|

راه اندازی دوربین مدار بسته با هایک ویژن

شرکت هایک ویژن عرضه‌کننده دوربین‌های مداربسته است که در زمینه تولید تجهیزات نظارت تصویری و امنیتی در سطح جهان فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

امروزه افراد در هر منطقه‌‌ای که ساکن هستند، علی الخصوص در شهر‌های بزرگ به دوربین‌های مداربسته نیاز دارند، زیرا اغلب حوادث، توسط این دوربین‌ها ضبط می‌شوند. دوربین‌های مداربسته موجب ایجاد امنیت برای افراد در محیط کار و منزلشان می‌شود. حتی می‌توان با راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن در کاهش جرم و جنایت نقش بسیار مؤثری ایفا کرده است. شرکت هایک ویژن عرضه‌کننده دوربین‌های مداربسته است که در زمینه تولید تجهیزات نظارت تصویری و امنیتی در سطح جهان فعالیت می‌کند. در ادامه توضیحات بیشتری راجع‌به دوربین مداربسته هایک ویژن بیان می‌کنیم و شما را بیشتر با این محصول آشنا می‌سازیم. در ادامه این مطالب ما را همراهی کنید.

image_1641279955

استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن راه حلی برای ایجاد امنیت

مهم‌ترین دلیلی که می‌تواند شما را برای خرید و راه اندازی دوربین مدار بسته قانع کند، این است که شما می‌توانید در صورت بروز هر مشکلی، به دوربین مداربسته خود مراجعه کنید. برای روشن‌تر شدن مفهوم این مسئله بهتر است بیان کنیم: امروزه مشکل سرقت و دزدی به مسئله‌ای نگران کننده برای افراد تبدیل شده است. اما در صورتی که شما در منزل یا محل کار خود دوربین مداربسته هایک ویژن نصب کنید می‌توانید تا ۳۰٪ از وقوع جرم و دزدی در محل مدنظر خود پیشگیری نمایید. حتی اگر سرقت انجام شده باشد شما می‌توانید با مراجعه به دوربین مداربسته و مشاهده فیلم‌های ضبط شده توسط آن، چهره افراد یا فرد سارق را به‌راحتی شناسایی کنید. از طرف دیگر شما با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید محیط مدنظر خود مانند کارخانه و محل کار خود را، تحت کنترل و نظارت داشته باشید. پس شما می‌توانید با استفاده از دوربین مداربسته عملکرد کارکنان خود را زیر نظر بگیرید.

در نتیجه می‌توان گفت: شما یقیناً برای رسیدن به تمامی این موارد، به یک دوربین مداربسته احتیاج خواهید داشت. دوربین مداربسته هایک ویژن یکی از بهترین دوربین‌های مداربسته در سطح جهان و یک کمپانی چینی است. این کمپانی از سال ۲۰۰۱ فعال است و خیلی زود توانست محصولات مورد نیاز مشتریان خود را تأمین و سهم خوبی را از بازار دوربین‌های مداربسته کشور چین و پس از آن دنیا را به خود اختصاص دهد.

معیارهای مهم برای خرید دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین‌های مداربسته در انواع بسیار گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. اگر شما برای خرید این محصول سردرگم شده‌‌اید، بهتر است انتخاب خود را براساس معیار‌هایی انجام دهید. برخی از این معیارها موارد زیر هستند:

  • در نظر بگیرید چه چیز‌هایی را می‌خواهید با دوربین مداربسته خود مشاهده کنید

امروزه این دوربین‌ها به‎صورت پیشرفته عرضه می‌شوند. برخی از آن‌ها زاویه دید ۳۶۰ و دارای نورپردازی در شرایط مختلف هستند. در نظر بگیرید که از دوربین خود انتظار چه پوشش‌دهی دارید.

  • اندازه لنز را در نظر بگیرید

در هنگام خرید دوربین مدار بسته برخی خصوصیات آن مانند،  اندازه لنز و زاویه دید آن را بررسی کنید.

  • ذخیره‌سازی داده‌ها

این دوربین‌ها قابلیت ذخیره داده‌ها و اتصال به شبکه خانگی و کسب و کار شما را دارند. بهتر است حتماً این موارد را بررسی کنید.

  • برند معتبر خریداری کنید

بهتر است همیشه برای یک محصول خوش‌نام و باکیفیت هزینه کنید. به جرئت می‌توانیم بگوییم، دوربین مدار بسته هایک ویژن یکی از معتبر‌ترین برند‌های دوربین مداربسته است. شرکت هایک ویژن از سال ۲۰۱۵ تاکنون توانسته است خود را به‌عنوان پرفروش‌ترین برند دوربین مداربسته در سطح جهان معرفی کند. با وجود اینکه این کمپانی دارای جایگاه ویژه‌‌ای در میان تولیدکنندگان دوربین مداربسته است، اما باز هم همواره روی ارتقا و بهبود کیفیت محصولات خود تمرکز کرده است.

image_1641279966

ویژگی‌های دوربین مداربسته هایک ویژن

شما حتماً برای راه اندازی  این دوربین‌ها باید با خصوصیات دوربین مدار بسته هایک ویژن باید با خصوصیات این دوربین مداربسته آشنا باشید. برخی از خصوصیات شامل موارد زیر می‌شود:

حداقل انتظاری که از این دوربین‌ها می‌توانید داشته باشید، ضبط و پخش تصویر است. محصولات این برند می‌توانند در کاربری‌های کوچک مانند خانه، شرکت و… و کاربری‌های بزرگ‌تر مانند کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها و… نصب و استفاده نمود. این دوربین‌ها از نوع آنالوگ و تحت شبکه هستند و بسته به مدل و سبک طراحی خود امکانات متعددی دارند. این دوربین‌های مداربسته می‌توانند به‌صورت عمودی و افقی حرکت کرده و تصاویر را با دامنه دید بهتر ضبط نمایند. امکان دید در شب، قابلیت تشخیص حرکت، پشتیبانی از کارت حافظه، قابلیت بزرگ نمایی دیجیتالی از امکانات مختلف این دستگاه است. از طرف دیگر این محصول می‌تواند در شرایط آب و هوایی مختلف، به خوبی به فعالیت خود ادامه دهد. به این معنی که دوربین مدار بسته هایک ویژن با بارش باران و برف، گرد و غبار و… می‌تواند بدون هیچ تغییری به فعالیت خود ادامه دهد.

ذکر یک نکته: حتماً پیش از نصب دوربین هایک ویژن یا سایر برندها به موقعیت نصب آن اهمیت دهید. اطلاع از محل درست برای نصب این دوربین‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر شما دوربین مداربسته خود را در محل نامناسبی نصب کنید، مانند این است که هیچ دوربینی نصب نکرده‌‌اید، زیرا تصاویر خوبی توسط آن ضبط نشده است. سارقین معمولاً با دیدن دوربین‌های مدار بسته از دزدی در آن محل صرف نظر می‌کنند.

image_1641279977

چرا نصب و راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن حائز اهمیت است ؟

نصب دوربین مداربسته هایک ویژن، می تواند امکاناتی را برای شما فراهم آورد تا امنیت بیشتری در محیط پیرامون شما برقرار شود. این ویژگی ها و امکانات عبارتند از :

امکان ارائه ی تصاویر با وضوح بالا و همچنین امکان انتقال تصویر در کیلومترها آن طرف‌تر از طریق اینترنت را دارد و شما می توانید بدون حضور در منزل یا محل کار خود و یا هر محیط دیگر، نظارت دقیقی به آن جا داشته باشید.

یکی از ویژگی های انحصاری محصولات هایک ویژن، پشتیبانی از قابلیت تشخیص حرکت و قابلیت های هوشمند (VCA) است که بر مبنای آن می توانید حرکت و ورود انسان ها به یک محدوده یا منطقه مکانی خاص، اضافه یا کم شدن اجزای محیط، تغییر صحنه و .... را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهید و یا می توانید با استفاده از قابلیت های تشخیص چهره، به بررسی چهره ی انسان های در حال تردد بپردازید.

راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن با قابلیت پلاک خوانی یا ANPR ، می تواند شما را در کنترل تردد خودروها در ورودی ساختمان مسکونی خود یاری سازد و یا گزارش دقیقی را به مالکان پارکینگ های طبقاتی ارائه نماید.

با نصب و راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن با قابلیت حرارتی، می توان محیط های نظامی و مرزی را تحت کنترل قرار داد، از وقوع آتش سوزی های مهیب در جنگل ها، مراتع و مزارع جلوگیری کرد، همچنین می توان از آن در شناسایی افراد با تب بالا در کنترل بیماری کوید-۱۹ در ورودی مجتمع ها، پاساژ ها و ... استفاده کرد.

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن

هدف از نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در محیط های گوناگون تامین امنیت آن مکان و ایجاد بستری برای کنترل و نظارت از طریق سیستم مداربسته است. نصب دوربین مداربسته در کاربری های گوناگون (منزل، شرکت، فروشگاه ها و ..) دارای تفاوت هایی است. بنابراین برای راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن درهر مکان خاصی  باید موارد متعددی را در نظر گرفت که در ادامه به شرح آن میپردازیم:

نصب و راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن در ساختمان های مسکونی

معمولا یک ساختمان مسکونی دارای نقاط معینی برای نصب دوربین هستند. ضروری ترین این نقاط می توان به درب ورودی، پارکینگ ها، محوطه انباری ها، محیط خارجی درب ورودی و راهروها اشاره نمود. البته در ساختمان های با ابعاد و متراژ مختلف تفاوت هایی در موارد گفته شده وجود خواهد داشت. اما به طور کلی نقاط گفته شده جزو موارد اصلی هستند.

تعیین تعداد دوربین های مورد نیاز، محل مناسب برای نصب دوربین هایک ویژن، از جمله نکاتی هستند که کاربران می توانند برای تخمین درست آنها با کارشناس نصب مشاوره کنند. همچنین تجهیزات دیگری مانند کابل برق، کابل شبکه، فیش BNC و … نیز با توجه به تعداد دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نصب و راه اندازی دوربین هایک ویژن در محیط های اداری

نصب دوربین هایک ویژن در محیط های اداری اغلب صرف نظر از حفظ امنیت محیط به منظور نیل به اهداف نظارتی صورت می پذیرد. این اهداف می تواند شامل نظارت بر رفتار کارکنان، کنترل دسترسی افراد به نقاط مختلف محیط و … باشد.

برای راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن در محیط های اداری می توان از دوربین هایی با ویژگی های تجزیه تحلیل تصاویر استفاده نمود. از جمله ویژگی هایی تجزیه و تحلیل دوربین که مدیریت سازمان را آسانتر می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص حرکت
  • تشخیص عبور از خط هایک ویژن (Line Crossing)
  • تشخیص نفوذ هایک ویژن (Intrusion Detection) 

از جمله قسمت هایی که در اداره دوربین باید نصب شود: ورودی اصلی، انبارها، مالی، فضای اداری و پارکینگ می باشد.

نصب و راه اندازی دوربین هایک ویژن در محیط های تجاری

از مهم ترین قسمت هایی که باید در یک محیط تجاری توسط دوربین مداربسته پوشش داده شود درب های ورودی و خروجی است. استفاده از دوربین هایی با ویژگی های هوشمند می تواند انتخاب خوبی برای این نوع کاربری ها باشد.

استفاده از دوربین هایی با قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن می تواند برای تشخیص و شناسایی چهره افرادی که به مکان مورد نظر رفت و آمد می کنند مفید باشد. همچنین برای در نظر گرفتن نقاطی مانند انبارها و قفسه های کالا در یک مکان تجاری وجود دوربین مداربسته بسیار ضروری است.

از دیگر کاربردهای دوربین مداربسته در کاربری تجاری می توان به کنترل ورود و خروج افراد، جلوگیری از سرقت کالاها، کنترل ورود و خروج کالا از انبار، نظارت بر صندوق و … نام برد.

image_1641329614

نتیجه‌گیری

در انتها باید عنوان کنیم، نصب و راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن اقدام مهمی است، که باید هر فردی آن را در دستور کار خود قرار دهد. اگر شما به‌دنبال خرید دوربین‌ مدار بسته‌ باکیفیت و قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما خرید دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن است. کمپانی هایک ویژن انواع مختلفی از دوربین‌های مداربسته شبکه، دستگاه‌ های NVR و تجهیزات ضبط شبکه را عرضه می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید مطابق نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کرده و نصب نمایید. بهتر است این موضوع را نیز به شما بیان کنیم که، هایک ویژن سالانه تکنولوژی‌های جدید و کارآمدتری را به دوربین‌های خود می‌افزاید. شرکت ایمن، همواره ارائه‌دهنده انواع خدمات مربوط به دوربین‌های مدار بسته با سابقه‌ای درخشان است. این شرکت دارای تیم مجربی است که می‌توانند همواره به شما در زمینه‌های مختلفی چون نصب و راه اندازی دوربین‌های مدار بسته، مشاوره پیش از خرید و مواردی از قبیل، یاری دهند.

سؤالات متداول

  1. چگونه بدانیم برای محیط‌های مختلف از چه دوربین مداربسته هایک ویژن استفاده کنیم؟

دوربین‌های مداربسته برای محیط‌های مختلف دارای انواع گوناگونی هستند. به‌عنوان مثال: دوربین مداربسته‌‌ای که برای محیط صنعتی استفاده می‌شود با دوربین مداربسته یک خانه متفاوت است. پیشنهاد ما به شما مشورت کردن با کارشناسان این زمینه است.

  1. بازه قیمت دوربین‌های مداربسته چقدر است؟

این دوربین‌ها با توجه به نوع دوربین، برند، کیفیت تصویر، جنس بدنه و سنسورهای متفاوتی که دارند، دارای نرخ‌های متفاوتی هستند؛ به‌عنوان مثال: قیمت دوربین مدار بسته هایک ویژن با دوربین‌های مدار بسته سایر برندها یکسان نیست.. شما ابتدا باید نوع دوربین مداربسته مدنظر خود را مشخص کنید.

  1. گارانتی محصولات هایک ویژن چند ماه است؟

تمام محصولات هایک ویژن ۲۴ ماه گارانتی دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی