|

از جذابیت های حیات وحش؛ گورخر شجاع که به زووور پاشو از تو دهن تمساح گردن کلف بیرون کشید

با دیدن این ویدئو قطعا پیش خودتان خواهید گفت که گورخر بی نوا باید غزل خداحافظی را بخواند اما زود قضاوت نکنید ویدئو را تا آخر ببینید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- گورخر پستانداری گیاهخوار متعلق به خانواده اسب ها است که پوستی منحصر بفرد دارد. نوارهای روی بدن گورخر تا امروز به صورت یک راز باقی مانده و دانشمندان هنوز از علت آن مطمئن نیستند اما طبق فرضیه های موجود گورخر به دلایل زیر سیاه و سفید است:

نوارهای سیاه و سفید روی بدن گورخر به استتار بهتر او کمک می کند، همچنین زمانی که گورخرها به صورت گله ای در حال فرار از دشمن هستند شکارچی گیج شده و نمی تواند روی یک گورخر تمرکز کند.

حشرات نمی توانند یک ناحیه بزرگ تک رنگ روی بدن این حیوان پیدا کنند و همین مسئله حشرات مزاحم را از گورخر ها دور می کند.

این الگوی پوستی به صورت یک ضد آفتاب طبیعی برای حیوان عمل می کند.

الگوی سیاه و سفید بدن گورخر ها با هم متفاوت است و این مسئله به شناسایی آن ها در گله کمک می کند.

گورخر حیوانی به شدت اجتماعی است و برای محافظت خود از دست شکارچیان همیشه به صورت گله ای زندگی می کند. در گله یک گورخر نر از مرزهای قلمروی وسیع گله که می تواند تا 10 کیلومتر مربع باشد محافظت کرده و تعدادی گورخر ماده به همراه کرّه های خود آزادانه در آن به چرا می پردازند. گله گاهی به گروه های کوچک تر خانوادگی تقسیم می شود.

پیوندهای اجتماعی محکم بین گورخر ها آن ها را نسبت به هم بسیار با محبت کرده است، آن ها با دندان های خود همدیگر را نوازش می کنند و هنگام حمله شکارچیان مراقب یکدیگر هستند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها