۱۳۹۹ به میزان ۱۰۰ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۰ با ضریب ۲۶ درصد و نیز انتقال آن به ۱۴۰۱ با ضریب ۳۸ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱ درصد اجرایی می‌گردید مغفول مانده و ابتدا می‌بایست ۱۰۰ درصد متناسب سازی حقوق طبق ضریب زمان بازنشستگی را برای ۸ ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ و نیز ۲۵ درصد الباقی را از ابتدای ۱۴۰۰ و با ضریب ۲۶ درصد حساب می‌نمودند و مجموع بدست آمده را در سال ۱۴۰۱ و با ضریب ۳۸ درصد و مجموع اینها را برای سال جاری با ضریب ۲۱ درصد اقدام می‌کردند.

    اما شوربختانه با رویت فیش‌های برونداد در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ مشاهده شد که فقط ۲۵ درصد همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ را فقط برای سال جاری اعمال کرده‌اند. به باور بازنشستگان، این یک تخلف آشکار و محرز است و باید به شرحی که رفت، اصلاح گردد که در غیر این صورت، موضوع قابل پیگیری در مجاری قانونی از جمله دیوان عدالت اداری می‌باشد.
    نظر شما

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها