|

شگفتی های حیات وحش؛ جگوار وحشی مثل کامیون زد به گاومیش و گلوش رو بد پاره کرد! (ویدیو)

در این ویدیو جگوار وحشی رو می بینید که گاومیش هندی رو خیلی برق آسا شکار می کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- از جذاب ترین موضوعات برای دنبال کردن در جهان حیات وحش به حساب میاد. در حیات وحش به لحظه های عجیب و جذاب زیادی بر می خوریم. در حیات وحش جنگ برای زنده ماندن، تولد و شکار حرف نخست رو میزنه. حیوانات زیادی با توانایی های متفاوت تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زندگی کنند، اما این جهان واقعا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود دارد

جگوار یا همون پلنگ آمریکایی گونه ای از سرده پلنگ‌ ها به حساب میاد و بزرگ‌ ترین جانور از تیره گربه‌ سانان که در قاره آمریکا زندگی می کنند.

در  فرهنگ جوامع امریکای مرکزی و جنوبی، از جگوار ها به عنوان نماد قدرت و شخصیتی ارزمند در مذهب، هنر و افسانه‌ها یاد می‌کنند، تا جایی که قوم آزتک جگوارها را می‌پرستیدند. از آنها به عنوان محافظین معابد و پرستشگاه‌ های خود استفاده می‌کردند.

جگوار ها بیشتر تنها زندگی می‌کنند و اغلب در شب ها فعالیت دارند. جگوار مثل پلنگ به سرعت از درختان بالا میره و خودش رو مخفی میکنه. جگوار ها شناگران واقعا ماهری هستند و گاهی هم ماهی شکار می کنند. جگوار با پنجه و آرواره خیلی قوی ای که داره می‌تونه تاپیر، بز کوهی، میمون، گوزن و تمساح شکار کنه. در حقیقت قدرت گاز گرفتگی این حیوان، دو برابر قوی‌ تر از شیرهای جنگل است و به راحتی استخوان‌ های طعمه خود را له می کند.

گاومیش هندی یا گاو وحشی هندی بزرگترین گونه گاویان به حساب میاد که بومی جنوب و جنوب شرق آسیا است. این حیوان از سال 1986 در رده گونه آسیب‌ پذیر طبقه‌بندی شده‌ است. گااور نژادی از گاومیش است که در اغلب هند و چین زندگی می کند.

گااور( گاومیش های هند و چین ) به صورت گله های کوچک در جنگل های تپه ای و مرتعی زندگی می کنند این حیوانات اهلی نیستند و با اسارت و دربند گرفته شدن مبارزه می کنند. ارتفاع گونه نر این حیوان به 1.8 متر می رسد. گااورها دارای شاخ های بلند و لایه ای از پوست نرم آویزان شده در زیر گلو دارند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی