|

با جاذبه های توریستی کشور قبرس شمالی بیشتر آشنا شوید

آشنایی بیشتر با جاذبه‌های توریستی و گردشگری کشور قبرس شمالی، شهرهای محبوب توریستها کدام ها هستند؟

لینک کوتاه کپی شد
1

قبرس شمالی (Northern Cyprus) یکی از مقصدهای جذاب و به نسبت ارزان برای گردشگری ایرانیان با آب و هوای مدیترانه‌ای بوده و چون واحد رسمی پول این منطقه، لیر ترکیه  است، هزینه‌های زندگی و تفریح در آن برای ایرانیان، به صرفه‌تر از قبرس جنوبی با واحد پولی یورو است. این جزیره خودمختار واقع در جنوب ترکیه، جای خوبی برای زندگی و تفریح انفرادی و خانوادگی است. در این گزارش، نگاهی داریم به 10 مورد از برترین مقصدهای توریستی قبرس شمالی.

قبرس شمالی کجاست؟

قبرس شمالی ، جنوب کشور ترکیه است. با لبنان و فلسطین همسایه است و کم‌تر از نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه‌ای به مساحت 3 هزار کیلومتر مربع زندگی می‌کنند. سالانه مقصد گردشگری هزاران توریست از سراسر جهان است که به صورت هوایی و دریایی عازم این جزیره زیبای مدیترانه می شوند. طبیعتی سرسبز و تمیز و سواحل شنی و ماسه‌ای سفید درخشان دارد و برای علاقمندان به زندگی در محیطی آرام و دنج، انتخاب عالی برای تحصیل و اقامت بلند مدت با خرید ملک در قبرس شمالی به شمار می رود.

شهر گیرنه در قبرس شمالی

 شهر تفریحی گیرنه (GIRNE)

شهر تفریحی گیرنه در ساحل شمالی در قبرس شمالی واقع شده است. اگر در بهار، در جست‌وجوی مقصد گردشگری فوق‌العاده با چشم‌اندازهای دوست‌داشتنی و البته با هزینه کم در محیطی در خارج از کشور هستید، توصیه ما به شما،  سفر به شهر تفریحی گیرنه است. در گیرنه، اماکن تاریخی زیادی برای گردشگران در دسترس خواهد بود. قلعه تاریخی و بندر گیرنه را در نظر داشته باشید. کلکسیونی از کافه و رستوران‌های شیک در اطراف بندر، فضای دلچسبی برای شکم‌گردهای مشکل‌پسند در یک شهر آرام با آسمان آبی است.

کلیسای بلاپایس (BELLAPAIS MONASTERY)

کلیسای بلاپایس، از کلیساهای تاریخی قبرس شمالی بوده و بیش از 700 سال قدمت دارد. در روستای زیبای بلاپایس در پنج کیلومتری شهر گیرنه واقع شده و روایتی است از عصر پادشاهی هوگ سوم. عاشقان معماری گوتیک، این بخش قبرس شمالی را در نظر داشته باشند.

قلعه سنت هیلاریون (SAINT HILARION  CASTLE)

در قبرس، با قلعه‌هایی تاریخی روبرو هستیم که یکی از آن‌ها، سنت هیلاریون است. در ارتفاع 670 متری احداث شده و سه طبقه دارد. برای بالا رفتنش بایستی آماده گذر از پله های باریک پر پیج و خم مثل قلعه رودخان باشید تا شما را به برج پرینس جان و خانه‌های سلطنتی تاریخی ببرد. چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از قبرس شمالی بر فراز قلعه سنت هیلاریون، لوکیشنی عالی برای توریست‌های سلفی دوست است!

قلعه بوفاونتو (BUFFAVENTO CASTLE)

این قلعه، شانزده کیلومتر با شهر گیرنه فاصله داشته و در ارتفاع 954 متری بنا شده و بلندترین قلعه در  قبرس شمالی است و معمولا توریست‌ها این  مقصد گردشگری را بازدید می‌کنند. تماشای قبرس بر فراز این قلعه، یک فرصت استثنایی است. علاقمندان به کوهنوردی و پیاده‌روی روزانه، از  فضای سرسبز قلعه می‌توانند استفاده کنند. برای رسیدن به قلعه بوفاونتو فقط سه ربع ساعت پیاده روی پیش روی شما خواهد بود.

قلعه کانتارا (KANTARA CASTLE)

از دیگر جاذبه های توریستی معروف  قبرس شمالی که با استقبال قبرس گردهای تریپ ادوایزر هم مواجه شده، قلعه کانتارا است. مربوط به دوران بیزانس و با  تاریخ 1000 ساله است. در ارتفاع ششصد متری ساخته شده و دسترسی آسانی دارد. از فراز قلعه، تماشای طبیعت دیدنی جزیره کارپاس و خلیج سالامیس و فاماگوستا، لذت بخش است.

سفر به سالامیس (SALAMIS)

اگر به قبرس شمالی رفتید، شهر باستانی سالامیس هم در برنامه گردشگری خود قرار دهید. در ساحل شرقی واقع شده و از مهم‌ترین سایت های باستان‌شناسی قبرس به شمار می رود. تاریخش مربوط به 3000 سال پیش است. به  دست حمله عرب‌ها و زلزله ، تخریب شده و مملو از آثار و بناهای رومی است که محبوب تاریخ‌دوستان و هنرمندان محسوب می‌شود. به قول بعضی از گردشگران ایران: تخت جمشید قبرسی‌ها!

ساحل گلپسیدس (GLAPSIDES BEACH)

قبرس شمالی، کلکسیونی از ساحل‌های عالی برای تفریح و ریلکس و ورزش‌های آبی است که ساحل تمیز گلپسیدس از آن‌ جمله است. از برنامه‌های روزانه و شبانه این منطقه لذت ببرید.

شهر فاماگوستا در قبرس شمالی

شهر تفریحی فاماگوستا (GAZIMAGUSA)

دومین شهر تفریحی  قبرس شمالی بوده که در شرق این منطقه واقع شده است. در این شهر نیز با آب و هوای گرم و مرطوب در چهار فصل سال روبرو هستید. در این منطقه نیز، خبری از برف و سرما نیست. دما در این شهر در تابستان به بالای 35 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و ورزش‌های آبی، مخاطبان زیادی دارد. بهار این شهر نیز معمولا بالای 4 درجه سانتی‌گراد است. برای مهاجرت به قبرس شمالی ، انتخاب خوبی برای زندگی است.

این شهر شلوغ در سواحل  قبرس شمالی، یک ساعت با شهر کارینیا فاصله دارد. ترکیبی از معماری مدرن و سنتی را شاهد هستید و عمیق ترین بندر  قبرس شمالی را دارد و شاهد کروزهای عظیم لوکس خواهید بود.

دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا از دیگر جاذبه های توریستی  قبرس شمالی است. روایت مقاومت تاریخی قبرسی‌ها در برابر حمله دشمنان عثمانی.

 برج و باروهای مارتینو از بهترین نمونه‌های معماری نظامی  قرن شانزدهم میلادی قبرس شمالی اعلام شده است. اگر به فاماگوستا رفتید، بازدید از کلیسای سنت بارناباس (SAINT BARNABAS MONASTERY)  که قدمتش  مربوط به 300 سال پیش است نیز در نظر داشته باشید. گنبدهای سفیدش، برای گردشگران جذاب است. کلیسای جامع سنت نیکلاس (ST NICHOLAS CATHEDRAL) از دیگر دیدنی‌های شهر است که محل تاج‌گذاری غیابی پادشاهان بسیار بود.

تفریح در لفکه (LEFKE)

از دیگر جاذبه های توریستی قبرس شمالی، شهر لفکه است. ترکیبی از خط ساحلی و کوه های مرتفع وسیع و البته سرسبز و باغ‌های پرتقال و نارنج و غیره. تنها شهر در قبرس شمالی به شمار می رود که پرتقال یافا در آن‌جا کشت می‌شود و مقصد عالی برای شکم‌گردی طبیعی و ارگانیک است.

اگر گردشگری مزرعه دوست دارید، لفکه جای خوبی است. سبک زندگی مردمان قبرس شمالی را می‌توانید در  لفکه از نزدیک تجربه کنید. رقص محلی و موسیقی، بخش جدایی نشدنی از فرهنگ مردمان لفکه در آخر هفته است.

شهر نیکوزیا در قبرس شمالی

نیکوزیا گردی

نیکوزیا، یکی از مقصدهای توریستی ارزان ایرانیان به نسبت پایتخت‌های گران اروپایی است. به نیکوزیا، پایتخت دو تکه شده هم لقب دادند. مملو از کافه و رستوران و بارهای شبانه و مناطق تفریحی برای سپری کردن اقامت کوتاه یا بلند مدت است. اگر به دنبال سرمایه گذاری در قبرس شمالی هستید، خرید آپارتمان در قبرس شمالی به خصوص نیکوزیا توصیه می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی